Przydatne linki
Zdarzenie to występuje, kiedy scoring konkretnego tagu staje się równy określonej wartości lub od niej większy.
Zdarzenie wystąpi, jeżeli scoring tagu zostanie zwiększony lub zmniejszony poprzez:
- proces Workflow lub Regułę Automatyzacji (Akcja: Zwiększ/Zmniejsz scoring tagu),
- transfer danych Kontaktu poprzez API (pod warunkiem, że flaga fireEvents ma wartość true, co jest ustawieniem domyślnym).
Zdarzenie nie wystąpi, jeżeli scoring tagu zostanie zwiększony lub zmniejszony poprzez:
- import danych Kontaktu z pliku CSV lub XLSX.
WAŻNE:
- Zdarzenie: Scoring tagu osiągnął lub przekroczył konkretną wartość wystąpi również, jeżeli scoring tagu zmniejszy się, ale pozostanie równy lub większy od określonej wartości.
PRZYKŁAD: W ustawieniach Zdarzenia definiujesz scoring jako wartość równą lub większą od 5. Tag Kontaktu ma scoring 7. Scoring zmienia się na 6. Zdarzenie wystąpi.
- Zdarzenie: Scoring tagu osiągnął lub przekroczył konkretną wartość wystąpi za każdym razem, gdy scoring wybranego tagu (tagów) przekroczy konkretną wartość, pod warunkiem, że poprzedni proces Workflow, w którym wystąpiło to Zdarzenie, zakończył się.
PRZYKŁAD: Tworzysz proces Workflow, w którym Zdarzeniem inicjującym jest: Scoring tagu osiągnął lub przekroczył konkretną wartość. W ustawieniach Zdarzenia podajesz tag: ZAKUP, który jest przypisywany do Kontaktu wraz z dokonaniem zakupu. Ustawiasz scoring na 20.
6 stycznia Kontakt dokonuje zakupu, a jego scoring dla tagu ZAKUP zmienia się na 20. Tego samego dnia proces Workflow jest inicjowany dla tego Kontaktu i dobiega końca 10 stycznia (tzn. ostatnia Akcja tego procesu Workflow zostaje wykonana).
Dnia 8 stycznia Kontakt dokonuje kolejnego zakupu, a jego scoring dla tagu ZAKUP zmienia się na 21. Proces Workflow nie zostanie ponownie zainicjowany, ponieważ poprzedni proces jeszcze się nie zakończył.
11 stycznia Kontakt dokonuje kolejnego zakupu, a jego scoring dla tagu ZAKUP zmienia się na 22. Proces Workflow zostanie ponownie zainicjowany, ponieważ poprzedni proces dobiegł końca.
Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:
[1] Tag(i) – Podaj tag, którego zmiana scoringu na wartość równą lub większą niż wartość zdefiniowana w [2], spowoduje wystąpienie Zdarzenia.
W tym polu możesz podać więcej niż jeden tag. Tagi zostaną połączone operatorem AND, co oznacza, że Zdarzenie wystąpi dla Kontaktu tylko jeżeli:
- scoring jednego z tagów zmieni się na wartość równą lub większą niż konkretna wartość
oraz
- wszystkie pozostałe tagi mają scoring równy lub większy od konkretnej wartości.
[2] Scoring – Określ scoring, jaki tagi podane w punkcie [1] muszą osiągnąć (lub przekroczyć), aby proces Workflow został zainicjowany.
[3] Podążaj ścieżką alternatywną po upływie – Opcja ta jest dostępna tylko wtedy, gdy to Zdarzenie nie jest Zdarzeniem inicjującym proces Workflow (tzn. jeżeli nie jest bezpośrednio połączone z elementem Start, tylko jest poprzedzone innym Zdarzeniem, Warunkiem lub Akcją). W tym miejscu możesz zdefiniować jak długo system powinien odczekać na wystąpienie tego Zdarzenia po poprzednim Zdarzeniu/Warunku/Akcji.
Jeżeli Zdarzenie wystąpi w określonym czasie, Kontakt natychmiast podąży ścieżką podstawową.
Jeżeli Zdarzenie nie wystąpi w określonym czasie, Kontakt podąży ścieżką alternatywną.
Przeczytaj więcej o zaawansowanych konfiguracjach Workflow >>
Kliknij Zapisz, aby kontynuować konfigurację procesu Workflow.