Integracja z platformą Shoper

Możesz zintegrować swoje SALESmanago z platformą sklepową Shoper. Dzięki temu kontakty, pozyskane na monitorowanej stronie poprzez np. zapis do formularza, zostaną od razu dodane do bazy w SALESmanago jako monitorowany kontakt.

OGÓLNY ZAKRES INTEGRACJI:

  • eksport kontaktów historycznych,
  • eksport transakcji historycznych,
  • synchronizacja kontaktów – aktualizacja danych kontaktu w czasie rzeczywistym,
  • przekazywanie zdarzeń zewnętrznych z platformy Shoper do SALESmanago (koszyk, zakup),
  • automatyczne dodawanie kodu monitorującego na stronach sklepu na platformie Shoper i do kontaktów zapisanych przez formularze, monitorowanie kontaktów,
  • przesyłanie informacji opt-in, opt-out,
  • wkrótce: opcja callback – uproszczona wersja,
  • pozyskanie kontaktu przez zapis na newsletter,
  • przekazywanie pełnego zakresu danych,
  • umieszczenie aplikacji integrującej Sklepy Shoper z SALESmanago w Shoper AppStore dostępnej dla wszystkich klientów Shoper.

UWAGA: Nie trzeba wklejać dodatkowo kodu monitorującego do źródła strony. 


Pamiętaj, że aplikację integrującą sklep na platformie Shoper z SALESmanago możesz pobrać klikając w link.


Instrukcja

Kroki w Shoperze
1.1. Wyszukanie aplikacji SALESmanago w sklepie z aplikacjami
1.2. Instalacja aplikacji
1.3. Integracja SALESmanago Marketing Automation z Shoperem

Kroki w SALESmanago
2.1. Rejestracja / logowanie do SALESmanago
2.2. Ustawienia integracji
2.3. Ustawienia konta
2.4. Ustawienia Shopera w SALESmanago
2.5. Ustawienia użytkownika – aktywacja funkcjonalności dostępnych z poziomu wtyczki


Kroki w Shoperze
1.1. Wyszukanie aplikacji SALESmanago w sklepie z aplikacjami

Po zalogowaniu na konto w Shoperze należy wybrać z zakładki po lewej stronie opcję Aplikacje. Po przejściu do wybranej zakładki należy wpisać w wyszukiwarce nazwę aplikacji “SALESmanago” (patrz ilustracja powyżej).

Po wyszukaniu aplikacji odpowiadającym kryteriom wyszukiwania wybierz zaznaczoną opcję SALESmanago (patrz ilustracja powyżej).

1.2. Instalacja aplikacji

Zostaniesz przekierowany do sklepu. Wyświetli się opis wybranej aplikacji. Następnie wybierz zaznaczoną opcję Zainstaluj aplikację (patrz ilustracja powyżej).

[1] Akceptuję regulamin appstore – zaznacz opcję.
[2] Instaluj – wybierz opcję po zapoznaniu się z uprawnieniami.

1.3. Integracja SALESmanago Marketing Automation z Shoperem

 

[1] Integracja SALESmanago Marketing Automation – po wybraniu opcji zostanie przeprowadzona integracja SALESmanago z Shoperem. Zostanie automatycznie zaimplementowany kod monitorujący i od tej pory będą spełniały się założenia wypunktowane w Zakresie integracji.
[2] Odinstaluj aplikację – wybierz opcję, jeżeli chcesz odinstalować aplikację.


2. Kroki w SALESmanago

2.1. Rejestracja / logowanie do SALESmanago

W pierwszej kolejności wprowadź adres e-mail, którym będziesz później logować się do systemu SALESmanago. Następnie wprowadź hasło oraz wybierz język, w którym chcesz używać systemu SALESmanago.

Jeżeli już posiadasz konto po prostu wprowadź dane do logowania:

2.2. Ustawienia integracji

[A] Ustawienia integracji

[1] Wybierz język – wybierz język, którego chcesz używać na platformie SALESmanago. Język, który wybierzesz będzie używany w funkcjach, które aktywujesz.

[2] Wybierz kolory – wybierz schematy kolorów, które będą występować w aktywowanych przez Ciebie funkcjach.


[B] Ustawienia synchronizacji dla Shoper

[1] Eksportuj historyczne dane transakcji – do systemu SALESmanago zostaną przeniesione dane transakcji, czyli wszystkie zamówienia, które mają status zrealizowany.

[2] Eksportuj kontakty do SALESmanago – przenieś wszystkie kontakty do SALESmanago, które pozyskałeś w swoim sklepie (osoby które założyły konto).

2.3. Ustawienia konta

[1] ID klienta – jest to zewnętrzny identyfikator klienta. Informacja ta pochodzi z systemu SALESmanago. Zostaje ona automatycznie przeciągnięta do pola. Można ją znaleźć w zakładce Ustawienia => Integracje => Dostęp do API.

[2] Endpoint – informacja w tym miejscu pochodzi z systemu SALESmanago. Zostaje ona automatycznie przeciągnięta do pola. Można ją znaleźć w zakładce Ustawienia => Integracje => Dostęp do API.

[3] E-mail właściciela kontaktów – jest to adres e-mail, który zostanie właścicielem pozyskiwanych kontaktów. Pole jest wypełnione automatycznie, ale w przeciwieństwie do dwóch poprzednich pól, w tym można zmienić dane.

[4] kod formularza Web Push – w systemie SALESmanago po utworzeniu formularza Web Push zostaje dla niego wygenerowany kod, który należy wkleić do źródła strony. Ten wygenerowany kod powiadomienia Web Push należy wkleić do tego pola, w przypadku jeżeli chcesz skorzystać z tej funkcjonalności systemu i wyświetlać powiadomienie Web Push.

2.4. Ustawienia Shopera w SALESmanago

[1] Tagi przypisywane po rejestracji – możesz dodać tag do kontaktów, które zarejestrowały się w sklepie. Ta opcja pozwala na rozróżnienie kontaktów pozyskanych przez rejestrację w sklepie.

[2] Tagi przypisywane po logowaniu – możesz dodać tag do kontaktów, które zalogowały się w sklepie.

2.5. Ustawienia użytkownika – aktywacja funkcjonalności dostępnych z poziomu wtyczki

To są Twoje aktywne funkcjonalności na platformie SALESmanago, których ustawienia możesz zmieniać z poziomu wtyczki, klikając przycisk Edytuj w SALESmanago pod przyciskiem Włączone.