Przydatne linki
Moduł publikacji w SALESmanago to narzędzie pozwalające na automatyzację codziennej pracy marketera w Social Media. Po integracji konta platformy społecznościowej z systemem możesz planować i publikować posty lub tweety w czasie rzeczywistym lub w dowolnym momencie w przyszłości, tworzyć Custom Audience (wybraną grupę odbiorców dla swoich kampanii na Facebook Ads), a także generować dla nich analitykę.
WSKAZÓWKA: Opublikowany na Facebooku post możesz wypromować z poziomu SALESmanago. Dowiedz się więcej >>
Analityka zainteresowania i skuteczności postów w Social Media
System SALESmanago pozwala na dokładną analizę zainteresowania publikowanymi postami.
W przypadku postów na Facebooku można zbadać w ujęciu czasowym jaki był unikalny oraz całkowity zasięg postów z wybranego fanpage oraz łączna liczba komentarzy, polubień i udostępnień.
Ponadto dla każdego posta oraz tweeta zbierane są indywidualne statystyki dotyczące polubień, udostępnień, czy komentarzy. Dzięki analityce dostępnej w SALESmanago w prosty sposób możesz porównać dane zebrane w wyniku działań email marketing, website marketing i social media, co pozwala na jeszcze lepsze planowanie przyszłych kampanii marketingowych.
Możliwości:
- Prosta integracja z kontem na Facebooku i Twitterze
- Nielimitowana możliwość integracji różnych kont użytkownika na Facebook i Twitter
- Oszczędność pracy oraz czasu poprzez możliwość publikacji jednego posta na kilku fanpage na raz
- Planowanie publikacji postów i tweetów w przyszłości
- Podgląd i możliwość edycji wszystkich zaplanowanych postów
- Analiza zainteresowania danym postem bądź tweetem
- Szybki podgląd wszystkich postów opublikowanych na wybranym koncie Facebook i Twitter
Korzystanie z panelu Publikacje krok po kroku
Najpierw należy zintegrować Publikacje z wybraną platformą social media. W zależności od platformy zostaniesz przekierowany do strony gdzie trzeba wyrazić zgodę na użytkowanie konta poprzez SALESmanago. Szczegółowe instrukcje jak wykonać integrację możesz znaleźć w poniższych artykułach. Jeśli zrobiłeś już integrację, czytaj dalej.
Aby zarządzać postami z konta SALESmanago przejdź do SOCIAL MEDIA -> PUBLIKACJE
Otworzy się panel Publikacje.
[1] Dodaj nowe konto – tym przyciskiem możesz dodać nowe konto social media (do wyboru Facebook i Twitter). Zostaniesz przekierowany do wybranej platformy i spytany o uwierzytelnienie.
[2] Dodaj nowy post – tym przyciskiem możesz dodać nowy post. Dokładne instrukcje poniżej w następnej sekcji.
[3] Ustawienia – w tym miejscu możesz podejrzeć listę zintegrowanych kont, przypisane do nich strony, a klikając na Kosz usunąć je z Publikacji SALESmanago.
Dodaj nowy post
Wybierz przynajmniej jedną stronę z listy i kliknij Dalej. Otworzy się szereg pól do wypełnienia.
[1] Wybierz platformę, na której chcesz dodać post.
[2] Wybierz Fanpage – w tym miejscu wyświetlają się nazwa strony, na której zostanie udostępniony post, nazwa dostępnego konta użytkownika oraz przycisk Zmień dzięki, któremu możesz wrócić do poprzedniego okna.
[3] Treść posta – w tym miejscu wprowadź tekst, który ma wyświetlić się na tablicy.
[4] Link – jeśli chcesz żeby post zawierał link, wprowadź go tutaj
[5] Dodaj zdjęcie – aby dodać grafikę do posta kliknij Wybierz plik.
WAŻNE: Facebook nie umożliwia jednoczesnego dodania linku oraz obrazka w jednym poście (obsługuje tylko jedno z tych pól jednocześnie).
[6] Opublikuj natychmiast – jeżeli zaznaczysz tę opcję to post zostanie opublikowany od razu po zakończeniu konfiguracji.
[7] Data publikacji – możesz wybrać dzień oraz godzinę publikacji. Dzięki tej opcji możesz zaplanować udostępnienie z wyprzedzeniem, bez konieczności czekania na konkretny termin.
Po stworzeniu posta kliknij Publikuj.
WSKAZÓWKA: Jeżeli w punkcie 1 wybrałeś platformę Twitter nie będzie możliwe dodanie linku.
Podgląd publikacji
[1] Opublikowane – po kliknięciu w ten przycisk wyświetlą się tylko opublikowane posty.
[2] Zaplanowane – po kliknięciu w ten przycisk wyświetlą się tylko posty zaplanowane do udostępnienia.
[3] Wyświetl kanały – po kliknięciu w jedną z ikon, zostaną wyświetlone statystki dla wybranej platformy.
[4] Przedział czasu – w tym miejscu możesz wybrać z jakiego okresu wyświetlać statystyki.
[5] Statystki – kliknięcie tej ikony spowoduje przełączenie wykresu na taki, który wyświetla Polubienia, Udostępnienia i Komentarze dla fanpage (patrz poniżej).
[6] Zasięg – kliknięcie tej ikony spowoduje przełączenie wykresu na taki, który wyświetla Zasięg i Zasięg unikalny dla fanpage.
[7] Polubienia – łączna ilość polubień na fanpage.
[8] Udostępnienia – łączna ilość udostępnień na fanpage.
[9] Komentarze – łączna ilość komentarzy na fanpage.
Szczegóły posta
[1] Data publikacji – w tym miejscu wyświetli się odpowiednio planowana lub dokonana data publikacji.
[2] Fanpage – w tym miejscu możesz zobaczyć nazwę strony, na której będzie lub był opublikowany post.
[3] Treść wyświetlanego posta.
[4] URL załącznika – jeżeli dodałeś załącznik w poście to tutaj wyświetli się jego adres URL.
[5] Popularność posta – ilość polubień, udostępnień i komentarzy dla wyświetlanego posta.
Aby wyświetlić więcej postów kliknij Więcej.
WSKAZÓWKA: jeżeli wybierzesz platformę Twitter, wyświetlą się wszystkie posty. Nie będzie możliwe wyselekcjonowanie według opublikowanych, planowanych, ani z danego przedziału czasowego.