Przydatne linki
Zdarzenie to występuje na podstawie daty z wybranego szczegółu słownikowego.
Możesz wybrać, czy Zdarzenie ma wystąpić:
- konkretną liczbę dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego,
- dokładnie w dniu wskazanym w wybranym szczególe słownikowym, lub
- konkretną liczbę dni po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.
Przykład znajdziesz na końcu tego artykułu.
Szczegół słownikowy to dodatkowa informacja o Kontakcie. Szczegóły słownikowe muszą być uprzednio zdefiniowane w Menu → Ustawienia → Ustawienia systemu → zakładka Słownik szczegółów i mogą zawierać tylko dane liczbowe (np. rozmiar buta) lub daty (np. data zapisu do newslettera). Szczegóły słownikowe możesz znaleźć na Karcie Kontaktu, w zakładce Szczegóły i Tagi.
Przeczytaj więcej o szczegółach słownikowych >>
Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow i połączeniu go z elementem Start, zdefiniuj następujące ustawienia:
[1] Nazwa – Wybierz istniejący szczegół słownikowy. Zdarzenie wystąpi na podstawie wartości tego konkretnego szczegółu słownikowego.
W tym elemencie możesz wybierać wyłącznie szczegóły słownikowe rodzaju: data.
[2] Uruchom – Zdefiniuj, kiedy Zdarzenie powinno wystąpić w stosunku do daty zawartej w szczególe słownikowym.
Zdarzenie może wystąpić:
- Przed datą ze szczegółu – konkretną liczbę dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego,
- W momencie sprawdzania warunku – dokładnie w dniu podanym w wybranym szczególe słownikowym lub
- Po dacie ze szczegółu – konkretną liczba dni po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.
[3] Strefa czasowa – Wybierz strefę czasową, zgodnie z którą system będzie uruchamiać proces Workflow.
[4] Ignoruj rok – Zaznacz to pole, jeżeli rok zawarty w dacie nie powinien być brany pod uwagę przez system. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dat rocznicowych.
Kliknij Zapisz, aby kontynuować konfigurację procesu Workflow.
PRZYKŁAD: Jesteś właścicielem hotelu. Przechowujesz daty przyjazdu i wyjazdu swoich Kontaktów na platformie SALESmanago w postaci szczegółów słownikowych o nazwie Data przyjazdu i Data wyjazdu.
Chcesz wysyłać e-maile do swoich gości:
- 3 dni przed wizytą, aby wzbudzić ich ekscytację przed podróżą,
- 1 dzień po wizycie, aby podziękować im za wybór twojego hotelu i zaprosić ich do ponownych odwiedzin w przyszłości.
Możesz stworzyć następujące procesy Workflow:
WORKFLOW 1. Wyślij e-mail do Kontaktu 3 dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego.
WORKFLOW 2. Wyślij e-mail do Kontaktu 1 dzień po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.
Jeżeli Kontakt zarezerwuje teraz pobyt w twoim hotelu na okres pomiędzy 11 a 17 czerwca (a te dwie daty zostaną prawidłowo zapisane jako szczegóły słownikowe na Karcie Kontaktu), to w dniu 8 czerwca otrzyma e-mail wysłany z Workflow 1, a w dniu 18 czerwca e-mail wysłany z Workflow 2.