Co to jest rekord SPF?
Rekord SPF służy do uwierzytelniania adresu email podczas wysyłania mailingów. Serwery pocztowe sprawdzają go i ustalają, czy wiadomość która wygląda na wysłaną z określonej domeny jest przez nią autoryzowana.
Żeby lepiej zobrazować taki proces, załóżmy że wysyłamy maile z domeny firmaXYZ.pl, używając do tego konta nadawcy w SALESmanago o adresie newsletter@firmaXYZ.pl. Fizycznie wiadomości wysyłane są jednak z adresów IP należących do SALESmanago. Jak zatem skrzynki odbiorcze użytkowników mogą sprawdzić czy firmaXYZ pozwala na wysyłanie wiadomości przez system SALESmanago?
Jak działa rekord SPF?
Kiedy serwer poczty odbiorcy takiej wiadomości otrzyma e-maila wysłanego z adresu newsletter@firmaXYZ.pl, sprawdzi rekord SPF domeny firmaXYZ.pl. Jeżeli stwierdzi fakt, że SALESmanago może wysyłać wiadomości w imieniu firmaXYZ, e-mail zostanie oznaczony jako zaufany i zautoryzowany. Umieszczenie rekordów SPF w swojej domenie może korzystnie wpłynąć na dostarczalność Twoich wiadomości!
Ustawianie rekordu SPF:
Ustawieniem rekordów SPF powinien zająć się administrator lub osoba odpowiedzialna za domenę. Wystarczy do ustawień DNS swojej domeny lub subdomeny dodać następujące wpisy:
Typ rekordu: TXT
Główna wartość rekordu: v=spf1 include:_spf.jupiter.salesmanago.pl
WAŻNE: Jeżeli taki rekord dla danej domeny już istnieje, wystarczy rozszerzyć ten rekord o wpis: „include:_spf.jupiter.salesmanago.pl”
Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że posiadamy wpis:
v=spf1 mx include: _spf.google.com -all
Wystarczy go rozszerzyć, powinien wyglądać tak:
v=spf1 mx include: _spf.google.com include:_spf.jupiter.salesmanago.pl -all
Jak sprawdzić poprawność wpisów SPF?
Najprościej zgłosić się do Twojego dedykowanego opiekuna w SALESmanago. Wraz z administracją sprawdzimy proces implementacji wpisów SPF.
Zachęcamy również do skorzystania z narzędzi internetowych:
https://mxtoolbox.com/spf.aspx
WAŻNE: Na Dashboardzie E-mail Marketingu możesz sprawdzić czy wpis SPF został poprawnie skonfigurowany.