Kreator: autoresponder

Kreator Autorespondera pozwala na ustawienie automatycznej wysyłki jednej wiadomości w momencie, gdy kontakt spełni założone wymagania. Przykładem zastosowania jest zaplanowanie wysyłki wiadomości dla kontaktu, gdy ten wejdzie na konkretną podstronę np. zawierającą szczegółową ofertę. Kreator ten znajduje się w menu KREATORY -> AUTORESPONDER.

Kreator składa się z czterech etapów:  START, E-MAIL, KONFIGURACJA, WYSYŁKA.

ABCD


[A] START

frrrrrr

[1] Nazwa autorespondera – należy wprowadzić nazwę, która pozwoli na identyfikację autorespondera w systemie.

Uruchomienie autorespondera należy określić jakie zdarzenie musi zostać spełnione przez kontakt, aby autoresponder został uruchomiony dla danego kontaktu. Można wybrać tylko jeden z sześciu rodzajów zdarzeń:

[2] Kontakt został dodany do systemu autoresponder zostanie uruchomiony w momencie, gdy nowy kontakt zostanie dodany do systemu.

[3] Kontakt otworzył e-mail  należy wybrać wiadomość e-mail, którą kontakt musi otworzyć, po czym zostanie wysłana do niego nowa wiadomość z autorespondera

[4] Kontakt kliknął w link w e-mailu –  w tym przypadku określamy w jaki adres URL kliknął kontakt w wybranym e-mailu, aby móc wysłać do niego nową wiadomość.

[5] Przypisano tag do kontaktu   należy określić jaki tag musi zostać przypisany do kontaktu, w celu uruchomienia autorespondera.

WAŻNE: Przypisywanie tagów NIE uruchamiających reguł:

[6] Kontakt odwiedził adres URL  należy wybrać dokładny adres URL, gdzie jeśli kontakt wejdzie na wskazany adres automatycznie zostanie wysłana do niego wiadomość

[7] Kontakt został dodany do etapu w kampanii w tym przypadku określamy do jakiej kampanii sprzedażowej (sales funnel) i na jaki etap musi trafić kontakt, dla którego zostanie uruchomiony autoresponder.

[8] Ustawienia  przy wyborze zdarzenia, które będzie aktywatorem wysyłki wiadomości w sekcji ustawienia należy uzupełnić pojawiające się pola.

[9] Dalej – kliknij, aby przejść do następnego ekranu.


[B] E-MAIL

Na tym etapie należy wybrać, bądź stworzyć nowy szablon wiadomości.

12345-1024x464

[1] Nazwa wiadomości – wprowadź nazwę, która pozwoli na identyfikację wiadomości w systemie.

[2] Wybierz e-mail  w tym miejscu możemy wybrać jeden z tych szablonów, które już mamy wgrane do systemu.

[3] Dodaj nowy e-mail  tutaj mamy trzy możliwości do wyboru:

  • stwórz e-mail HTML – wybierając tę opcję pojawi nam się kreator html, gdzie możemy dodać przygotowany wcześniej szablon, bądź stworzyć od podstaw nowy w kodzie html. Więcej na temat tworzenia wiadomości w HTMLu znajdziesz tutaj >>
  • dodaj e-mail zapisany w formacie ZIP – w tym miejscu możemy dodać nowy szablon, który jest wcześniej przygotowany i zapisany w postaci „.zip”.
  • stwórz e-mail w kreatorze – klikając w ten przycisk pojawi nam się kreator drag & drop, w którym w prosty sposób możemy stworzyć szablon wiadomości. Więcej na temat tworzenia wiadomości w kreatorze drag&drop znajdziesz tutaj >>

[4 i 5] PODGLĄD i EDYTUJ –  Wybierając przycisk podgląd ,w każdej chwili możemy podejrzeć jak wygląda przygotowana wiadomość oraz ją edytować klikając przycisk edytuj.

Aby przejść do kolejnego etapu klikamy Dalej.

[C] KONFIGURACJA

Na tym etapie przechodzimy do konfiguracji wiadomości

12345-1024x464

[1] Temat – jest to temat, który wyświetli się użytkownikom po wysłaniu wiadomości na skrzynce pocztowej.

[2] Nazwa kampanii (do monitorowania w Google Analytics) – w przypadku, gdy używamy parametrów UTM przy linkach możemy określić jaką nazwę będzie miał parametr campaign przy adresach URL dodanych do wiadomości.

[3] Wybierz konto wysyłkowe  w tym miejscu należy wybrać z jakiego konta wysyłkowego ma zostać wybrana wiadomość

[4] Dodaj nowe konto wysyłkowe – tutaj możemy stworzyć nowe konto wysyłkowe e-mail marketing.

Aby przejść do kolejnego etapu klikamy Dalej.


[D] WYSYŁKA

123-1024x509

[1] Czas wysyłki wiadomości – należy określić, w jakim czasie od momentu wystąpienia zdarzenia ma zostać wysłana wiadomość do kontaktu.

[2] Wyślij test po kliknięciu w ten przycisk pojawi nam się okno, gdzie możemy wprowadzić do 10 adresów e-mail, na które zostanie wysłana wiadomość. Warto przeprowadzić testy, aby sprawdzić, czy wiadomość wyświetla się poprawnie oraz czy nie zawiera żadnych błędów.

[3] Aktywuj autoresponder (ON) – kliknięcie w przycisk spowoduje uruchomienie autorespondera.

Kliknij Zapisz aby zapisać autoresponder w systemie.

Analityka
W kreatorze Autorespondera dostępna jest analityka. Możesz dzięki temu poznać statystyki powiązane z tym kreatorem. Dowiedz się jak pracować z panelem analityki reguł automatyzacji >>

autoresponderPL

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas