Przydatne linki
Dashboard Email Marketingu prezentuje szczegółowe statystyki wszystkich Twoich kampanii mailowych. Na podstawie analityki aktywności kontaktów określ najlepszy czas wysyłania mailingów. Zarządzaj dostarczalnością swoich kampanii, aby poprawić statystyki OR i CTR, oraz mierz przychody i analizuj zamówienia wygenerowane dzięki wysyłanym e-mailom i newsletterom z SALESmanago.
Wykorzystaj analitykę stanu bazy wraz z pełną listą powodów rezygnacji z subskrypcji, w celu lepszego zarządzania kontaktami oraz poprawy jakości prowadzonych kampanii.
Aby otworzyć Dashboard E-mail Marketingu należy przejść do
Kanały → E-mail Marketing → Dashboard
Spis treści
- Podstawowe informacje
- Analityka wiadomości
- Zaangażowanie w wysyłane wiadomości
- Sprzedaż/transakcje
- Kontakty
- Aktywność kontaktów
- Reputacja/Konfiguracja
- Domeny w bazie kontaktów
- Top 5 wiadomości
1. Podstawowe informacje
W panelu Dashboardu E-mail Marketingu znajdziesz podstawowe statystyki na temat wysyłki mailingu:
[1] +Nowy e-mail – kliknij przycisk, aby przejść do tworzenia wiadomości e-mail przy użyciu Email Designera lub Kreatora HTML.
[2] Przedział czasowy – wybierz przedział czasowy, dla którego wyświetlone zostaną informacje poniżej – dostępne opcje to: ostatnie 7 dni, 30 dni, bieżący miesiąc, poprzedni miesiąc, bieżący kwartał, poprzedni kwartał, bieżący rok, poprzedni rok, ostatnie 12 miesięcy.
[3] Wysłane wiadomości – całkowita liczba wysłanych wiadomości z konta w określonym zakresie czasu.
[4] Otwarte wiadomości – całkowita suma wiadomości wysłanych z danego konta, które zostały otwarte przez odbiorców mailingu w wybranym zakresie czasu. W tym miejscu widnieje również całkowity wskaźnik OR – czyli tzw. współczynnik otwieralności, pokazujący stosunek ilości unikalnych otwarć wiadomości do ilości wiadomości wysłanych wyrażony w formie procentowej (z wykluczeniem miękkich i twardych zwrotek).
[5] Kliknięte wiadomości – całkowita suma wiadomości wysłanych z danego konta, w których link, lub linki zawarte w treści mailingu kliknął odbiorca w wybranym zakresie czasu. W tym miejscu widnieje również całkowity wskaźnik CTR – czyli tzw. współczynnik klikalności, który pokazuje stosunek ilości unikalnych kliknięć wiadomości do ilości wysłanych wiadomości wyrażony w procentach (z wykluczeniem miękkich i twardych zwrotek).
WAŻNE: Na samej górze strony, w górnym menu na pasku zakładek widnieje ikona gwiazdki. Jest to odnośnik, który skieruje Cię do szybkich linków:
-
- Drag&Drop E-mail Designer
- Wyślij e-mail
- E-maile cykliczne
- E-maile urodzinowe
- Lista e-maili
- Lista szablonów
Możesz dowolnie przesuwać między sobą te elementy, włączać i wyłączać je.
Dodatkowo, z tego miejsca masz możliwość wyłączenia Analityki sprzedaży na Dashboardzie:
2. Analityka wiadomości
W Analityce wiadomości widnieją graficznie przedstawione informacje dotyczące ilości e-maili wysłanych, otwartych, klikniętych, oraz średniego CTOR.

CTOR to współczynnik pokazujący stosunek ilości unikalnych kliknięć wiadomości do ilości unikalnych otwarć wiadomości wyrażony w procentach.
Możemy wybrać typ wykresu prezentującego dane analityczne klikając na ikonę ustawień okna – do wyboru mamy opcje wykresu liniowego, oraz słupkowego:
3. Zaangażowanie w wysyłane wiadomości
Kafelek Zaangażowanie w wysyłane wiadomości pokazuje całkowitą liczbę wysłanych wiadomości, [1] procent wiadomości wysłanych, które zostały otwarte [OR], oraz procent wiadomości klikniętych z otwartych [CTOR] [2]. Dzięki temu elementowi dashboardu analitycznego E-mail Marketingu możesz sprawdzić, czy Twoje mailingi są rzeczywiście efektywne i przynoszą zamierzone efekty.
4. Sprzedaż/transakcje
W tym miejscu możesz przejrzeć całkowitą sumę sprzedaży dla wybranego przedziału czasowego pochodząca z mailingów.
UWAGA: E-maile wysłane z użyciem Reguł Automatyzacji oraz Workflow nie są wliczane w powyższe statystyki.
[1] Suma sprzedaży –– całkowita ilość przychodów pochodzących z dokonanych zakupów przy użyciu mailingu z modułu E-mail Marketingu.
[2] Suma sprzedaży (last click) – całkowita ilość przychodów pochodzących z E-mail Marketingu, gdzie e-mail jest ostatnim źródłem wejścia kontaktu na stronę www po którym nastąpiła transakcja.
[3] Liczba transakcji – całkowita ilość dokonanych transakcji przy użyciu mailingu z modułu E-mail Marketingu.
[4] Liczba transakcji (last click) – całkowita ilość dokonanych zakupów pochodzących z E-mail Marketingu, gdzie e-mail jest ostatnim źródłem wejścia kontaktu na stronę www po którym nastąpiła transakcja.
5. Kontakty
W kafelku Kontakty Dashboardu E-mail Marketingu odnajdziesz informacje na temat statusów kontaktów, które są odświeżane na bieżąco, oraz powody wypisu z bazy przez użytkowników z ostatnich 90 dni:
Możesz przeanalizować powody wypisu z bazy kontaktów, aby w przyszłości wprowadzić zmiany w swoim mailingu i zmniejszyć liczbę klientów rezygnujących z jego subskrypcji.
Status opt-in przypisywany jest kontaktom, które zapisały się na subskrypcję. W systemie SALESmanago rozróżniamy między innymi status opt-in e-mail, co oznacza, że można wysyłać mailing do danego kontaktu.
Status opt-out przypisywany jest kontaktom, które wycofały subskrypcję. W systemie SALESmanago rozróżniamy między innymi status opt-out email, co oznacza, że nie można wysyłać wiadomości e-mail do kontaktu.
Błędne to status kontaktu do których nie dochodzą wysyłane wiadomości e-mail z różnych powodów, np.:
- przez miękką zwrotkę – następuje, gdy dostarczenie wiadomości jest niemożliwe. Przy miękkich zwrotkach powód niedostarczenia wiadomości do klienta jest tymczasowy (np. odbiorca ma pełną skrzynkę). Przy kolejnej próbie wysyłki wiadomość może zostać wysłana prawidłowo.
- przez twardą zwrotkę – to wiadomość e-mail w formie autorespondera wysłana przez serwer pocztowy do nadawcy informująca o niemożliwości dostarczenia wiadomości. Powodem może być niepoprawnie wprowadzony, lub nieistniejący adres e-mail.
6. Aktywność kontaktów
Aktywność kontaktów liczona jest na podstawie analizy ostatnich 3 tygodni interakcji klientów z otrzymanymi e-mailami. Przy obliczaniu jej procentowego wyniku brane są pod uwagę kliknięcia i otwarcia mailingów o danej godzinie.
Załóżmy, że procent kafelka piątek godzina 12:00 wynosi 5, to oznacza, że 5% całkowitej ilości kliknięć i otwarć z ostatnich 3 tygodni wydarzyła się właśnie w tym dniu tygodnia o godzinie 12:00.
7. Reputacja/Konfiguracja
Reputacja domeny wysyłkowej skorelowana jest bezpośrednio z jakością mailingów jakie wysyłasz oraz jak programy pocztowe je interpretują – czy są przyjazne dla odbiorcy końcowego, czy nie. Im wyższy poziom reputacji tym lepiej. Nasz autorski mechanizm liczy ją na podstawie zebranych danych na temat wysyłanych mailingów.
W kafelku masz też informacje o konfiguracjach dla swoich dostępnych domen, gdzie:
- DKIM – to metoda łączenia domeny internetowej z wiadomością e-mail, umożliwiająca organizacji brać odpowiedzialność za treść e-maila. Sygnatura DKIM zabezpiecza przed podszywaniem się pod nadawcę.
Zobacz jak skonfigurować klucz DKIM >>
- SPF – ma na celu wprowadzenie zabezpieczenia serwerów wysyłkowych przed przyjmowaniem poczty z niedozwolonych źródeł. Ma to na celu ograniczenie ilości SPAMu.
Zobacz jak skonfigurować klucz SPF >>
8. Domeny w bazie kontaktów
Na Dashboardzie E-mail Marketingu masz dostęp do podziału Twojej bazy kontaktów ze względu na domeny adresów email, wraz z informacją ile kontaktów ona zawiera, oraz udział procentowy kontaktów tej domeny w stosunku do wszystkich kontaktów w Twojej bazie.
Pamiętaj, że wysyłając np. mailing do 1 000 000 kontaktów z domeny @gmail.com możesz obniżyć reputacje swojej domeny wysyłkowej. Dzieje się tak, ponieważ Google może traktować wiadomości jako spam.
WAŻNE: Warto posiadać kilka adresów e-mail z różnymi domenami oraz prowadzić bardziej spersonalizowane wysyłki wiadomości. W SALESmanago nie zalecamy wysyłania jednego mailingu do całej bazy kontaktów.
9. Top 5 wiadomości
Na samym dole Dashboardu możesz sprawdzić, które z Twoich kampanii mailingowych były najbardziej efektywne:
Top 5 wiadomości z najwyższym OR – w tym miejscu wyświetli się top 5 wiadomości z najwyższym wskaźnikiem OR, czyli tzw. współczynnikiem otwieralności, pokazującym stosunek ilości unikalnych otwarć do ilości wysłanych wiadomości wyrażony w formie procentowej (z wykluczeniem miękkich i twardych zwrotek). Są to wiadomości masowe, oraz wiadomości wysłane w formie testów A/B.
Top CTR wiadomości – w tym miejscu wyświetli się top 5 wiadomości z najwyższym wskaźnikiem CTR, czyli tzw. współczynnikiem klikalności, pokazującym stosunek ilości unikalnych kliknięć wiadomości do ilości wysłanych wiadomości wyrażony w procentach (z wykluczeniem miękkich i twardych zwrotek).
WAŻNE: Po najechaniu myszką na wiadomość masz możliwość przejścia do szczegółowej analityki danego mailingu.