Skonfiguruj protokół SPF z SALESmanago

Protokół SPF (Sender Policy Framework) to metoda uwierzytelniania e-maili służąca do zapobiegania podszywaniu się pod nadawcę wysyłek poprzez zweryfikowanie, czy przychodząca wiadomość pochodzi z autoryzowanego adresu IP. Protokół ten chroni odbiorców e-maili przed phishingiem, spamem i złośliwym oprogramowaniem, zapewniając, że do ich skrzynek pocztowych docierają wiadomości pochodzące wyłącznie od zweryfikowanych nadawców.

Protokół SPF jest obecnie wymagany przez Gmail i Yahoo, dlatego stał się obowiązkowy również dla klientów SALESmanago. Przeczytaj poniższy artykuł i skonfiguruj protokół SPF dla swojej domeny, aby zachować możliwość wysyłania e-maili na adresy @gmail.com i @yahoo.com.


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Szybkie podsumowanie: Konfiguracja SPF
  3. Wdrożenie protokołu SPF dla twojej domeny
    1. Krok 1. Ustal, gdzie możesz edytować ustawienia DNS
    2. Krok 2. Odszukaj właściwe miejsce w ustawieniach DNS
    3. Krok 3. Dodaj rekord dla protokołu SPF

1. Podstawowe informacje

Nowe wyzwania związane z bezpieczeństwem oraz masowość spamu i szkodliwych komunikatów wysyłanych na całym świecie spowodowały, że dwa duże klienty e-mail – Gmail i Yahoo – wprowadziły nowe wymagania dla nadawców wiadomości masowych. Najprawdopodobniej wymogi te będą mieć zastosowanie do tych klientów SALESmanago, którzy:

  • używają konta Email Marketing SALESmanago,
  • używają zewnętrznego konta wysyłkowego (SMTP) i wysyłają (regularnie lub sporadycznie) ponad 5000 e-maili dziennie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o nowych wymogach dotyczących uwierzytelniania, przeczytaj ten artykuł >>

Aby zagwarantować, że nowe wymogi nie wpłyną negatywnie na dostarczalność naszych klientów, SALESmanago wprowadziło obowiązek wdrożenia protokołów SPF, DKIM i DMARC. Przeczytaj poniższe instrukcje, aby dowiedzieć się, jak wdrożyć protokół SPF.


2. Szybkie podsumowanie: Konfiguracja SPF

NOTE: Przed wdrożeniem protokołu SPF upewnij się, że nie został on już wdrożony dla twojej domeny. Możesz użyć narzędzia online, takiego jak https://mxtoolbox.com/spf.aspx.

W poniższej tabeli przedstawiono wpis DNS wymagany do wdrożenia protokołu SPF. Zauważ, że flaga all powinna być umieszczona na końcu rekordu, przy czym opcja zalecana przez SALESmanago to ~all.

Pamiętaj, że szczegół zaznaczony na zielono to tylko placeholder, który musi zostać zastąpiony twoimi własnymi danymi.

ProtokółNazwaRodzajWartośćTTL
SPFexample.comTXTv=spf1
include:_spf.jupiter.salesmanago.pl ~all
3600

UWAGA: Jeżeli masz już istniejący rekord v=spf1, wystarczy, że rozszerzysz go o następujący fragment kodu:

 include:_spf.jupiter.salesmanago.pl

Jeżeli nie masz jeszcze flagi all, na końcu dodaj również  ~all .

Zauważ, że flagi, w tym all, powinny być dodawane po tym fragmencie kodu:

include:_spf.jupiter.salesmanago.pl.

Więcej możesz przeczytać w Sekcji 3 (Krok 3) poniżej.


3. Wdrażanie protokołu SPF dla twojej domeny

Protokół SPF wdraża się zazwyczaj w ustawieniach DNS (Domain Name System) danej domeny.

UWAGA:

  • Poniższa instrukcja ma charakter ogólny. Rzeczywisty proces może wyglądać inaczej w zależności od platformy eCommerce, rejestratora domen, dostawcy hostingu bądź dostawcy CDN, z których usług korzystasz.
  • Przed wdrożeniem protokołu SPF upewnij się, że nie został on już wdrożony dla twojej domeny. Prawdopodobnie możesz to sprawdzić w tym samym panelu sterowania/użytkownika/konfiguracji, w którym możesz dodać nowy rekord – po prostu sprawdź listę istniejących rekordów. Pamiętaj jednak, że rekord SPF może wymagać aktualizacji – zobacz instrukcje poniżej.

Krok 1. Ustal, gdzie możesz edytować ustawienia DNS

W zależności od sposobu, w jaki zbudowana jest twoja witryna, rozważ te cztery możliwości:

  • Sklep internetowy założony na platformie eCommerce (np. Shopify, BigCommerce): Zaloguj się na swoje konto i znajdź ustawienia DNS. Przykładowo, w Shopify należy przejść do Settings → Domains → Domain settings → Edit DNS settings.
  • Domena zakupiona za pośrednictwem dostawcy usług hostingowych (np. OVH, A2 Hosting): Zaloguj się na swoje konto hostingowe i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).
  • Domena zakupiona za pośrednictwem rejestratora domen (np. GoDaddy, OVH): Zaloguj się na konto domeny i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).
  • Strona internetowa obsługiwana za pośrednictwem Content Delivery Network (CDN) (np. Cloudflare): Zaloguj się na swoje konto CDN i przejdź do panelu sterowania (panelu użytkownika, panelu konfiguracji domeny, itp.).

W przypadku Cloudflare, przejdź do DNS → Records.

Przeczytaj więcej o zarządzaniu rekordami DNS w Cloudflare >>

UWAGA: Jeżeli masz więcej niż jedną domenę, upewnij się, że wybierasz tę, którą chcesz skonfigurować.


Krok 2. Odszukaj właściwe miejsce w ustawieniach DNS

Po zalogowaniu się na konto umożliwiające edycję ustawień DNS, odszukaj miejsce, w którym możesz dodawać rekordy dla swojej domeny. Miejsce to (sekcja, zakładka, itp.) może nazywać się na przykład: Ustawienia DNS (DNS settings), Edytor stref DNS (Zone editor), Zarządzanie DNS (DNS Management), Konfiguracja serwera nazw (Name server configuration) czy też Zarządzanie rekordami DNS (DNS record management).

Możliwe, że zobaczysz przycisk w rodzaju Dodaj rekord TXT (Add TXT record); możliwe również, że musisz kliknąć przycisk pozwalający dodać rekord, a następnie wybrać rodzaj rekordu z listy. Jeżeli nie możesz znaleźć opcji dodawania rekordu dla swojej domeny, zapoznaj się z artykułami pomocy swojego dostawcy usług (platformy eCommerce, rejestratora domen, dostawcy hostingu, dostawcy CDN) bądź skontaktuj się z jego działem obsługi klienta.


Krok 3. Dodaj rekord dla protokołu SPF

Aby wdrożyć wymagany protokół SPF, musisz dodać rekord TXT dla swojej domeny. Po jego dodaniu zobaczysz zapewne kilka pól, które pozwalają zdefiniować nowy rekord. Zwróć uwagę na trzy pola opisane poniżej:

  • Host (Nazwa hosta, Nazwa, Domena; Host name, Name, Domain, itp.): W tym polu wprowadź nazwę domeny wraz z domeną najwyższego poziomu, np:

twojafirma.com, twojsklep.pl, twojeecommerce.com.pl

WSKAZÓWKI:

  • Po uzupełnieniu pola Host możesz zauważyć, że na końcu wprowadzonej wartości została dodana kropka. Nie próbuj jej usuwać – jest to wymagany element formatowania.
  • Jeżeli masz wątpliwości, które pole jest polem Host, popatrz na istniejące rekordy i sprawdź, które pole zawiera adresy domen.
  • Wartość tekstowa (Wartość główna, Treść; Main value, Record, Content, itp.): W tym polu wprowadź następującą wartość:

v=spf1 include:_spf.jupiter.salesmanago.pl ~all
UWAGA: Jeżeli masz już istniejący rekord  v=spf1, wystarczy, że rozszerzysz go o następujący fragment kodu:

include:_spf.jupiter.salesmanago.pl

Ponadto, jeżeli jeszcze jej nie masz, dodaj na końcu flagę all. Opcja zalecana przez SALESmanago to ~all, jednak możesz również użyć innych opcji (-all/?all), w zależności od twoich preferencji bądź wytycznych twojej firmy.

PRZYKŁAD: Jeżeli twój aktualny wpis SPF wygląda następująco:

v=spf1 mx include: _spf.google.com -all

Zmień go na:

v=spf1 mx include: _spf.google.com

include:_spf.jupiter.salesmanago.pl -all

Zauważ, że flagi, takie jak all, powinny być umieszczone po tym fragmencie:
include:_spf.jupiter.salesmanago.pl.

  • TTL (Time to Live – czas życia): Zalecany czas TTL (Time to Live) to 1 godzina (3600 sekund).

Na tym etapie kliknij Zapisz, OK, Gotowe, itp., aby dodać gotowy rekord. Nie musisz podejmować żadnych dodatkowych kroków na platformie SALESmanago.

WAŻNE: Protokół SPF zostanie wdrożony dla twojej domeny w ciągu kilku godzin, ale mogą minąć nawet 24 godziny, zanim zmiany będą widoczne w ustawieniach twojej domeny (opóźnienie spowodowane propagacją DNS).

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące konfiguracji protokołów uwierzytelniania, bądź jeśli chcesz, aby twoja konfiguracja została zweryfikowana przez naszego specjalistę, skontaktuj się z nami pod adresem: support@salesmanago.com.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024