Workflow | Zdarzenie: Produkt znów jest dostępny

Zdarzenie to występuje, kiedy Kontakt ma w konkretnej Kolekcji produkt, który jest niedostępny, a produkt ten ponownie staje się dostępny.

Tego elementu Workflow możesz używać, jeżeli masz wdrożone Kolekcje Produktów.

Przeczytaj o Kolekcjach Produktów i sposobie ich wykorzystania w praktyce >>

Aby móc wykorzystać to Zdarzenie, najpierw musisz utworzyć Kolekcję Produktów, która będzie zawierać konkretny rodzaj produktów. Zdarzenie: Produkt znów jest dostępny pasuje zwłaszcza do takich Kolekcji jak:

  • “Powiadom o dostępności”
  • Schowek
  • Ulubione

Mechanizm stojący za tym Zdarzeniem monitoruje wartości w kolumnie quantity w twoim Katalogu Produktowym. Zdarzenie wystąpi w momencie, gdy dla danego produktu wartość quantity osiągnie lub przekroczy określony próg. Wówczas proces Workflow zostanie uruchomiony dla tych Kontaktów, które mają ten konkretny produkt w konkretnej Kolekcji Produktów.

Aby w pełni wykorzystać potencjał tego Zdarzenia, poleć swoim Kontaktom produkt, który znów stał się dostępny. SALESmanago oferuje specjalny scenariusz rekomendacji stworzony właśnie w tym celu: Produkty z wybranej Kolekcji Produktów, które znów są dostępne.

Połącz Zdarzenie: Produkt znów jest dostępny z Akcją: Wyślij e-mail do Kontaktu. W ustawieniach Akcji wybierz szablon e-mail z Dynamiczną Ramką Produktową opartą na scenariuszu: Produkty z wybranej Kolekcji Produktowej, które znów są dostępne.

Przykład znajdziesz na końcu tego artykułu. Przeczytaj go, aby uzyskać szczegółowe wyjaśnienia i przydatne wskazówki.

Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:

produkt znow jest dostepny zdarzenie workflow

[1] Kolekcja Produktów – Wybierz Kolekcję Produktów, która będzie powiązana z tym Zdarzeniem. Zdarzenie będzie występować dla poszczególnych Kontaktów na podstawie zawartości tej konkretnej Kolekcji. Oznacza to, że jeśli niedostępny produkt ponownie stanie się dostępny, Zdarzenie wystąpi tylko dla tych Kontaktów, które mają ten konkretny produkt w Kolekcji Produktów wybranej w tym miejscu.

[2] Minimalna ilość wymagana do zajścia Zdarzenia – Zdefiniuj ilość produktu, która musi stać się dostępna, aby Zdarzenie mogło wystąpić. Przykładowo, jeżeli w tym polu wpiszesz „10”, a ilość produktu zmieni się z 0 na 8, Zdarzenie nie wystąpi.

Ustawienie to pozwala uniknąć sytuacji, w której Kontakty są informowane, że produkt jest dostępny, a kiedy odwiedzają twój sklep, okazuje się, że produktu już nie ma.

PRZYKŁAD: Na twoim koncie SALESmanago wdrożono Kolekcje Produktów. Jedną z nich jest „Lista życzeń”, która zawiera produkty dodane przez twoje Kontakty do listy życzeń na twojej stronie internetowej.

Jednym z powodów dodania produktu do listy życzeń może być to, że produkt jest w danym momencie niedostępny. Zamierzasz wdrożyć proces Workflow, który automatycznie wyśle e-mail do Kontaktu, jeżeli interesujący go produkt ponownie stanie się dostępny.

Konfigurację możesz rozpocząć od przejścia do Email Design Studio i utworzenia szablonu e-mail, którego będziesz używać do informowania Kontaktów o ponownej dostępności produktów. Szablon musi zawierać Dynamiczną Ramkę Produktową.

email produkt znow jest dostepny

W ustawieniach Ramki Produktowej jako główny scenariusz rekomendacji wybierz: Produkty z wybranej Kolekcji Produktowej, które znów są dostępne.

produkty ktore znow sa dostepne scenariusz rekomendacji

Dobrym pomysłem może być nie wybieranie żadnego scenariusza uzupełniającego. Dzięki temu e-mail będzie zawierać bardzo konkretne rekomendacje – produktów, które ponownie są dostępne. Jeżeli w Ramce Produktowej będzie więcej miejsc na produkty niż produktów do wyświetlenia, Ramka nadal będzie działać prawidłowo.

Kiedy szablon e-mail będzie gotowy, przejdź do Automatyzacja → Procesy Automatyzacji → Workflow i skonfiguruj proces Workflow, który będzie zawierać Zdarzenie: Produkt znów jest dostępny oraz Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu. Dobrym pomysłem jest umieszczenie między nimi elementu Czekaj (wyjaśnienie znajdziesz poniżej).

produkt znow jest dostepny workflow przyklad

Oczywiście proces Workflow może zawierać dowolną liczbę dodatkowych elementów i ścieżek – to tylko podstawowy przykład.

Zacznij od skonfigurowania Zdarzenia w następujący sposób:

produkt znow jest dostepny zdarzenie workflow

Zauważ, że „20” to wartość uznaniowa – możesz określić taki próg, jaki uważasz za odpowiedni.

Użycie elementu Czekaj jest zalecane, ponieważ aktualizacje Katalogów Produktowych dotyczą zazwyczaj wielu produktów, a nie jednego. Jeżeli Kontakt ma wiele produktów w Kolekcji Lista życzeń i wiele z tych produktów stanie się dostępnych w tym samym czasie, proces Workflow może zostać uruchomiony dla każdego z tych produktów. W rezultacie Kontakt zostanie „zasypany” twoimi e-mailami. Element Czekaj pozwala tego uniknąć. Jeżeli Kontakt znajduje się obecnie w procesie Workflow, ten sam proces nie może dla niego zostać uruchomiony ponownie. Element Czekaj zatrzymuje Kontakt w procesie Workflow, dzięki czemu wszystkie nowe informacje w Katalogu Produktowym mogą zostać zaktualizowane w SALESmanago, zanim Akcja zostanie wykonana i zanim  e-mail zostanie wysłany. Dzięki temu Kontakt otrzyma tylko jedną wiadomość e-mail.

Możesz skonfigurować element Czekaj w następujący sposób:

produkt znow jest dostepny czekaj workflow

Na koniec skonfiguruj Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu, wybierając wcześniej utworzony szablon e-mail:

wyslij email do kontaktu akcja workflow

Zapisz i aktywuj proces Workflow.

Jak będzie działać ten proces?

Prowadzisz sklep odzieżowy i masz Kolekcję Produktów o nazwie Lista życzeń, zawierającą produkty dodane do listy życzeń przez twoje Kontakty.

Twoja klientka Anna Kowalska dodaje sukienkę do swojej listy życzeń, ponieważ ten konkretny model jest obecnie niedostępny w jej rozmiarze. Produkt pojawia się w jej osobistej Kolekcji Produktów na Karcie Kontaktu.

Masz nową dostawę i aktualizujesz swój Katalog Produktowy. Ilość tej konkretnej sukienki w wybranym rozmiarze zmienia się z 0 na 25. Ponieważ warunki są spełnione (Kolekcja Produktów: Lista życzeń, minimalna ilość: 20), występuje Zdarzenie: Produkt znów jest dostępny, a proces Workflow zostaje uruchomiony dla Anny Kowalskiej.

SALESmanago czeka 1 godzinę, a następnie wykonuje Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu. Joanna Nowak otrzymuje dynamicznie spersonalizowaną wiadomość e-mail – Ramka Produktowa zawiera sukienkę, którą Anna dodała do swojej listy życzeń.

Teraz Anna wie, że sukienka, która jej się podoba, jest ponownie dostępna. Może kliknąć link w e-mailu, aby przejść do twojego sklepu internetowego i rozważyć zakup.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024