Przydatne linki
W SALESmanago istnieje możliwość stosowania personalizacji w treściach maili lub na stronie WWW. Wykorzystujemy w tym celu dane zebrane na profilu użytkownika, które następnie są wyświetlane we wskazanej przez nas części komunikatu (odpowiednio dla każdego indywidualnego kontaktu). Personalizację można zamieszczać w treści komunikacji ręcznie lub za pomocą kreatorów.
[A] Dodanie atrybutów za pomocą kreatora html
Aby dodać atrybut należy wybrać przycisk zaznaczony na poniższym obrazku, a następnie z rozwijanej listy wybrać interesujący nas atrybut. Swój wybór potwierdzić klikając w przycisk INSERT PLACEHOLDER. Atrybut pojawi się w treści pola oraz w podglądzie e-maila.
[B] Dodawanie atrybutów za pomocą kreatora Drag&Drop Email Designer
Po wybraniu widżetu z tekstem przy edycji tekstu należy wybrać przycisk Personalizacja i z rozwijanej listy interesujący nas atrybut.
[C] Manualne dodawanie atrybutów
Niezależnie, czy używany kreatora html, kreatora newsletterów, czy sami ręcznie tworzymy szablony, bądź uzupełniamy treści maila (nawet temat wiadomości) możemy wstawić atrybut, w miejsce, do którego będą odpowiednio zaciągane spersonalizowane informacje dla każdego kontaktu. Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych atrybutów.
PODSTAWOWE OPCJE PERSONALIZACJI
- nazwa kontaktu: podstawową opcją jest
$name$
, za pomocą której zaciągamy wszystkie informacje z pola imię i nazwisko, jeżeli chcemy umieścić tylko imię należy użyć opcji$name.p1$
, w ten sposób zostanie zasięgnięta informacja z pierwszego miejsca w polu imię; możemy również użyć opcji wołacza, jeżeli chcemy zwrócić się do kontaktu po imieniu np. Witaj Katarzyno, wtedy wpisujemy$w:name.p1$
, aby zwrócić się np. Janie Kowalski:$w:name.p1$
$name.p2$
(opcja wołacza dostępna jest jedynie dla imion polskich oraz czeskich) - e-mail kontaktu :
$email$
, informacja z pola e-mail kontaktu zostaje zaciągnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera$email$
- odsyłacz pocztowy: mailto: użyj odsyłacza, jeżeli nie chcesz przekierowywać użytkowników na dowolną stronę internetową. W rezultacie po kliknięciu elementu podlinkowanego odsyłaczem (np. słowo napisz w zdaniu Napisz do nas) automatycznie otworzy się program pocztowy.
- nazwa firmy:
$company$
, informacja z pola nazwy firmy zostanie zaciąnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera. - numer telefonu:
$phone$
, informacja z karty kontaktu z miejsca, w którym znajduje się numer telefonu zostanie zaciągnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera w wybranym miejscu. - adres:
$streetAddress$
, informacja z karty kontaktu z miejsca, w którym znajduje się adres zostanie zaciągnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera w wybranym miejscu. - miasto:
$city$
, informacja z karty kontaktu na temat miasta zostanie zaciągnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera w wybranym miejscu. - kod pocztowy:
$zipCode$
, ta jednostka informacyjna o kodzie pocztowym z karty kontaktu zostanie zaciągnięta do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera w wybranym miejscu. - kraj:
$country$
, ta jednostka informacyjna o kraju zamieszkania zostanie zaciągnięta z karty kontaktu do wiadomości po wprowadzeniu placeholdera w wybranym miejscu. - dowolny szczegół kontaktu:
$cst.nazwa_detalu$
,w miejsce tego atrybutu zostanie zaciągnięta wartość szczegółu. - szczegół słownikowy kontaktu:
$cst.nazwa_szczegółu.dictionary_property$
, w miejsce tego atrybutu zostanie zaciągnięta wartość wskazanego szczegółu słownikowego. - kupon rabatowy:
$cst.nazwa_kuponu.coupon$
- data:
- wersja pełna:
$date.long$
np. czwartek, 22 lis 2014, - wersja skrócona:
$date.short$
, np. 2014-11-22,
- wersja pełna:
- czas:
- wersja pełna
$time.long$
np. 10:14:12, - wersja skrócona:
$time.short$
np. 10:14,
- wersja pełna
- URL wypisania się z listy mailingowej (tzw. opt-out):
$opt-out$
, - URL zapisania się do wybranego tag’u (tzw. opt-in):
$opt-in$
, - Linku do pliku
- ID Kontaktu:
$contactId$
, ta jednostka informacyjna pozwala na wydobycie ID kontaktu nadawanego przez SALESmanago. - scoring Kontaktu:
$scoring$,
jednostka informacyjna wskazująca scoring Kontaktu; pozwala na wydobycie scoringu Kontaktu z Karty Kontaktu w systemie SALESmanago. - ExternalID kontaktu:
$ExternalID$
jednostka informacyjna na temat zewnętrznego ID kontaktu wykorzystywanego przez różne integracje z innymi platformami, jak np. Magento; pozwala na wydobycie ExternalID z karty kontaktu w systemie SALESmanago - Ilość punktów w Programie Lojalnościowym:
$program_name.points$
jednostka informacyjna na temat ilości punktów kontaktu w danym Programie Lojalnościowym; pozwala na wydobycie ilości punktów kontaktu z karty kontaktu w systemie SALESmanago - Próg w Programie Lojalnościowym:
$program_name.tier$
jednostka informacyjna na temat progu na którym znajduję się kontakt w danym Programie Lojalnościowym; pozwala na zaciągnięcie nazwy progu z karty kontaktu w systemie SALESmanago
ZAAWANSOWANE OPCJE PERSONALIZACJI
a) rozdzielenie nazwy kontaktu na dwa człony:
– wstawianie pierwszego członu nazwy kontaktu: $name.p1$
np. zostanie zaciągnięte imię.
– wstawianie drugiego członu nazwy kontaktu: $name.p2$
np. zostanie zaciągnięte nazwisko.
b) wstawianie odmiany w wołaczu: $w:field_name$
np. $w:name$
, $w:name.p1$
, $w:cst.name$
, wówczas imię zostanie odmienione w wołaczu np. Dzień dobry $w:name.p1$
– użytkownikowi wyświetli się Dzień dobry Katarzyno.
c) wstawianie pola z zmianą liter na kapitalizowane (np. JAN KOWALSKI na Jan Kowalski): $cap:field_name$
np. $cap:name$
, $cap:name.p1$
, $cap:cst.name$
,
d) kombinacja dwóch powyższych np. $cap:w:name$
, $cap:w:name.p1$
, $cap:w:cst.name$
,
e) wstawianie wyniku funkcji skrótu SHA1 od wartości pola: sha1($field_name$)
, np. sha1($name$)
, sha1($cst.id_zamowienia$)
,
KONSTRUKCJE WARUNKOWE
a) prosta: [#if $name$]$name$[#else]nieznajomy[#end]
– zaciągnie wartość z pola $name$
natomiast, gdy nie jest ono puste pojawi się słowo „nieznajomy”.
b) zaawansowana:[#if $cst.plec$='M']Drogi $name$,[#else]Droga $name$,[#end]
– wydrukuje „Drogi nazwa” gdy detal „plec” dla kontaktu przyjmie wartość „M”, w przeciwnym wypadku „Droga nazwa”,
c) rozpoznawanie płci z imienia: $sex:nazwa_pola$
np. $sex:name.p1$
przyjmuje odpowiednio wartości: M – mężczyzna, F – kobieta, O – nie rozpoznane,
zaawansowany przykład użycia tej opcji:
[#if $sex:name.p1$='M']Panie $cap:w:name.p1$[#else]Pani $cap:w:name.p1$[#end]!
– wydrukuje: „Panie Konradzie!” lub „Pani Anno!” odpowiednio gdy nazwa kontaktu będzie Konrad Kowalski lub Anna Kowalska,
warunki złożone (trzy opcje; #elseif można użyć tylko raz w jednej konstrukcji warunkowej):
[#if $sex:name.p1$='M']Panie $cap:w:name.p1$[#elseif $sex:name.p1$='F']Pani$cap:w:name.p1$[#else]Szanowni Państwo![#end]
ZACIĄGNIĘCIE DETALI ZDARZEŃ ZEWNĘTRZNYCH ORAZ INNYCH PRZYPISANYCH DO NICH WARTOŚCI, KTÓRE MOŻNA ZROBIĆ STOSUJĄC W TREŚCI MAILA FORMUŁĘ
$cst.extEvent.TYP_ZDARZENIA.detail1$
– gdzie pod detail1 można podstawić dowolny detal od (1-10), a pod TYP ZDARZENIA dowolne zdarzenia (PURCHASE, CART, VISIT, OTHER). Należy pamiętać, że pobierana jest wartość ostatniego zdarzenia danego typu.
Przykłady ogólnie:
ZewnId: $cst.extEvent.TYP.eventId$
data: $cst.extEvent.TYP.date$
opis: $cst.extEvent.
produkty: $cst.extEvent.TYP.
lokalizacja: $cst.extEvent.TYP.
wartość: $cst.extEvent.TYP.
szczegół1: $cst.extEvent.TYP.
szczegół2: $cst.extEvent.TYP.
szczegół3: $cst.extEvent.TYP.detail3$
Przykład dla zdarzenia typu: PURCHASE
ZewnId: $cst.extEvent.PURCHASE.
data: $cst.extEvent.PURCHASE.date$
opis: $cst.extEvent.
produkty: $cst.extEvent.
lokalizacja: $cst.extEvent.
wartość: $cst.extEvent.PURCHASE.
szczegół1: $cst.extEvent.
szczegół2: $cst.extEvent.
szczegół3: $cst.extEvent.PURCHASE.
Przykłady dla typu: CART
ZewntId: $cst.extEvent.CART.eventId$
data: $cst.extEvent.CART.date$
opis: $cst.extEvent.CART.description$
produkty: $cst.extEvent.CART.products$
lokalizacja: $cst.extEvent.CART.location$
wartość: $cst.extEvent.CART.value$
szczegół1: $cst.extEvent.CART.detail1$
szczegół2: $cst.extEvent.CART.detail2$
szczegół3: $cst.extEvent.CART.detail3$