Co to jest web beacon
Web beacon to element osadzony na stronie www albo w emailu, dzięki któremu możesz śledzić interakcje użytkowników z treścią i funkcjami strony, nawet jeśli URL strony nie zmienia się wskutek tej interakcji.
W SALESmanago web beacony służą do monitorowania interakcji użytkowników z elementami strony – np. sliderów, porównywarek, dynamicznych menu, filtrów. Web beacon może zbierać na przykład informacje o tym, jakie filtry ustawił użytkownik w kategoriach produktowych sklepu internetowego. Takie dane mogą pomóc lepiej zrozumieć klienta, a ponieważ w tej sytuacji URL się nie zmienia, do wykrycia interakcji potrzebny jest web beacon.
Działanie
- Dane zebrane z web beaconów pokazują się na kartach kontaktów w CDP → Lista kontaktów → Szczegóły → Profile
- Możesz dodać web beacony na każdej podstronie z aktywnym kodem monitorującym SALESmanago.
- Web beacony przyjmują format
sm('event', { name: 'nazwa' });
Przykład: dla wydarzenia „pobranie ebooka” będzie to sm('event', { name: 'pobranieEbooka' });
. Na karcie kontaktu, w zakładce Profile → Bieżące wizyty, pojawi się wpis, który w URL będzie mieć „smEvent:pobranieEbooka„
Zastosowanie
Dane z web beacona możesz wykorzystać np. zeby automatycznie przypisywać tagi macierzami segmentacji.
-
jeśli chcesz przypisać tag, kiedy web beacon wykryje interakcję z elementem, wykorzystaj zwykłą macierz segmentacji.
-
jeśli chcesz przypisać tag o interakcji z elementem oraz dodatkową wartością o szczegółach interakcji (np. jakie filtry zaznaczył użytkownik) wykorzystaj dynamiczną macierz segmentacji.