Przydatne linki
Warunek ten jest spełniony, jeżeli data zapisana w wybranym szczególe słownikowym spełnia zdefiniowane kryterium.
W zależności od twojej konfiguracji, Warunek może zostać spełniony, jeżeli data ze szczegółu słownikowego ma dowolną wartość; mieści się w konkretnym przedziale czasu; lub jest taka sama jak data, dla której Warunek jest sprawdzany przez system.
Szczegół słownikowy to dodatkowa informacja o Kontakcie. Szczegóły słownikowe muszą być uprzednio zdefiniowane w Menu → Ustawienia → Ustawienia systemu → zakładka Słownik szczegółów i zawierają wyłącznie dane liczbowe (np. rozmiar buta) lub daty (np. data subskrypcji). Szczegóły słownikowe możesz znaleźć na Karcie Kontaktu, w zakładce Szczegóły i Tagi.
Przeczytaj więcej o szczegółach słownikowych >>
Po umieszczeniu tego Warunku na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:
[1] Nazwa – Z listy wybierz istniejący szczegół słownikowy. Możesz wybrać wyłącznie szczegóły słownikowe mające rodzaj: data.
Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli data zapisana w tym szczególe słownikowym spełnia kryterium zdefiniowane w punkcie [2].
[2] Kryterium – Zdefiniuj warunek, który musi zostać spełniony przez datę ze szczegółu słownikowego wybranego w punkcie [1].
Wybierz opcję Data sprawdzenia warunku…, jeżeli chcesz sprawdzić zależność między datą ze szczegółu słownikowego a datą, na podstawie której system przetwarza ten Warunek procesu Workflow.
Wybierz opcję Szczegół słownikowy ma wartość…, jeżeli chcesz sprawdzić, czy Kontakt ma dowolną wartość w wybranym szczególe słownikowym lub czy data ze szczegółu słownikowego mieści się w zdefiniowanym zakresie czasu.
Zobacz przykłady na końcu tego artykułu.
[3] Ignoruj rok – Zaznacz to pole, jeżeli nie chcesz, aby system brał pod uwagę rok zawarty w dacie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dat rocznicowych.
Zauważ, że opcja ta nie jest dostępna dla wszystkich konfiguracji, które możesz ustawić w punkcie [2].
PRZYKŁAD 1: Szczegół słownikowy ma dowolną wartość:
Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli Kontakt ma szczegół słownikowy „rocznica” o dowolnej wartości.
PRZYKŁAD 2: Warunek jest sprawdzany na podstawie daty ze szczegółu:
Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli Kontakt ma szczegół słownikowy „Data wyjazdu” i jeżeli data zapisana w tym szczególe słownikowym jest taka sama jak data, dla której Warunek jest sprawdzany przez system.
Przykładowo, jeżeli Kontakt osiągnie ten etap procesu Workflow (tzn. Warunek: Data ze szczegółu słownikowego) w dniu 6 stycznia, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wartość szczegółu słownikowego tego Kontaktu to 6 stycznia (potencjalnie wraz z rokiem, np. 6 stycznia 2010 r.).
PRZYKŁAD 3: Data sprawdzenia warunku wypada dokładnie … dni przed datą ze szczegółu:
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli system przetworzy go dokładnie 7 dni przed datą ze szczegółu słownikowego „Data przyjazdu”.
Przykładowo, jeżeli data przechowywana dla Kontaktu w szczególe „Data przyjazdu” to 30 czerwca, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Kontakt osiągnął ten etap procesu Workflow (tzn. jeżeli Warunek będzie sprawdzony przez system) w dniu 23 czerwca.
PRZYKŁAD 4: Data sprawdzenia warunku wypada w ciągu … dni po dacie ze szczegółu:
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli system przetworzy go w ciągu 3 dni następujących po dacie ze szczegółu słownikowego „Data wyjazdu”.
Przykładowo, jeżeli data przechowywana dla Kontaktu w szczególe „Data wyjazdu” to 30 czerwca, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Kontakt osiągnie ten etap procesu Workflow (tzn. jeżeli Warunek będzie sprawdzony przez system) pomiędzy 1 a 3 lipca.
PRZYKŁAD 5: Szczegół słownikowy ma wartość pomiędzy (włącznie):
Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli data ze szczegółu słownikowego “Koniec subskrypcji” przypada pomiędzy 2 a 14 września 2024 roku (zauważ, że w przypadku tej opcji nie da się zignorować roku).