Przydatne linki
Dane zbierane przez Centrum Preferencji Klienta możesz dowolnie wykorzystywać, aby jeszcze lepiej personalizować doświadczenie swoich odbiorców. Wykorzystaj je do tworzenia rekomendacji produktowych i personalizowania komunikacji e-mail.
Aby stworzyć e-mail dynamiczny wykorzystujący scenariusz, należy przejść do
Procesy Automatyzacji → Kreator → E-mail Dynamiczny
Spis treści
1. Informacje ogólne
Według SmarterHQ, 70% millenialsów jest sfrustrowanych wysyłaniem przez marki przypominających spam e-maili z nieistotnymi treściami. Wykorzystaj dane o preferencjach produktowych, aby skonfigurować oraz stworzyć Ramkę Rekomendacji ze scenariuszem, który pokazuje użytkownikom produkty odpowiadające ich faktycznym zainteresowaniom. Są one przesyłane za pomocą indywidualnie dostosowanych dynamicznych e-maili. W ustawieniach e-maila dynamicznego wybierz scenariusz: Produkty na podstawie preferencji Kontaktu, a także Centrum Preferencji, z którego ma on pobierać dane.
2. Tworzenie e-maila dynamicznego z wykorzystaniem danych zero-party
Przygotuj e-mail dynamiczny korzystając z naszego Kreatora.
Dowiedz się jak stworzyć e-mail dynamiczny >>
W kroku Scenariusz wybierzesz odpowiedni scenariusz, który powiąże wyświetlane rekomendacje z preferencjami podawanymi przez Kontakty w Centrum Preferencji.
WAŻNE: Każdy scenariusz e-maila zawiera ustawiony, rekomendowany scenariusz doboru produktu. Jeżeli zmienisz scenariusz doboru dla indywidualnych produktów, scenariusz e-maila zmieni się na Własny.
UWAGA:W przypadku braku dostępu do wybranego mechanizmu sKontaktuj się z działem Customer Success, by go uruchomić.
[1] E-sklep – wybierz z listy rozwijanej sklep, który ma być źródłem polecanych produktów.
[2] Wybierz scenariusz e-maila – Scenariusz e-maila określa, jaki typ produktów będzie wyświetlał się w wiadomości. Z rozwijanej listy wybierz scenariusz Produkty na podstawie preferencji Kontaktu.
[3] Scenariusz doboru produktu – w wyniku twojego wyboru w kroku [2] powyżej pola te zostaną automatycznie uzupełnione scenariuszem: Produkty na podstawie preferencji Kontaktu.
[4] Uzupełnianie produktami – w przypadku kiedy nie zostanie dobrana wystarczająca ilość produktów (np. będzie za mało rekomendacji dla danego Kontaktu), w tym miejscu możesz wybrać mechanizm zastępczy. Określ w nim, jakie produkty zostaną dobrane w puste miejsca. Domyślnie ustawiony scenariusz to Produkty ostatnio oglądane (wykorzystywane w nim dane nie są starsze niż 14 dni).
[5] Centrum Preferencji Klienta – wybierz Centrum Preferencji, które ma być źródłem danych dla rekomendacji zawartych w tworzonym e-mailu dynamicznym.