Dodanie znacznika Gmail Markup do tematu e-maila

SALESmanago stwarza możliwość oznaczania e-maili z systemu znacznikami Gmail Markup. Dzięki tym przyciskom, które znajdują się w temacie wiadomości, użytkownik nie musi otwierać e-maila, żeby dotrzeć do podlinkowania produktu zawartego w wiadomości e-mail. Gmail Markup przekieruje go właśnie na tę stronę.

WAŻNE: Niemonitorowane kontakty po kliknięciu w przycisk zyskują status monitorowany. Dodatkowo kliknięcia w przycisk Gmail Markup będą zaliczać się jako otwarte wiadomości.

Aby móc skorzystać z integracji Gmail Markup z SALESmanago trzeba wykonać kilka niezbędnych czynności.

WAŻNE: Bardzo ważną czynnością jest konfiguracja klucza DKIM oraz dodanie wpisów SPF do swojej domeny. Jest to niezbędne ze względów bezpieczeństwa. Tym sposobem potwierdzasz autentyczność e-maili wysłanych z Twojej domeny.
>>Więcej informacji na temat konfiguracji klucza DKIM.


KROKI POZA SALESMANAGO

Wyślij e-mail ze swojego serwera produkcyjnego (lub z innego serwera o podobnym kluczu DKIM/SPF/nagłówkami Return-Path) włącznie ze znacznikiem na adres schema.whitelisting+sample@gmail.com. Jest to potrzebne do zweryfikowania czy stosujesz się do wszystkich wskazówek i wymagań. E-mail wysłany na podany adres e-mail powinien zawierać wszystkie te elementy, które są dołączane do e-maili do klientów (link opt-out, tekst, ramki produktowe, itp.). Weryfikacja takiego e-maila i dodanie adresu e-mail do whitelisty może zająć do kilku dni i odpowiada za to Google.
>>Wymagania Gmaila

WAŻNE: Jeśli wyślesz testowy lub pusty e-mail, który nie zawiera znacznika albo jeśli w ogóle nie wyślesz e-maila do weryfikacji, Twoja aplikacja zostanie bezgłośnie odrzucona.
WAŻNE: Przed wysłaniem e-maila upewnij się, że znacznik jest poprawny. Przetestuj swój e-mail tutaj i upewnij się, że nie ma w nim błędów i zawarte są kompletne informacje.
>>Link do strony, na której możesz przetestować swój e-mail

Wypełnij formularz – jeden formularz na jeden adres e-mail. Formularz zawiera dodatkowo wskazówki na temat postępowania w procesie dodawania znacznika.
>>Link do formularza

WAŻNE: Jeśli e-maile wysłane z Twojej domeny mają duży wskaźnik complain rate, dodawanie znacznika może się nie powieść. Pamiętaj również, że musisz mieć dużą historię wysłanych e-maili, żeby Gmail mógł zweryfikować, czy nie wysyłasz spamu. 


KROKI W SALESMANAGO

Przejdź do Drag&Drop Email Designer => Przejdź do Edycji => Ustawienia

A) E-mail statyczny – jest to e-mail, który nie zawiera rekomendacji produktowych

[1] Tekst Buttonu – wprowadź tekst, który będzie wyświetlał się na znaczniku.

[2] Link Buttonu – wklej link strony na którą będzie przekierowywany użytkownik po kliknięciu w znacznik.

B) E-mail dynamiczny – e-mail który zawiera ramkę z rekomendacjami produktowymi. Po dodaniu widgetu Ramka produktowa (ilustracja poniżej) będą dostępne opcje dodania znacznika dla e-maila dynamicznego.

Opcje dodawania znacznika do e-maila dynamicznego:

[1] Treść buttonu – wprowadź tekst, który będzie się wyświetlać na znaczniku.

Link Buttonu: 

[2]  Zaciągnij link rekomendowanego produktu z e-maila – przycisk będzie przekierowywał na stronę produktu z pierwszej ramki produktowej.

[3] Stwórz link z ID produktów – możliwość stworzenia własnego linku. Należy wkleić link do strony (np. http://www.example.com/products=$products$), przy czym atrybut $products$ zaciągnie do linku listę ID produktów oddzielonych przecinkiem. Funkcję można wykorzystać, tworząc specjalną stronę docelową, która będzie zawierała wszystkie produkty, które znajdują się w e-mailu.

[4] Ustaw statyczny link – możesz dodać dowolny link.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808