Centrum Preferencji Klienta | Rodzaje danych

Za pomocą Centrum Preferencji Klienta możesz zbierać wszystkie rodzaje danych typu zero-party i pytać ludzi o wszystko, co jest istotne z punktu widzenia twojej działalności. Aby zebrać konkretną grupę informacji, wybierz odpowiednią opcję w pierwszym kroku kreatora Centrum Preferencji Klienta.


Spis treści


1. Preferencje produktowe

Preferencje produktowe to zestaw kryteriów, dzięki którym Kontakt może określić, jakie grupy artykułów z twojej oferty go interesują. Możesz je wykorzystać do tworzenia rekomendacji produktowych. Im więcej danych zbierzesz, tym lepiej zrozumiesz zainteresowania swoich Kontaktów w obrębie twojej oferty.

Zdefiniuj zestaw informacji o produktach w formie filtrów, które Kontakty mogą wykorzystać do określenia swoich preferencji. Dodaj sugestie produktów, aby pomóc im wybrać odpowiednie kryteria.

Kryteria są bezpośrednio powiązane z informacjami pobranymi z feedu produktowego (XML). Struktura filtrów preferencji produktowych jest podobna do filtrów wyszukiwania w sklepie internetowym. Główny filtr będzie podstawowym kryterium, według którego Kontakty będą określać swoje preferencje, a dodatkowe filtry pomogą im je zawęzić i sprecyzować.

Pomóż swoim Kontaktom wypełnić sekcję preferencji produktu. W Centrum Preferencji Klienta wyświetl sugestie produktów, które pasują do profilu Kontaktu. Możesz też wybrać produkty ręcznie z galerii.


Przykłady

Poniżej znajdują się filtry (informacje ustawiane w kreatorze na podstawie pól w XML) oraz preferencje (wybierane przez Kontakt w Centrum), które można za ich pomocą wskazać.

  • Moda
    • Zestaw filtrów: Płeć, Kolor, Część garderoby, Marka, Cena
    • Preferencje: Zielone dżinsy, damskie, marki ABC, kosztujące mniej niż 200 PLN
  • Uroda
    • Zestaw filtrów: Cel, Wiek, Aktywność, Część ciała, Marka, Zapach, Problem zdrowotny
    • Preferencje: Neutralne produkty pielęgnacyjne dla niemowląt firmy XYZ, do skóry wrażliwej, bez zapachu
  • Podróże
    • Zestaw filtrów: Kraj, Rodzaj wakacji, Organizacja, Dieta Budżet, Zakwaterowanie
    • Preferencje:  W pełni zorganizowane wczasy all inclusive w 4-gwiazdkowych hotelach na Malcie z opcją wegańską
  • Finanse
    • Zestaw filtrów: Wartość kredytu, Długość kredytu, Ubezpieczenie kredytu, Inne kredyty
    • Preferencje: 5000 zł pożyczki na pół roku, z ubezpieczeniem, brak innych zobowiązań
  • B2B commerce 
    • Zestaw filtrów: Branża, Etap produkcji, Przeznaczenie, Wielkość produkcji, Marka, Budżet
    • Preferencje: Rozwiązania firmy EFG dla dużych dystrybutorów FMCG, do automatyzacji logistyki magazynu, w średnim przedziale cenowym

WAŻNE: Wybór filtra głównego określi, które filtry dodatkowe będą wyświetlane jako aktywne. Kontakt będzie mógł ich użyć do określenia informacji związanych z filtrem głównym.

Przykładowo, w sklepie Dżinsy mogą być określone parametrami: kolor, fason i cena, a Bluzki dodatkowo parametrem: materiał. W zależności od wybranej kategorii głównej (Dżinsy lub Bluzki) zestaw dodatkowych filtrów widocznych dla Kontaktu będzie zawierał parametr materiał (Bluzki) lub nie (Dżinsy).


2. Dane osobiste

Dane osobiste to informacje przekazywane przez kontakty w formie odpowiedzi na wszelkiego rodzaju pytania, które możesz zadać w tej sekcji. Pytaj o różne rodzaje danych istotnych dla twojego biznesu, takie jak wiek, rozmiar buta, ulubione miejsce na wakacje czy imię psa. Im więcej pytań zadasz, tym więcej szczegółowych informacji zgromadzisz i lepiej poznasz swoich rozmówców.

Zadawaj konkretne pytania, aby zdobyć nowe dane o klientach. Wykorzystaj je do uzupełnienia profili 360°. Wzbogać Reguły Automatyzacji o dane osobiste i zaskocz swoich odbiorców jeszcze lepszym poziomem personalizacji treści.

Wybierz kluczowe informacje, które cię interesują, a następnie edytuj pola, aby utworzyć pytania i odpowiedzi, które zachęcą Kontakty do podawania informacji. Kluczowa Informacja to parametr, który odnosi się do konkretnej cechy lub preferencji Kontaktu. Składa się ona z dwóch części: atrybutu oraz wartości. Atrybut mówi o tym, czego dotyczy informacja, a wartość pozwala konkretnie określić atrybut.


Przykłady

W tabeli znajdują się przykłady Danych osobistych, które można zebrać za pomocą Centrum Preferencji Klienta.

AtrybutDane osobiste
ImięStorm Jones
ZaimkiOna/Ich
Ulubiona markaABC
KategoriaSprzęt wspinaczkowy
RozmiarXL
Typ alergiiAlergia pokarmowa
KrajNiemcy
BudżetDo 900€
Rodzaj wakacjiZwiedzanie
Status szczepieńPełne szczepienia

3. Zgody marketingowe

Zgoda marketingowa to dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne wskazanie rodzaju komunikacji, jaką dana osoba chce otrzymywać (oraz  zezwala na przetwarzanie swoich danych w tym celu). Każda osoba może sprawdzić i zarządzać wszystkimi zgodami marketingowymi udzielonymi firmie w dowolnym momencie swojej relacji z marką.

Zgody marketingowe, w świetle RODO, a także innych przepisów dotyczących bezpieczeństwa informacji, są niezbędne do prowadzenia komunikacji marketingowej, a także do przetwarzania danych w celach marketingowych.

Wybierz zgody, które mają być wyświetlane w Centrum Preferencji Klienta. Zgody podzielone są na dwie kategorie. Pierwsza z nich powiązana jest ze statusem opt-in/opt-out Kontaktu. Tego rodzaju zgody informują, czy dany Kontakt zgadza się na wysyłanie do niego wiadomości w wybranym kanale. Druga kategoria to zgody marketingowe, dzięki którym Kontakt może zezwolić np. na przetwarzanie swoich danych w celach marketingowych.

WSKAZÓWKA: Aby utworzyć nową zgodę, przejdź do sekcji Menu → Odbiorcy → Kontakty → Lista zgód dodatkowych.

Centrum Preferencji Klienta pozwala twoim Kontaktom przeglądać swoje zgody i zarządzać nimi według własnego uznania.


Przykłady

Poniżej znajdują się przykłady Zgód, które można uzyskać za pomocą Centrum Preferencji Klienta.

  • Zgody opt-in:
    • Zgoda e-mail 
    • Zgoda SMS 
  • Zgody marketingowe:
    • Akceptacja Polityki Prywatności
    • Zgoda na wysyłanie materiałów marketingowych
    • Zgoda na marketing prowadzony przez podmioty trzecie

4. Kanały i częstotliwość

Kanały i Częstotliwość dostarczają informacji o preferowanym sposobie komunikacji twoich Kontaktów, a w szczególności ich ulubionego kanału marketingowego oraz preferowanego czasu, a także intensywności wysyłania wiadomości.

Dzięki tej sekcji poznasz preferencje swoich Kontaktów dotyczące kanałów marketingowych i częstotliwości komunikacji. Mogą określić:

  • czy wolą kontakt przez e-mail, SMS czy Web Push,
  • czy wolą, aby kontaktowano się z nimi często, czasami czy sporadycznie,
  • jakie dni i godziny preferują na otrzymywanie wiadomości.

Zbieranie tych danych jest bardzo ważne dla strategicznego planowania komunikacji. Pozwala dostosować intensywność i czas przekazu oraz stworzyć odpowiednie kampanie w różnych kanałach, aby komunikować się z Kontaktami tak jak tego chcą. Analizuj te preferencje w celu lepszego dopasowania przekazu i pamiętaj, że są to tylko sugestie, a nie sztywne deklaracje blokujące pozostałą komunikację.


Przykłady

Poniżej znajdują się przykłady preferencji dotyczących Kanałów i częstotliwości, które można zebrać za pomocą Centrum Preferencji Klienta.

  • Sporadyczne SMS-y i e-maile wysyłane w piątki między godziną 13:00 a 17:00.
  • Regularne e-maile wysyłane w godzinach porannych przez cały tydzień
  • Wiadomości SMS i powiadomienia Web Push wysyłane od czasu do czasu (czasami) w poniedziałki lub środy, bez preferencji godzinowych
  • Regularna komunikacja we wszystkich kanałach, wysyłana w godzinach porannych (między 6.00 a 8.00)
  • Tylko istotne komunikaty (sporadycznie) przez SMS tylko w soboty
  • Każdy rodzaj komunikacji, ale tylko wieczorami (między 19.00 a 22.00)
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Grudzień 02 2024