Zdarzenie to występuje, kiedy do konkretnej Kolekcji Produktów bądź dowolnej Kolekcji Produktów zostaje dodany produkt.
Przeczytaj więcej o Kolekcjach Produktów >>
Akcja, która powoduje dodanie produktu do Kolekcji Produktów, jest wykonywana za pomocą API lub Frontend SDK i może zostać zdefiniowana dla dowolnego zdarzenia na twojej stronie eCommerce (np. kliknięcie na obrazek lub przycisk).
Zdarzenie to przeznaczone jest do stosowania w połączeniu z Akcją: Wyślij e-mail do Kontaktu (szczegółowe instrukcje znajdziesz w przykładzie na dole artykułu). Szablon e-mail wybrany w ustawieniach Akcji musi zawierać dynamiczne rekomendacje produktów oparte na scenariuszu: Produkty z wybranej Kolekcji Produktów. Scenariusz wybiera się w ustawieniach szablonu.
WAŻNE: Kolekcja Produktów wybrana w ustawieniach szablonu musi być taka sama jak Kolekcja Produktów wybrana w ustawieniach Zdarzenia.
Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:
[1] Kolekcja Produktów – Wybierz Kolekcję Produktów, która będzie monitorowana pod kątem dodania nowych produktów. Zdarzenie wystąpi, a proces Workflow zostanie uruchomiony, jeżeli do wybranej Kolekcji Produktów zostanie dodany produkt.
Jeżeli wybierzesz opcję „- dowolna -”, Zdarzenie wystąpi w wyniku dodania produktu do którejkolwiek z twoich istniejących Kolekcji.
[2] Podążaj ścieżką alternatywną po upływie – Opcja ta jest dostępna tylko wtedy, gdy Zdarzenie nie jest Zdarzeniem inicjującym proces Workflow (tzn. gdy nie jest bezpośrednio połączone z elementem Start, tylko jest poprzedzone innym Zdarzeniem, Warunkiem lub Akcją). W tym miejscu możesz zdefiniować, jak długo system powinien odczekać na wystąpienie tego Zdarzenia po poprzednim Zdarzeniu/Warunku/Akcji.
Jeżeli Zdarzenie wystąpi w określonym czasie, Kontakt natychmiast podąży ścieżką podstawową.
Jeżeli Zdarzenie nie wystąpi w określonym czasie, Kontakt podąży ścieżką alternatywną.
Przeczytaj więcej o zaawansowanych konfiguracjach Workflow >>
Kliknij Zapisz, aby kontynuować konfigurację procesu Workflow.
PRZYKŁAD: Chcesz utworzyć proces Workflow, który wyśle do Kontaktu e-mail z dynamicznymi rekomendacjami produktów, jeżeli do wybranej Kolekcji Produktów tego Kontaktu zostanie dodany produkt.
Zacznij od skonfigurowania dynamicznego szablonu e-mail, który będzie wysyłany za pomocą Akcji: Wyślij e-mail do Kontaktu.
Otwórz Email Design Studio i dodaj do szablonu e-mail jeden lub więcej widżetów: Dynamiczna ramka produktowa. Przejdź do ustawień widżetu. Niezależnie od tego, czy używasz Stratega Rekomendacji, czy starego konfiguratora, najpierw wybierz e-sklep, który ma być źródłem rekomendacji. Następnie wybierz scenariusz: Produkty z wybranej Kolekcji Produktów, po czym wybierz Kolekcję Produktów.
Po zapisaniu e-maila jako gotowego szablonu, przejdź do kreatora Workflow.
Utwórz proces Workflow, który będzie zawierać Zdarzenie: Dodano produkt do Kolekcji Produktów [1]. W ustawieniach Zdarzenia koniecznie wybierz tę samą Kolekcję Produktów, która została wybrana w Dynamicznej ramce produktowej w szablonie e-mail.
WSKAZÓWKA: Na tym etapie zalecane jest dodanie elementu Czekaj, zwłaszcza jeżeli spodziewasz się, że Kontakty mogą w krótkim czasie dodawać wiele produktów do tej samej Kolekcji. Innym sposobem jest ustawienie opóźnienia w ustawieniach Akcji, tak jak pokazano na powyższym zrzucie ekranu. W tej sposób unikniesz wysyłania wielu e-maili do tego samego Kontaktu.
Dodaj Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu [2] i połącz ją ze Zdarzeniem. Następnie w ustawieniach Akcji wybierz wcześniej utworzony szablon.
Oczywiście możesz również dodać inne elementy i utworzyć więcej ścieżek, aby zbudować złożony Proces Automatyzacji dostosowany do twoich potrzeb.
Jak to będzie działać?
Workflow uruchomi się dla Kontaktu, kiedy do wybranej Kolekcji Produktów zostanie dla tego Kontaktu dodany produkt (np. kiedy Kontakt doda produkt do listy życzeń na twojej stronie; proces ten jest konfigurowany za pomocą API lub Frontend SDK). Po upływie ustawionego opóźnienia (2 godziny) zostanie wykonana Akcja – Kontakt otrzyma e-mail ze spersonalizowanymi rekomendacjami produktów znajdujących się w tej konkretnej Kolekcji Produktów.