Szczegóły słownikowe

Szczegóły słownikowe to dodatkowe informacje o kontaktach, które możesz wykorzystać do tworzenia nowych procesów automatyzacji i lepszego katalogowania danych w bazie. Po dodaniu nowego szczegółu słownikowego, na kartach kontaktów, w zakładce Szczegóły, pojawiają się pola, które można wypełnić danymi.

Szczegóły ze słownika są podobne do szczegółów kontaktów w tym, że służą do opisu kontaktów na ich kartach. Jest jednak kilka zasadniczych różnic w działaniu i zastosowaniu. Szczegóły ze słownika:

  • mogą zawierać tylko dane liczbowe (np. wzrost lub rozmiar buta) lub daty (np. data urodzin dziecka, data pierwszej prenumeraty)
  • nie są przenoszone przy zwykłym imporcie kontaktów
  • posiadają dedykowane zdarzenie i warunek w regułach automatyzacji
  • po dodaniu pojawiają się na kartach kontaktów, w osobnym miejscu, jako pole do wypełnienia danymi


GDZIE WYSTĘPUJĄ SZCZEGÓŁY

Szczegóły ze słownika są dostępne w kilku miejscach w systemie, zależnie od funkcji.



TWORZENIE SZCZEGÓŁÓW

Szczegóły można dodawać na dwa sposoby. Ręcznie w Ustawieniach lub masowo przez API.

Metoda 1: W Ustawieniach

Z menu głównego przejdź do Menu → Ustawienia → Ustawienia systemu. Następnie wybierz zakładkę Słownik szczegółów.

[1] Wpisz nazwę nowego szczegółu.

[2] Wybierz typ – wybierz rodzaj danych, jakie będą przechowywane w tym szczególe słownikowym: daty lub liczby. Daty muszą mieć jeden z następujących formatów:

  • RRRR-MM-DD (na przykład: 2024-05-06)
  • Znacznik czasu (timestamp) UNIX w sekundach (na przykład: 1714997242).

[3] Tutaj możesz zobaczyć listę istniejących szczegółów słownikowych.

[4] Wybierz Typ i kliknij Dodaj Szczegół.

W tym oknie możesz też edytować i usuwać istniejące szczegóły. Żeby edytować szczegół, kliknij ikonę ołówka koło wybranego szczegółu.

[5] W tym polu możesz zmienić nazwę szczegółu.

[6] W tym polu możesz zmienić typ danych.

Na koniec Zapisz zmiany.


Metoda 2: Przez API
  

[1] Szczegóły wielu kontaktów możesz dodawać i zmieniać wywołując metodę: http://www.salesmanago.pl/api/contact/upsert

[2] W zapytaniu podaj tablicę kontaktów w polu upsertDetails  Pola wymagane w zapytaniu to: email, owner oraz pola autoryzacji.

[3] W odpowiedzi otrzymasz status zapytania, a jeśli operacja zakończy się powodzeniem, listę identyfikatorów dla dodanych kontaktów:

  • success – wartość logiczna informująca o rezultacie zapytania (udane / nieudane),
  • contactIds – tablica unikatowych identyfikatorów uaktualnionych lub dodanych kontaktów,
  • message – tablica dodatkowych informacji pozwalających zidentyfikować ewentualne błędy,


DODAWANIE SZCZEGÓŁÓW DO KONTAKTU

Żeby dodać nową wartość szczegółu do konkretnego kontaktu, z menu głównego przejdź do Menu → Odbiorcy → Kontakty → Zarządzanie Kontaktami → Lista Kontaktów

Wybierz kontakt z listy i kliknij zakładę Szczegóły. Następnie z menu po lewej stronie wybierz Szczegóły i tagi. 

Najpierw wymienione są Standardowe szczegóły, a obok Szczegóły ze słownika. Istniejące szczegóły możesz Edytować lub Usuwać.

Żeby dodać nowe szczegóły, wybierz opcje z menu widocznego poniżej:

[1] Dodawanie nowego szczegółu ze słownika

W polu Nazwa wybierz szczegół, a następnie wprowadź Wartość i kliknij Dodaj.

ZASTOSOWANIE

Głównym zastosowaniem szczegółów ze słownika jest tworzenie reguł automatyzacji wykorzystujących konkretną daną liczbową. Dzięki temu możesz uruchamiać reguły na podstawie konkretnych wartości, z wyprzedzeniem lub opóźnieniem. Więcej o praktycznym zastosowaniu szczegółów ze słownika możesz przeczytać we wpisach poniżej.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024