Panel analityczny: Google Analytics

Panel analityczny: Google Analytics przeznaczony jest dla firm z zakresu e-commerce. Pozwala on na zaciąganie danych transakcyjnych z Google Analytics bezpośrednio do SALESmanago.

WAŻNE:

  • W celu zaciągania danych konieczne jest przeprowadzenie integracji (bezpłatnej) łączącej Google Analytics z SALESmanago (opis poniżej).
  • W Google Analytics muszą być gromadzone dane transakcyjne.
  • Dostęp do tego ekranu mają tylko użytkownicy, którzy mają dostęp do Google Analytics. Oznacza to, że jeśli w systemie mamy założone kilka kont użytkowników dostęp do danych na tym ekranie będą miały tylko osoby, które mają również dostęp do panelu Google Analytics.

OPIS INTEGRACJI

Etap 1. Konfiguracja w panelu Google

1.Należy zalogować się na stronę: https://console.developers.google.com ( podczas logowania, logujemy się na adres e-mail, przy którym posiadamy skonfigurowane konto Google Analytics).

2. Jeśli nie posiadamy żadnych projektów, należy kliknąć + Włącz interfejsy API i usługi w zakładce Panel informacyjny. Następnie wybierz opcję Nowy projekt. Nadaj mu nazwę i wybierz lokalizację.

3. W kolejnym kroku kliknij Biblioteka w bocznym menu.

W wyszukiwarce znajdź Google Analytics API.

W kolejnym widoku, do którego zostaniesz automatycznie przeniesiony, zweryfikujesz czy dostęp do API jest aktywny. Następnie kliknij [1] Zarządzaj.

4. Z menu po lewej stronie wybierz [1] Dane logowania a następnie Ekran akceptacji OAuth .

Wypełnij następujące pola:

[1] Nazwa aplikacji

[2] Logo aplikacji – kliknij Przeglądaj aby wybrać grafikę

[3] Adres e-mail pomocy – adres e-mail wyświetlany dla użytkowników, którzy potrzebują pomocy

[4] Zakresy dla interfejsów API Google

[5] Autoryzowane domeny – podaj salesmanago.pl i salesmanago.com

[6] Link do strony głównej aplikacji – podaj link, który będzie wyświetlany na ekranie akceptacji. Pamiętaj, że musi być hostowany w autoryzowanej domenie.

[7] Link do polityki prywatności aplikacji – podaj link, który będzie wyświetlany na ekranie akceptacji. Pamiętaj, że musi być hostowany w autoryzowanej domenie.

[8] Link do Warunków korzystania z usługi – podaj link, który będzie wyświetlany na ekranie akceptacji. Pamiętaj, że musi być hostowany w autoryzowanej domenie. Jest to pole opcjonalne.

[9] Zapisz – kliknij aby zapisać zmiany.

 

WAŻNE: W tym widoku znajdziesz również: Informacje o ekranie akceptacji, Weryfikacja OAuth oraz Limity przyznawania OAuth.

5. Z menu po lewej stronie wybierz [1] Dane logowania a następnie [2] Utwórz dane logowania.

Po kliknięciu pojawi się rozwijana lista. Wybierz ID klienta OAuth.

6. W następnym widoku wybierz typ aplikacji Aplikacja internetowa

7. Uzupełnij pola według poniższego schematu:

  • pole NAZWA – podaj dowolną nazwę,
  • w sekcji OGRANICZENIA uzupełnij tylko pole Autoryzowane źródła JavaScript, pole Autoryzowane identyfikatory URI przekierowania zostaje puste.

Potwierdź wprowadzone dane klikając Utwórz.

8. Pojawi się okno gdzie znajdują się Twój identyfikator klienta oraz Twój tajny klucz klienta. Skopiuj Twój identyfikator klienta.

9. Zaloguj się do swojego konta SALESmanago. Wejdź kolejno w Ustawienia → Integracja → Google Analytics. Wklej kod klienta i potwierdź wprowadzone dane klikając Zapisz.

 

WAŻNE:

a) Należy zweryfikować, czy konto w systemie SALESmanago posiadamy na instalacji app1, app2, app3 ( do sprawdzenia w SALESmanago Ustawienia -> Integracje -> Dostęp przez API -> Endpoint).

Wówczas dla kont na:

app1 -> podajemy wszystkie możliwości według przykładu na poniższym zdjęciu -> https://www.salesmanago.pl

app2 -> podajemy analogicznie wszystkie kombinacje, ale uwzględniając instalacje -> https://app2.salesmanago.pl

app3 -> podajemy analogicznie wszystkie kombinacje, ale uwzględniając instalacje -> https://app3.salesmanago.pl

b) Należy podać wszystkie możliwe konfiguracje logowania uwzględniając różne wersje językowe, tak jak na zdjęciu. W innym przypadku może pojawiać nam się błąd przy łączeniu z Google Analytics. Jeżeli zdarza nam się logować przez stronę https://salesmanago.de/ również odpowiednie kombinacje należy wprowadzić.

Zalecamy podanie czterech adresów zależnie od instancji (www, app2 lub app3) dla obu protokołów i wersji pl/com:
https://www.salesmanago.pl
https://www.salesmanago.com
https://www.salesmanago.pl
https://www.salesmanago.com

Etap 2.

Przechodzimy do Panele analityczne -> Google Analytics -> Access Google Analytics. Jeżeli wszytko mamy poprawie skonfigurowane dane powinny zaciągnąć się po chwili. W przypadku, gdy wyskoczy komunikat z błędem, prawdopodobnie podane zostały złe adresy w Etapie 1 . Wówczas należy powrócić do etapu 1 i sprawdzić poprawność wprowadzanych danych.

OPIS EKRANU ANALITYCZNEGO

Screenshot_17

[1] Adres e-mail – adres dzięki, któremu połączyliśmy się z Google Analytics.

[2] Zakres czasowy – wybieramy z jakiego okresu chcemy przeanalizować dane.

[3] Ustawienia dodatkowe – w przypadku, gdy mamy połączone kilka kont Google Analytics, możemy wybrać, z którego konta mają być analizowane dane.

[4] Ogólne dane transakcji – tu znajdziesz: liczbę transakcji, wartość transakcji, współczynnik konwersji, średnią wartość zamówienia.

[5] Transakcje wspierane przez SALESmanago – tu znajdziesz: liczbę transakcji, wartość transakcji, współczynnik konwersji, średnią wartość zamówienia.

WAŻNE: Panel analityczny pozwala na sprawdzenie ile zyskujemy dzięki prowadzeniu działań w SALESmanago.

[6] Wartość transakcji – obrazuje jak w wybranym okresie czasu przybywał nam wszystkich transakcji.

Screenshot_18

Poniżej znajduje się jeszcze tabela, która pozwala na sortowanie danych pochodzących ze względu na Medium/Źródło, Medium lub Źródło. Są to dane zaciągane prosto z Google Analytics. Pozwala ona na dokładną analizę źródła, po którym została dokonana transakcja.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808