Przydatne linki
SALESmanago zapewnia prosty i wygodny moduł zapisywania się na subskrypcję – link opt-in.
LINK OPT-IN JEST OBOWIĄZKOWYM ELEMENTEM WIADOMOŚCI POTWIERDZAJĄCEJ SUBSKRYPCJĘ WYSŁANEJ Z SALESmanago.
Po kliknięciu w link w emailu i potwierdzeniu decyzji, odbiorca jest automatycznie zapisywany na listę wysyłkową. Wstawienie linku do szablonu lub wiadomości zajmuje kilkanaście sekund.
Spis treści
1. Dodawanie linku opt-in w Drag&Drop Email Designer
2. Dodawanie linku opt-in w kreatorze HTML
3. Dodawanie linku opt-in w kodzie HTML
1. Dodawanie linku opt-in w Drag&Drop Email Designer
Po przejściu do kreatora Drag&Drop Email Designer i wybraniu uprzednio opcji Wiadomość potwierdzająca subskrypcję, przejdź do zakładki z Widżetami, wybierz z nich [1] Link opt-in i przeciągnij do podglądu wiadomości po lewej stronie ekranu. Po najechaniu kursorem myszy na widżet, wyświetli się zielone menu kontekstowe. [2] Ikona ołówka przenosi do trybu edycji widżetu.
[1] – wybierz opcję wyświetlania linku opt-in – możesz wybrać opcję tekstową (np. Podobają Ci się nasze e-maile? Zapisz się) lub możesz wybrać wyświetlanie linku opt-in jako przycisk.
[2] – w tym miejscu możesz dostosować marginesy widgetu. Domyślnie elementy są dociśnięte do krawędzi pola, w którym się znajdują. Przesuń suwak, żeby dostosować poziomy i pionowy margines treści od krawędzi elementu. Zaznacz checkbox, jeżeli chcesz zachować ustawienia marginesów na urządzeniach mobilnych.
[3] Kolor tła – aby zmienić kolor tła należy nacisnąć ikonę, a gdy pojawi się paleta kolorów, należy odhaczyć okienko przezroczysty.
[4] Tekst – w polu tekstowym wprowadź tekst o dowolnej długości. Tekst możesz pogrubiać oraz wyrównywać, zmienić wielkość, kolor i rodzaj czcionki, ustawić podświetlenie, kursywę lub podkreślenie, a także wstawiać linki. Zaznaczony element jest podlinkowany linkiem opt-out, co oznacza, że użytkownik po kliknięciu w niego wypisze się z subskrypcji.
[5] Tekst za przycisku – (przy wybraniu wyświetlania linku opt-in jako przycisk). Wprowadź tekst, który będzie wyświetlał się na przycisku. Czcionka jest edytowalna – można zmienić wielkość liter, rodzaj czcionki, ustawić podkreślenie, kursywę lub pogrubienie. Obok pola tekstowego wybierz kolor czcionki oraz kolor tła przycisku.
[6] – wprowadź ustawienia dotyczące rozmiaru, położenia i zaokrąglenia krawędzi przycisku.
[7] URL przekierowania – po kliknięciu w link kontakt zostanie zapisany na subskrypcję (czyli otrzyma status opt-in ), ustaw adres strony internetowej, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w link zapisujący na subskrypcję Więcej informacji
2. Dodawanie linku opt-in w kreatorze HTML
Możemy w szybki sposób dodać link opt-in korzystając z kreatora do edycji szablonów html. Dodawanie linku jest możliwe zarówno przy tworzeniu szablonu, jak i już bezpośrednio w wiadomości (pod warunkiem, że utworzyliśmy edytowalne pola w szablonie z którego korzystamy).
Pierwszym krokiem jest wpisanie tekstu, który chcemy podlinkować w odpowiednie miejsce w szablonie. Następnie podstawimy pod wybrany fragment tekstu link do wypisywania, korzystając z opcji „Wstaw placeholder”.
W tym celu musimy zaznaczyć lewym przyciskiem myszy fragment, który ma być podlinkowany – w naszym przypadku będzie to fraza „Zapisz się”.
Mając zaznaczony tekst, wybieramy jaki link ma się pod nim znaleźć. W tym celu klikamy w ikonę „Wstaw placeholder”.
Pojawia nam się okno wyboru.
[1] Nazwa tagu – należy wybrać Opt-in URL
[2] Dodaj tag – zaznacz opcję i wprowadź nazwy tagów, które przypiszą się do użytkownika, który kliknie link zapisu.
[3] Przekierowanie – adres URL, na który użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w link zapisu.
3. Dodawanie linku opt-in w kodzie HTML
Przy tworzeniu szablonu za pomocą kodu HTML również możemy odpowiednio zakodować link opt-in. Adres odnośnika, do którego powinniśmy linkować to $opt-in$, więc link powinien mieć postać na przykład:
<a href="$opt-in$">Zapisz mnie na newsletter </a>
Przy wysyłaniu wiadomości pod ten link zostanie podstawiony rzeczywisty link do strony z mechanizmem wypisywania wygenerowany indywidualnie dla każdego odbiorcy.
Przykładowy link w mailu będzie więc prowadził do strony:
https://www.salesmanago.pl/optOut.htm?uid=a656a1c31-2260-43b8-9c17-815dedcd13b4
WAŻNE: Umieszczenie powyższego linku przy tworzeniu szablonu nie zadziała prawidłowo! Link w szablonie zawsze musi kierować do strony $opt-in$, zamiana linku na rzeczywisty URL odbywa się automatycznie przy wysyłce. Zawsze warto upewnić się, że mamy poprawny opt-in w e-mailu. Pozwoli nam to uniknąć problemów, gdy nasi klienci będą próbowali zapisać się na wysyłki.