Ramka produktowa w Drag&Drop Email Designer

Kreator wiadomości Drag&Drop Email Designer umożliwia szybkie i proste tworzenie responsywnych i profesjonalnych szablonów wiadomości. Oprócz personalizowania takich wiadomości informacjami pochodzącymi z karty kontaktu, możesz umieszczać ostatnio oglądane produkty przez użytkownika lub produkty z porzuconego koszyka, by zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.

Korzyści:

  • możliwość tworzenia e-maili dynamicznych
  • możliwość tworzenia e-maili z porzuconym koszykiem

WAŻNE: Aby dodać ostatnio oglądane produkty lub produkty z porzuconego koszyka musisz dodać do systemu pliki XML, które będą zawierać informacje na temat produktów.

Wysyłka takiej wiadomości różni się od wysyłki zwykłego maila. W kreatorze masz możliwość stworzenia i zapisania szablonu takiej wiadomości. Natomiast możesz go wysłać za pomocą reguł automatyzacji dzięki akcjom Wyślij email z ostatnio oglądanymi produktami oraz Wyślij email po porzuconym koszyku.

Aby wykorzystać widżet Ramka produktowa należy przejść do

E-MAIL MARKETING => DRAG&DROP EMAIL DESIGNER => UŻYJ NOWEGO KREATORA => PRZEJDŹ DO EDYCJI


Spis treści

  1. Układ i ustawienia ogólne
  2. Pola produktowe
  3. Wygląd przycisku

1. Układ i ustawienia ogólne

Po dotarciu do trybu edycji w kreatorze tworzenia wiadomości z zakładki Widżety wybierz i przeciągnij w wybrane miejsce w wiadomości widżet Ramka produktowa (Kolumna) lub Ramka produktowa (Wiersz) w zależności od tego, jak chcesz aby wyświetlały się produkty w Twojej wiadomości.

[1] Układ – wybierz jeden z trzech dostępnych układów w jakim będą wyświetlały się produkty w ramce.

[2] Maksymalna liczba produktów w elemencie – za pomocą slidera wybierz maksymalną liczbę produktów, które będą się wyświetlały w jednej ramce produktowej.

WAŻNE: W przypadku wiadomości z porzuconym koszykiem, jeżeli liczba produktów z koszyka będzie przekraczała maksymalną liczbę produktów w elemencie, wtedy wiadomość zostanie zapełniona do maksymalnej liczby produktów w elemencie, np. jeżeli w koszyku będą 4 produkty, a maksymalna liczba produktów w elemencie będzie wynosiła 3, wówczas zostaną umieszczone 3 produkty z koszyka. Jeśli chodzi o wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami, jeżeli użytkownik oglądał 2 produkty, a maksymalna liczba produktów wynosi 4, wtedy wiadomość zostanie zapełniona dodatkowymi dwoma produktami, które zostaną wybrane na podstawie informacji kategoria

[3] Liczba produktów w wierszu – za pomocą slidera ustaw maksymalną liczbę produktów, jaka będzie pojawiała się w wierszu. Jeżeli ustawisz jeden produkt w wierszu, podczas gdy maksymalna liczba produktów w elemencie będzie większa niż jeden, wówczas kolejne produkty będą przeniesione niżej.

[4] Kolor tła – z palety kolorów wybierz kolor tła. Aby to zrobić najpierw należy odhaczyć okienko przezroczyste, które pojawia się nad paletą kolorów.


2. Pola produktowe

Pola produktowe – pliki XML standardowo posiadają cztery podstawowe informacje o produkcie: nazwę, kategorię produktu, opis produktu oraz jego cenę. Natomiast jeżeli plik posiada niestandardowe informacje takie jak promocyjna cena, czy detale można dodać te elementy informacyjne w tej zakładce. Wystarczy kliknąć na etykiecie z daną informacją.

W polu tekstowym możesz dowolnie edytować czcionkę w ramce produktowej. Wystarczy że zaznaczysz informację, której wygląd chcesz formatować. Możesz zmieniać typ oraz rozmiary czcionki, a także pogrubiać, ustawiać kursywę lub podkreślenie. Zmieniaj kolory oraz podświetlenie, dodawaj linki lub wstawiaj punktory.

Cena promocyjna – jeśli w pliku XML posiadasz informacje o cenie promocyjnej produktu i dodasz element ceny promocyjnej do opisu produktu, wtedy system automatycznie wychwyci współwystępowanie ceny regularnej i ceny promocyjnej. W takim przypadku system automatycznie przekreśli cenę regularną.


3. Wygląd przycisku

W tej zakładce możesz dostosować szczegółowy wygląd przycisku.

[1] Tekst na przycisku – w tym polu wprowadź tekst, który będzie pojawiał się na przycisku przekierowującym na stronę z produktem. Możesz dowolnie edytować czcionkę, zmienić font, ustawić kursywę, pogrubienie, podkreślenie oraz wielkość czcionki.

[2] – wybierz kolor czcionki na przycisku.

[3] – wybierz kolor tła przycisku.

[4] Szerokość przycisku – w tym polu ustaw szerokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[5] Wysokość przycisku – w tym polu ustaw wysokość przycisku w pikselach lub ustaw go za pomocą strzałek.

[6] Położenie przycisku – w tym polu ustaw położenie przycisku: wyśrodkuj, przesuń do prawej lub lewej krawędzi.

[7] Zaokrąglenie – wybierz stopień zaokrąglenia krawędzi przycisku.

WAŻNE: Ponieważ link do przycisku, który przekierowuje użytkownika na stronę produktu jest dodawany automatycznie, nie trzeba w tej zakładce dodawać podlinkowania do przycisku. 


Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij Wróć do widżetów, by kontynuować tworzenie wiadomości lub Zapisz i zakończ jeżeli wiadomość jest gotowa.

Oto przykładowa wysłana wiadomość e-mail z produktami:

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808