Centrum Preferencji Klienta | Kluczowe Informacje

Najlepszym sposobem na uzyskanie danych zero-party jest zapytanie o nie klienta. Wiele osób chętnie wymieni się danymi osobowymi w zamian za spersonalizowane doświadczenie zakupowe i sprawniejszy proces zakupowy. W Centrum Preferencji Klienta możesz zadawać klientom dowolne pytania o Informacje osobiste za pomocą Kluczowych Informacji.



Aby otworzyć Listę Kluczowych Informacji, należy przejść do

Odbiorcy → Centrum Preferencji → Kluczowe Informacje

lub

Odbiorcy → Centrum Preferencji → + Nowe Centrum Preferencji Klienta → + Dodaj kluczową informację (krok: Dane osobiste)


Spis treści


1. Podstawowe informacje

Kluczowa Informacja to parametr odnoszący się do konkretnej cechy lub preferencji Kontaktu. Składa się z dwóch części: atrybutu i wartości. Atrybut mówi o tym, czego dotyczy Informacja, a wartość pozwala konkretnie określić atrybut.

Przy użyciu Kluczowych Informacji możesz zadawać Kontaktom pytania, by uzupełniać ich profile 360°. Atrybuty będą pojawiać się na karcie Kontaktu wraz z przypisanymi im wartościami w zależności od tego jak Kontakt będzie uzupełniał profil w Centrum Preferencji Klienta.

Mechanizm ten pozwala prosto wyszukiwać Informacje w systemie i wykorzystywać je w dalszych działaniach marketingowych.


2. Lista Kluczowych Informacji

Lista Kluczowych Informacji daje ci szybki dostęp do zapisanych zestawów pytań i atrybutów. Lista ma opcję wyszukiwania oraz dostosowania widoku. Pozwala też szybko przejść do akcji dostępnych dla danej Kluczowej Informacji.

Lista ma dwie zakładki, żeby oddzielić od siebie elementy Aktywne i Dezaktywowane.

[1] Stwórz nową Kluczową Informację – z poziomu listy możesz przejść płynnie do kreatora Kluczowych Informacji.

[2] Wyszukiwanie – pozwala szybko znaleźć Kluczową Informację po wpisaniu jej nazwy. Aby wyszukać Kluczową Informację, zacznij wpisywać jej nazwę. Po wpisaniu pierwszych znaków zauważysz, że lista zaczyna się dynamicznie dopasowywać do zapytania.

[3] Zmiana widoku listy – kliknij na preferowaną opcję, aby przeglądać istniejące Kluczowe Informacje w formie kafli lub pozycji na liście.

Na Liście Kluczowych Informacji możesz łatwo zobaczyć podstawowe Informacje na temat każdego zestawu pytań i atrybutów. Sprawdzisz datę utworzenia oraz ostatniej modyfikacji, a także zobaczysz przycisk Akcji [1].

Po jego rozwinięciu możesz wykonać dostępne działania na wybranej Kluczowej Informacji:

[A] Aktywuj/Dezaktywuj – zmienia status Kluczowej Informacji.

[B] Edytuj – przekierowuje do kreatora Centrum Preferencji Klienta, gdzie możesz podjąć pracę nad Centrum.

[C] Usuń – tworzy identyczną kopię wybranej Kluczowej Informacji. Kopię znajdziesz na liście Kluczowych Informacji.


3. Dodawanie nowej Kluczowej Informacji

Kluczowe Informacje można dodawać na dwa różne sposoby: z poziomu listy Kluczowych Informacji oraz z poziomu Kreatora Centrum Preferencji.

Czytaj więcej o tworzeniu Centrum Preferencji Klienta za pomocą kreatora >>

A. Dodawanie nowej Kluczowej Informacji z poziomu listy

Po kliknięciu przycisku + Nowa Kluczowa Informacja, otwiera się pop-up Utwórz Kluczową Informację

[1] Nazwa atrybutu w systemie – wpisz nazwę Kluczowej Informacji, dzięki której zidentyfikujesz ją w systemie.

[2] Wprowadź odpowiedzi w osobnych wierszach – wpisz odpowiedzi, które będą widoczne dla użytkowników. Każdą odpowiedź wprowadź w nowym wierszu.

[3] Zapisz – zapisz Kluczową Informację i aktywuj ją.

Stworzone w ten sposób Kluczowe Informacje wyświetlą się na Liście Kluczowych Informacji. 

WAŻNE: Możesz mieć maksymalnie 50 aktywnych Kluczowych Informacji. Aby zwolnić miejsce na liście, dezaktywuj nieużywane Informacje. Zostaną one przesunięte na listę Dezaktywowanych Kluczowych Informacji i nie będą się wliczać do limitu. W każdym momencie możesz je z powrotem aktywować i używać w Centrum Preferencji, o ile mieścisz się w limicie 50 aktywnych elementów. Informacje zebrane za pomocą dezaktywowanych Kluczowych Informacji nadal będą widoczne na Karcie Kontaktu i mogą być używane w Procesach Automatyzacji.


B. Dodawanie nowej Kluczowej Informacji z poziomu Kreatora Centrum Preferencji

Nowe Kluczowe Informacje możesz dodawać również podczas tworzenia lub edycji Centrum Preferencji Klienta. Aby to zrobić, w kroku Dane osobiste, wybierz opcję + Dodaj pytanie [1].

Z rozwijanej listy wybierz [1] + Dodaj kluczową Informację.

Po wybraniu tej opcji, otwiera się pop-up Utwórz Kluczową Informację, podobny do tego na Liście Kluczowych Informacji. 

[1] Nazwa atrybutu w systemie – wpisz nazwę Kluczowej Informacji, dzięki której zidentyfikujesz ją w systemie.

[2] Typ atrybutu – wybierz typ atrybutu (Lista wyboru lub Deklaracja) tworzącego Kluczową Informację.

[3] Sekcja odpowiedzi – zdefiniuj sekcje odpowiedzi, która będzie widoczna dla użytkowników. 

[4] Zapisz – zapisz Kluczową Informację i aktywuj ją.

W zależności od wybranego Typu atrybutu zobaczysz dwie różne sekcje odpowiedzi. W przypadku Listy wyboru otrzymasz polecenie Wprowadź odpowiedzi w osobnych wierszach. Wpisz odpowiedzi, które będą widoczne dla użytkowników. Każdą odpowiedź wprowadź w nowym wierszu. Stworzone w ten sposób Kluczowe Informacje wyświetlą się na Liście Kluczowych Informacji, 

WAŻNE: Możesz mieć maksymalnie 50 aktywnych Kluczowych Informacji. Aby zwolnić miejsce na liście, dezaktywuj nieużywane Informacje. Zostaną one przesunięte na listę Dezaktywowanych Kluczowych Informacji i nie będą się wliczać do limitu. W każdym momencie możesz je z powrotem aktywować i używać w Centrum Preferencji, o ile mieścisz się w limicie 50 aktywnych elementów. Informacje zebrane za pomocą dezaktywowanych Kluczowych Informacji nadal będą widoczne na Karcie Kontaktu i mogą być używane w Procesach Automatyzacji.

W przypadku Deklaracji pojawi się opcja wyboru typu wartości: Tekst lub Liczba [A]. Nie wymaga ona wprowadzenia dodatkowych wartości. Stworzone w ten sposób Kluczowe Informacje nie zostaną zapisane na Liście Kluczowych Informacji.


4. Edycja Kluczowej Informacji

Kluczowe Informacje można edytować, o ile nie są aktualnie używane. 

[1] Zmień kolejność odpowiedzi na liście — aby zmienić kolejność odpowiedzi, złap i przesuń wybraną odpowiedź w wybrane miejsce. 

[2] Edytuj odpowiedź — aby edytować odpowiedź, kliknij wybrane pole i zmień odpowiedź zgodnie z potrzebą. 

[3] Usuń odpowiedź — kliknij ikonę kosza, aby usunąć wybraną odpowiedź.

[4] Dodaj odpowiedź — kliknij, aby dodać nową odpowiedź. W nowym polu wpisz odpowiedź, którą chcesz dodać do listy.

WAŻNE: Nie można edytować opcji istniejących w Kluczowej Informacji, która jest aktualnie używana.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024