Przydatne linki
Kontakty w systemie SALESmanago mogą mieć przypisane trzy rodzaje statusów: jeden odnoszący się do komunikacji marketingowej za pośrednictwem wiadomości e-mail, drugi – do komunikacji mobilnej, trzeci – do monitorowania na stronie internetowej za pomocą plików cookie. Statusy te wskazują, czy dany Kontakt wyraził czy też nie wyraził zgody na otrzymywanie treści marketingowych (tzn. czy subskrybował twój newsletter i/lub czy wyraził zgodę na komunikację mobilną) oraz czy jego zachowanie na twojej stronie jest monitorowane. Statusy te mogą ograniczać lub zwiększać zakres działań (np. wysyłka e-maili), jakie mogą być podejmowane w stosunku do danego Kontaktu.
W przypadku komunikacji drogą mailową występuje również trzeci rodzaj statusu – Kontakt błędny – który umożliwia zidentyfikowanie nieważnych (błędnych) adresów e-mail.
Statusy przedstawiane są za pomocą różnych kolorów i symboli.
Statusy Kontaktów dostarczają cennego wglądu w jakość twojej bazy CDP, a ponadto mogą stanowić ważny czynnik w segmentacji Kontaktów i Procesach Automatyzacji.
Aby sprawdzić status Kontaktu, przejdź do Odbiorcy → Kontakty → Zarządzanie Kontaktami → Lista Kontaktów
Spis treści
- Statusy Kontaktów – E-mail Marketing i monitorowanie
- Statusy Kontaktów – Marketing Mobilny
- Widok statusów Kontaktów na platformie CDP SALESmanago
1. Statusy Kontaktów – E-mail Marketing i monitorowanie
W przypadku E-mail Marketingu statusy Kontaktów przedstawiane są za pomocą trzech różnych kolorów:
dodatkowo oznaczonych jednym z następujących dwóch symboli:
Dowiedz się więcej o monitorowaniu Kontaktów >>
Kolory w połączeniu z symbolami tworzą sześć różnych rodzajów statusów:
– Kontakt opt-in, monitorowany – Kontakt subskrybował newsletter i jest monitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej jest śledzone za pomocą plików cookie).
– Kontakt opt-in, niemonitorowany – Kontakt subskrybował newsletter, ale nie jest monitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej nie jest śledzone).
– Kontakt opt-out, monitorowany – Kontakt nie subskrybował newslettera, ale jest monitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej jest śledzone za pomocą plików cookie).
– Kontakt opt-out, niemonitorowany – Kontakt nie subskrybował newslettera i nie jest monitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej nie jest śledzone).
– Kontakt błędny, monitorowany – wysyłka wiadomości e-mail do danego Kontaktu jest niemożliwa ze względu na nieważny adres (otrzymywane są tzw. twarde zwrotki), lecz Kontakt jest monitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej jest śledzone za pomocą plików cookie).
Twarda zwrotka ma miejsce, kiedy otrzymujesz automatyczną odpowiedź informującą, że adres Kontaktu nie istnieje lub że wiadomość nie mogła zostać dostarczona. Jako że jest to problem permanentny, próby komunikacji pod tym adresem e-mail są bezcelowe.
Czytaj więcej o oznaczaniu błędnych Kontaktów >>
– Kontakt błędny, niemonitorowany – wysyłka wiadomości e-mail do danego Kontaktu jest niemożliwa ze względu na nieważny adres e-mail (twarde zwrotki), a na dodatek Kontakt jest niemonitorowany (tzn. jego zachowanie na twojej stronie internetowej nie jest śledzone).
2. Statusy Kontaktów – Marketing Mobilny
Statusy Kontaktów odnoszące się do Marketingu Mobilnego oznaczane są symbolem telefonu komórkowego. Przedstawiane są za pomocą dwóch kolorów:
– opt-in – Kontakt wyraził zgodę na otrzymywanie treści kanałami mobilnymi.
– opt-out – Kontakt nie wyraził zgody na otrzymywanie treści kanałami mobilnymi.
3. Widok statusów Kontaktów na platformie CDP SALESmanago
Statusy Kontaktu odnoszące się do E-mail Marketingu i monitorowania wyświetlane są na Liście Kontaktów oraz na Karcie Kontaktu, obok imienia i nazwiska.
Status Kontaktu odnoszący się do Marketingu Mobilnego wyświetlany jest na Karcie Kontaktu, w połączeniu z pozostałymi dwoma statusami.
Na Karcie Kontaktu możesz sprawdzić trzy rodzaje informacji:
- status Kontaktu odnoszący się do E-mail Marketingu,
- status monitorowania Kontaktu,
- status Kontaktu odnoszący się do Marketingu Mobilnego.
Przykłady:
E-mail: opt-in, niemonitorowany, kanały mobilne: opt-out | E-mail: opt-out, monitorowany, kanały mobilne: opt-in | E-mail: błędny, monitorowany, kanały mobilne: opt-in |
Kontakt zgodził się na otrzymywanie treści marketingowych drogą mailową, ale nie kanałami mobilnymi. Kontakt jest monitorowany. | Kontakt nie zgodził się na otrzymywanie treści marketingowych drogą mailową, ale jest monitorowany i można się z nim kontaktować kanałami mobilnymi. | Kontakt jest nieosiągalny drogą mailową, ale jest monitorowany i można się z nim kontaktować za pośrednictwem kanałów mobilnych. |
UWAGA: Jeżeli na Karcie Kontaktu nie widnieje symbol statusu odnoszącego się do Marketingu Mobilnego, oznacza to, że od danego Kontaktu nie pozyskano numeru telefonu.