Pierwsze kroki w SALESmanago

SALESmanago oferuje liczne funkcjonalności, które wspomagają działania Twojej firmy i w znaczący sposób wpływają na zwiększenie sprzedaży. Pomagają również spersonalizować kontakt z klientem i zaoferować rozwiązania idealnie dopasowane do jego potrzeb i oczekiwań.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że dla początkujących użytkowników SALESmanago tak duża liczba funkcjonalności może powodować problem z wyborem od czego w naszym systemie zacząć. Z myślą o tych klientach przygotowaliśmy tzw. pierwsze kroki, które pomogą wprowadzić najważniejsze funkcjonalności by niemal od razu korzystać ze wszystkich możliwości jakie oferuje SALESmanago.

Korzyści:

  • Jest to idealne rozwiązanie dla nowych użytkowników
  • W szybki i prosty sposób krok po kroku wdrożysz nowe funkcjonalności
  • Niemal od razu zyskasz dostęp do najważniejszych i podstawowych funkcjonalności, które pozwolą Ci zobaczyć rezultaty korzystania z platformy SALESmanago

Po zalogowaniu się do systemu pierwsze kroki są od razu widoczne w górnym widoku okna. W tym miejscu znajdziesz 13 kroków z różnym stopniem zaawansowania. Możesz wykonywać je po kolei lub klikając punkty na poziomej osi wybrać te, które w danym momencie chcesz wykonać.


Spis treści:
Pierwsze kroki w systemie:

  • Krok 1: Wgranie kodu monitorującego
  • Krok 2: Formularz Pop-up
  • Krok 3: Live Chat
  • Krok 4: Formularz zgody Web push
  • Krok 5: Import kontaktów
  • Krok 6: Wysyłka wiadomości e-mail
  • Krok 7: Macierz segmentacji
  • Krok 8: Reguły automatyzacji
  • Krok 9: Workflow
  • Krok 10: Dashboardy biznesowe
  • Krok 11: Personalizowane banery
  • Krok 12: Custom Audience
  • Krok 13: Automatic Sales Chat

KROK 1. WGRANIE KODU MONITORUJĄCEGO

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 5 minut
Link do Pomocy: Integracja kodu monitorującego

Kod monitorujący służy do przesyłania danych ze strony www do systemu SALESmanago. Dzięki niemu możesz śledzić aktywność użytkowników swojej strony internetowej. Każdy klient SALESmanago otrzymuje unikalny kod monitorujący, który należy wgrać na stronę internetową, aby móc w pełni wykorzystać potencjał systemu.

W tym kroku należy kliknąć Wgraj kod monitorujący, a następnie wybrać jedną z opcji:

  • Mam platformę eCommerce w przypadku gdy posiadasz sklep na jednej z platform i chcesz przeprowadzić z nią integrację. Dzięki takiemu rozwiązaniu kod monitorujący zostanie wgrany automatycznie.
  • Chcę zaimplementować kod monitorujący w kodzie źródłowym swojej strony w przypadku gdy chcesz samodzielnie wgrać kod monitorujący. Po wybraniu tej opcji możesz:

– skopiować kod monitorujący i wkleić go w kodzie źródłowym swojej strony lub wysłać skopiowany kod do administratora strony

– wgraj kod monitorujący używając Google Tag Manager


KROK 2. FORMULARZ POP-UP

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 5 minut
Link do Pomocy: Kreator: Pop-up / Exit Pop-up Express

Formularz kontaktowy jest skutecznym sposobem generowania leadów w obrębie własnej strony internetowej. W Express PopUp Designer możesz w prosty sposób tworzyć funkcjonalne i skuteczne formularze pop-up. Anonimowe kontakty zapisane przez formularz pop-up trafiają do bazy jako kontakty monitorowane, dzięki czemu możesz śledzić ich zachowanie – kiedy wracają na stronę, czym się interesują, ile czasu na niej spędzają itp. Następnie, na podstawie tworzących się profili behawioralnych możesz w precyzyjny sposób uruchamiać reguły automatyzacji.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz pop up. Pojawi się powitanie w kreatorze Pop-up Basic. Kliknij Rozpocznij aby krok po kroku stworzyć formularz.


KROK 3. LIVE CHAT

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 7 minut
Link do Pomocy: Live Chat: tworzenie czatu

Live Chat umożliwia szybką i sprawną komunikację z klientami. Pozwala na natychmiastową reakcję na wszystkie zapytania i problemy klienta, a tym samym na zbudowanie relacji i atmosfery zaufania. Jest również skutecznym narzędziem do pozyskiwania nowych leadów jak i zarządzania nowymi klientami, gdyż jest w pełni zintegrowany z funkcjonalnościami SALESmanago.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz Live Chat aby ustawić konsultanta, stworzyć Live Chat i dodać go na stronę. Dopasujesz również wygląd okna i wybierzesz ustawienia.


KROK 4. FORMULARZ ZGODY WEB PUSH

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 7 minut
Link do Pomocy: Web Push – formularz zgody

Formularz zgody jest pierwszym krokiem do wysyłki powiadomień Web Push i Rich Web Push. Powiadomienie Web Push oraz Rich Web Push możesz wysyłać jedynie do osób, które zgodzą się je otrzymywać właśnie poprzez formularz zgody. Podczas wyrażania zgody, użytkownik nie musi zostawiać nam żadnych danych osobowych (np. adresu e-mail), dzięki temu zwiększysz wielokrotnie grono swoich odbiorców.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz formularz aby stworzyć atrakcyjny formularz, który pozwoli Ci uzyskać zgody klientów na komunikację z użyciem powiadomień Web Push.


KROK 5. IMPORT KONTAKTÓW

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Import kontaktów

System SALESmanago pozwala w prosty sposób zaimportować bazę kontaktów znajdującą się w pliku. Podczas importu poza podstawowymi informacjami, tj. adres e-mail czy nazwa kontaktu możesz też dodać bardziej szczegółowe dane na temat kontaktu i zapisać je w postaci szczegółu czy tagu. Dodatkowo importy można przeprowadzać regularnie. Za każdym razem, gdy chcesz dodać nowe kontakty, zaktualizować, czy usunąć dane przy istniejących już kontaktach możesz wykonać import.

W tym kroku należy kliknąć Importuj kontakty aby krok po kroku przeprowadzić import danych z pliku.


KROK 6. WYSYŁKA WIADOMOŚCI E-MAIL

Poziom: łatwy
Potrzebny czas: 20 minut
Link do Pomocy: Wyślij e-mail

System SALESmanago posiada doskonale funkcjonujący kanał E-mail marketing, który umożliwia wysyłkę wiadomości z poziomu innych funkcjonalności w systemie. Możliwość planowania wysyłki wiadomości e-mail to duże udogodnienie, które znacząco wpływa na komfort pracy działu marketingu.

W tym kroku należy kliknąć Wyślij wiadomość. Pojawi się powitanie w Drag&Drop Email Designer. Kliknij Rozpocznij aby krok po kroku stworzyć wiadomość e-mail.


KROK 7. MACIERZ SEGMENTACJI

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Kreator Macierzy Segmentacji

Kreator Macierzy Segmentacji służy do segmentowania kontaktów. Można ustawić macierz, która po każdej wizycie kontaktu na stronie będzie dodawać dla niego tagi. Macierze można tworzyć poprzez kreator lub w procesach automatyzacji.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz macierz segmentacji aby ustawić macierz, która po każdej wizycie kontaktu na Twojej stronie będzie dodawać do niego tagi. To umożliwi segmentację kontaktów.


KROK 8. REGUŁY AUTOMATYZACJI

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Dodawanie nowej reguły automatyzacji

W systemie SALESmanago dzięki regułom automatyzacji możemy tworzyć zaawansowane procesy automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz regułę a stworzenie reguły pozwoli zautomatyzować procesy komunikacji z klientem. Przyspieszy to proces sprzedaży oraz pozwoli indywidualnie reagować na zachowanie kontaktów na Twojej stronie.


KROK 9. WORKFLOW

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 25 minut
Link do Pomocy: Workflow: dodawanie zautomatyzowanej kampanii

Workflow służy do planowania i automatyzowania kampanii marketingowych. Jest to atrakcyjne rozwiązanie umożliwiające sprawną systematyzację nawet bardzo rozbudowanych procesów. Wykryta przez system aktywność kontaktu może być inicjatorem akcji, jeżeli zostaną spełnione ustawione warunki. Kampanie Workflow można dostosować do potrzeb projektu tak, żeby tworzyć efektywne kampanie marketingowe.

W tym kroku należy kliknąć Utwórz Workflow aby stworzyć rozbudowaną, wielokanałową kampanię Workflow i przenieś swój marketing na wyższy poziom.


KROK 10. DASHBOARDY BIZNESOWE

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Dashboardy biznesowe

Dashboardy biznesowe to panele analityczne, na których można ułożyć własną konfigurację zestawu danych. Możesz samodzielnie zdecydować, jakie statystyki chcesz zobaczyć zaraz po zalogowaniu się do systemu. Dzięki nim wszystkie parametry uzyskiwane w efekcie prowadzonych kampanii stają się mierzalne, a co za tym idzie mogą być analizowane, a same działania mogą zostać zoptymalizowane. W zestawie zostały przygotowane dwa predefiniowane dashboardy z możliwością dalszej edycji, które pokazują dane odnoszące się do obszaru działań związanych z marketingiem oraz dane dotyczące sprzedaży.

W tym kroku należy kliknąć Personalizuj Dashboard aby wybrać interesujące Cię dane i w oparciu o nie optymalizować swoje działania marketingowe i sprzedażowe.


KROK 11. PERSONALIZOWANE BANERY

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Personalizowane banery

Personalizowane banery pozwalają na dopasowanie treści w newsletterze lub na stronie do zainteresowań konkretnego użytkownika. Treści te można dopasować na podstawie segmentacji odnoszącej się do etapu kampanii sprzedażowej, przypisanych tagów, ustawionego scoringu. Banery można też ustawić jako akcja w regułach automatyzacji.

W tym kroku należy kliknąć Stwórz baner aby krok po kroku stworzyć atrakcyjne banery.


KROK 12. CUSTOM AUDIENCE

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 10 minut
Link do Pomocy: Dodaj Custom Audience

Przy integracji z Facebook Ads możemy stworzyć tak zwaną grupę odbiorców Custom Audience. Możesz zarówno stworzyć nową grupę jak i wybrać już istniejącą.

W tym kroku należy kliknąć Dodaj Custom Audience aby krok po kroku przeprowadzić integrację swojego konta Facebook Ads a następnie tworzyć grupy Custom Audience na podstawie danych zgromadzonych w SALESmanago.


KROK 13. AUTOMATIC SALES CHAT

Poziom: zaawansowany
Potrzebny czas: 30 minut
Link do Pomocy: Automatic Sales Chat

Automatic Sales Chat to inteligentny bot, którego możesz podłączyć do strony na Facebooku, żeby częściowo zautomatyzować obsługę klienta. Bot jest praktycznym rozwiązaniem dla każdego biznesu, ponieważ ułatwia sprawne zajmowanie się pytaniami klientów.

Automatic Sales Chat to inteligentny bot, którego możesz podłączyć do strony na Facebooku, żeby częściowo zautomatyzować obsługę klienta. Bot jest praktycznym rozwiązaniem dla każdego biznesu, ponieważ ułatwia sprawne zajmowanie się pytaniami klientów.

W tym kroku należy kliknąć Stwórz bota aby opracować scenariusz dla swojego bota, który pozwoli Ci utrzymać kontakt z klientami nawet pod nieobecność konsultanta.


Pamiętaj, że po rozpoczęciu korzystania z SALESmanago wykonanie tych 13 kroków przybliży Cię do uzyskania wymiernych korzyści, które daje nasz system. Jest to również doskonały wstęp do odkrywania kolejnych funkcjonalności.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024