W artykule znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące przygotowanych przez nas dla Ciebie integracji z platformami eCommerce. Dzięki poniższym odpowiedziom, w bardzo prosty sposób, będziesz w stanie samodzielnie rozwiązać problemy bez konieczności angażowania IT. Przekonaj się sam, jakie może to być proste.
Spis treści:
- Pytania dotyczące terminów i najczęściej popełnianych błędów
- Kompatybilność wtyczek – możliwe problemy
DOTYCZY WSZYSTKICH PLATFORM E-COMMERCE
PYTANIE: Co to jest Error 0?
ODPOWIEDŹ: Jest to ogólny, nieobsłużony błąd wynikający z błędu w działaniu skryptu integracji w połączeniu z konkretną platformą e-commerce. Błąd ten najczęściej wynika ze specyficznej konfiguracji platformy czy serwera i wymaga dedykowanego podejścia do rozwiązania problemu. Mówiąc prościej – Twoja platforma sklepowa najprawdopodobniej posiada pewnie dedykowane rozwiązania, które nie są ogólnie dostępne w podstawowej wersji platformy eCommerce. W tym przypadku prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta success@salesmanago.pl. Z chęcią pomożemy rozwiązać ten problem.
PYTANIE: Jaka może być przyczyna problemu z eksportem kontaktów?
ODPOWIEDŹ: Jeśli wykonujesz eksport bazy z liczbą kontaktów do 10 tys., pamiętaj, że ten proces może trwać nawet kilka minut. W tym czasie nie zaleca się przerywania działania eksportu (tj. zamykania, odświeżania przeglądarki). Ponadto, eksporty kontaktów z poziomu modułu integracyjnego zalecane są jedynie dla platform posiadających nie więcej niż 10-15 tyś. kontaktów. W przypadku większej ilości kontaktów zaleca się wykonanie importu kontaktów do SM w postaci CSV, bądź XML. Powyższe zalecenia wynikają z ograniczeń wykorzystywanej metody API.
Dowiedz się więcej o eksporcie kontaktów >>
Dowiedz się więcej o eksporcie kontaktów do pliku >>
PYTANIE: Jakie są zasady przesyłania statusów zapisu na newsletter?
ODPOWIEDŹ: Nasze moduły synchronizują dane pomiędzy integrowaną platformą e-commerce a aplikacją SALESmanago, dlatego też status kontaktu powinien być zawsze ten sam na obu platformach. Jeżeli posiadamy w bazie SALESmanago kontakt, który wyraził już wcześniej zgodę na przesyłanie treści marketingowych, ale rejestruje się na zintegrowanej platformie jako nowy klient i nie wyrazi tej zgody przy rejestracji to jego status w SALESmanago zmieni się zgodnie ze statusem, który posiada na platformie.
Aby zapobiec nadpisywaniu statusu zgody w SALESmanago w momencie gdy zgoda taka została wcześniej wyrażona, zaimplementowaliśmy w naszych integracjach opcjonalną w użyciu funkcjonalność – weryfikowanie i pobieranie statusu zgody z SALESmanago. Opcja ta jest dostępna po zalogowaniu w ustawieniach integracji (Ustawienia konta → Podczas rejestracji użytkownika pobieraj status zgody kontaktu z SALESmanago). Dzięki powyższej funkcjonalności nowo-rejestrujący się kontakt na platformie e-commerce (bez zaznaczenia zgody na treści marketingowe) nie zostanie wypisany z tej zgody w SALESmanago pod warunkiem, że już wcześniej taką zgodę wyraził (pop-up, zapis na newsletter) i znajduje się już w bazie SM. Dodatkowo, zgoda ta zostanie pobrana z SALESmanago i przekazana do integrowanej platformy.
PYTANIE: Co zrobić jeśli po aktualizacji modułu występuje problem z prawidłowym wyświetlaniem się menu (białe tło, problem ze stylami na UI)?
ODPOWIEDŹ: Najprawdopodobniej w cache platformy pozostały jeszcze stare pliki css/js. Należy wyczyścić pamięć podręczną cache platformy e-commerce, możemy również spróbować odświeżyć przeglądarkę skrótem CTRL+F5. Jeżeli problem nadal występuje, a w konsoli przeglądarki widzimy błędy powiązane z plikami css/js modułu należy taki problem zgłosić do DEV’a.
DOTYCZY PLATFORMY PRESTASHOP
PYTANIE: Jaka może być przyczyna problemów z logowaniem do wtyczki?
ODPOWIEDŹ: Nasze moduły PrestaShop korzystają z przyjaznych adresów URL (Friendly URL) i włączenie tej opcji w ustawieniach platformy PrestaShop jest wymagane do poprawnego działania modułu. W razie problemów z logowaniem, zalecamy weryfikację czy opcja ta jest włączona (Preferencje → Dane URL i SEO → Przyjazny adres URL). Jednocześnie należy pamiętać, że do poprawnego działania przyjaznych adresów URL wymagane jest również włączenie na swoim serwerze modułu mod_rewrite. W celu weryfikacji posiadania mod_rewrite należy skontaktować się z zarządzającym serwerem platformy e-commerce.
Dowiedz się więcej o integracji z platformą PrestaShop >>
DOTYCZY PLATFORMY WORDPRESS
PYTANIE: Jaka może być przyczyna problemów z eksportem kontaktów?
ODPOWIEDŹ: Należy pamiętać, że eksportujemy tylko kontakty, które posiadają konto na platformie WordPress lub WooCommerce. Eksport kontaktów na platformie WordPress jest eksportem dość złożonym, eksportujemy kontakty zarówno z samego Bloga WordPress jak i modułu WooCommerce w jednym czasie. Mogą wynikać problemy z kompatybilnością przygotowanego mechanizmu eksportu z wersjami pluginu Woocommerce i samego WordPress’a. Wtedy należy sprawdzić wersje WordPressa, Woocommerce i te wersje z którymi nasza wtyczka jest kompatybilna.
Dowiedz się więcej o integracji z platformą WordPress >>
DOTYCZY PLATFORMY MAGENTO
PYTANIE: Jaka może być przyczyna problemów z zalogowaniem się do odpowiedniego store view modułu?
ODPOWIEDŹ: Mimo tego, że w menu modułu SALESmanago wyświetla się opcja konkretnego store view, nie jest to jednoznaczne z tym, że ten store view jest podpięty pod konkretny sklep. Store view może być dodany do konfiguracji Magento, ale sam sklep już nie (nie skonfigurowany).
Jak sprawdzić: Wejść w konfiguracje Magento, przełączyć się na odpowiedni store view i sprawdzić base_url sklepu wklepując go do przeglądarki.
Gdzie znaleźć base_url store view:
Magento 1 – Admin panel → System → Configuration → (wybieramy Current Configuration Scope:) → General/Web → Base URL.
Magento 2 – Admin panel → Stores → Configuration → (wybieramy: Store View:) → General/Web → Base Url.
Jeżeli strona się załaduje z podanego URL – zgłosić to do DEV’a, sytuacja wymaga dedykowanego podejścia.
Jeżeli wyświetli się komunikat, że strona nie została odnaleziona – jest to dokładnie problem, gdzie jest dodany store view, a samego już sklepu nie – problem z konfiguracją samej platformy Magento.
Dowiedz się więcej o integracji z platformą Magento 1 i Magento 2 >>
PYTANIE: Jaka może być przyczyna problemów z zalogowaniem się do globalnej konfiguracji wtyczki?
ODPOWIEDŹ: W większości przypadków jeżeli sklep ma dodane store views (wersje językowe) to ogólny dostęp będzie zablokowany. Należy wtedy skonfigurować z osobna moduły na każdym store view (logowanie tym samym kontem SM).
PYTANIE: Jaka może być przyczyna niepoprawnego wyświetlania się widoku wtyczki?
ODPOWIEDŹ: Klikamy w menu SALESmanago i wyświetla się białe tło bez żadnych formularzy i widoków wtyczki. W konsoli przeglądarki sprawdzamy czy nie występuje problem z plikiem chunk-vendors.js. Jeżeli zaobserwowano konsolowe błędy dot. wyżej wymienionego pliku, zgłaszamy taki problem do DEV’a.
KOMPATYBILNOŚĆ WTYCZEK – MOŻLIWE PROBLEMY
DOTYCZY PLATFORMY WORDPRESS
1. Wtyczka JCH Optimize Pro
MOŻLIWA PRZYCZYNA: Nasz skrypt jest obudowany funkcją anonimową. Oznacza to, że nasz skrypt (JavaScript) znajduje się wewnątrz innego skryptu i to może powodować problemy z jego uruchomieniem.
ROZWIĄZANIE: Należy wyłączyć wtyczkę JCH Optimize Pro i dodać skrypt monitorujący poza nią.
2. Wtyczka WP Rocket OPcache
MOŻLIWA PRZYCZYNA: Cache’owanie plików php
ROZWIĄZANIE: Należy wyłączyć tę wtyczkę i zainstalować wtyczkę SALESmanago. Następnie wyczyść OPcache.
DOTYCZY WSZYSTKICH PLATFORM
1. Wtyczki obsługujące płatności
OPIS PROBLEMU: Czasami zdarza się, że występują problemy z przesyłaniem zdarzeń typu PURCHASE.
MOŻLIWA PRZYCZYNA: Najczęściej jest to modyfikacja czasu/blokowanie uruchamiania się webhook’ów odpowiedzialnych za to zdarzenie.
ROZWIĄZANIE: Skontaktuj się z naszym działem Customer Service. W tym wypadku wymagane jest dedykowane podejście i zmiany w działaniu zdarzenia PURCHASE. Prawdopodobnie konieczne będą zmiany w samej wtyczce lub platformie.
2. Wtyczki odpowiedzialne za budowanie layoutu strony
OPIS PROBLEMU: Czasami zdarza się, że te wtyczki powodują problemy z automatycznym dodawaniem skryptu monitorującego do integrowanej strony.
MOŻLIWA PRZYCZYNA: Najczęściej jest to blokowanie dodawania skryptu za pomocą webhook’a, gdyż stopka jest budowana z wykorzystaniem innej wtyczki i innych webhook’ów.
ROZWIĄZANIE: Skontaktuj się z naszym działem Customer Service. W tym wypadku wymagane jest dedykowane podejście. Prawdopodobnie konieczne będzie wykorzystanie obecnej wtyczki i wklejenie tam naszego kodu monitorującego.
3. Wtyczki odpowiedzialne za zmianę procesu zakupowego (one-page-checkout, custom checkout)
OPIS PROBLEMU: Czasami zdarza się, że te wtyczki powodują problemy z przesyłaniem danych kontaktu i zdarzeń typu PURCHASE.
MOŻLIWA PRZYCZYNA: Najczęściej są to zmiany w webhook’ach uruchamianych w procesie zakupu (tworzenie konta, tworzenie zamówienia).
ROZWIĄZANIE: Skontaktuj się z naszym działem Customer Service. W tym wypadku wymagane jest dedykowane podejście. Prawdopodobnie konieczne będą zmiany na platformie klienta.