Warunek ten jest spełniony w przypadku posiadania przez kontakt określonego szczegółu o podanej nazwie i wartości. Szczegóły można dodawać ręcznie na karcie kontaktu, przez API, formularz systemowy/pop-up, a także za pośrednictwem reguł automatyzacji. W warunku możemy podać nazwę szczegółu oraz wartość, jaką ma przyjmować.
W tym warunku należy określić:
[1] Typ warunku: Kontakt posiada szczegół.
[2] Nazwa: nazwa kontaktu – akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu o danej nzawie
[3] Telefon: akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu, który posiada wybranny numer telefonu
[4] Fax: akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu, który posiada wybranny numer fax
[5] Stan kontaktu: akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu o wybranym stanie:
[6] Adres: akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu o wybranym adresie
[7] Firma: akcja zostanie uruchomiona dla kontaktu, do którego została przypisana nazwa wybranej firmy
[8] Nazwa szczegółu: należy podać nazwę szczegółu.
[9] Wartość szczegółu: dla wartości liczbowych stosujemy operatory matematyczne: „=” jeśli wartość szczegółu ma być równa zadanej liczbie, analogicznie „<„ oraz „>” dla wartości mniejszej lub większej. Dla zmiennych nieliczbowych stosujemy znak „~”, który spowoduje odpalenie reguły, jeśli fraza podana w regule będzie taka sama jak wartość szczegółu (np. wartość men dla detalu opisującego płeć). Jeśli nie chcemy sprawdzać wartości, a jedynie sam fakt posiadania szczegółu o podanej nazwie, pozostawiamy domyślny znak „-„.
[10] Zapisz zmiany – po wybraniu tej opcji, wprowadzone zmiany zostaną zapisane .
Opcjonalnie „nie”: negacja warunku, warunek będzie odnosił się do wszystkich kontaktów które nie posiadają wprowadzonego szczegółu.
Ważne: W jednym warunku można sprawdzać tylko jeden szczegół i jego wartość. W razie potrzeby można zrobić kilka równoległych zdarzeń.