Apple ogłosiło najnowszą aktualizację do iOS 15>>, która blokuje śledzenie otwarć wiadomości e-mail. Oto odpowiedzi na kilka najczęściej zadawanych pytań.
Spis treści:
- Pytania i odpowiedzi dotyczące zmian wprowadzonych najnowszym update iOS 15
PYTANIE: Kiedy zostanie najnowsza aktualizacja iOS15 zostanie wypuszczona?
ODPOWIEDŹ: Nowa aktualizacja Apple iOS 15 ma zostać wydana we wrześniu 2021 roku.
PYTANIE: Jakimi obszarami zajmuje się Apple w tej aktualizacji?
ODPOWIEDŹ: Istnieją trzy kluczowe obszary, którymi Apple zajmuje się w tej aktualizacji dla poczty e-mail:
- Śledzenie lokalizacji
- Śledzenie IP
- Potwierdzenia odczytania wiadomości e-mail
PYTANIE: Jaka jest najważniejsza zmiana wprowadzona przez aktualizację iOS 15?
ODPOWIEDŹ: Aktualizacja zablokuje śledzenie otwarć wiadomości e-mail w aplikacji Mail. Śledzenie e-maili otwieranych za pomocą tej aplikacji będzie utrudnione (ale niekoniecznie niemożliwe).
PYTANIE: Jak aktualizacja wpłynie na SALESmanago?
ODPOWIEDŹ: Ta aktualizacja ma wpływ na kanał email SALESmanago, ponieważ uniemożliwia platformie śledzenie otwarć emaili w aplikacji Mail. Z powodu maskowania adresów IP użytkowników i użytkowniczek, system nie będzie mógł ich używać do określenia lokalizacji konkretnych osób i powiązania ich z jakąkolwiek inną aktywnością online.
PYTANIE: Na które metryki będzie miała wpływ aktualizacja?
ODPOWIEDŹ: Jedną z nich, która automatycznie przychodzi na myśl, jest wskaźnik Open Rate. Aktualizacja jednak nie wpłynie na metrykę kliknięć, więc niektóre z OR aplikacji Mail nadal mogą być przypisane, ale nie bezpośrednio. Kliknięcia w maile i późniejsze powiązane z nimi wizyty na stronach będą śledzone jak zwykle.
PYTANIE: Czy w dashboardzie analitycznym będzie widać kto otworzył e-mail?
ODPOWIEDŹ: Nie.
PYTANIE: Czy dashboard analityczny będzie pokazywał kliknięcia i kto kliknął?
ODPOWIEDŹ: Tak.
PYTANIE: Czy nadal będzie można monitorować kontakt?
ODPOWIEDŹ: Tak.
PYTANIE: Czy to oznacza, że wszystkie otwarcia e-maili dokonane za pomocą produktów Apple nie będą śledzone?
ODPOWIEDŹ: Nie, tylko te wykonane za pomocą aplikacji Mail. Jeśli więc ktoś używa zwykłego Gmaila na iPhonie, otwarcia będą nadal śledzone.
PYTANIE: Jakie inne wskaźniki, niezwiązane bezpośrednio z e-mailami, mogą być dotknięte tą aktualizacją?
ODPOWIEDŹ: Wszystkie procesy, które śledzą i przypisują przychody lub konwersje z wykorzystaniem e-maili jako punktu styku będą dotknięte tą aktualizacją, ale nie bezpośrednio i nie na szerszą skalę.
PYTANIE: Czy to oznacza, że OR będzie całkowicie niewiarygodną metryką?
ODPOWIEDŹ: Apple Mail ma tylko 11,5% udziału w rynku, więc to średnia liczba otwarć e-maili, która nie będzie mierzona poprawnie. Może się ona różnić w zależności od grupy odbiorców. Aby zachować wiarygodność metryki OR, zawsze możesz stworzyć osobny segment odfiltrowujący użytkowników Apple.
PYTANIE: Które procesy automatyzacji powinny zostać zweryfikowane i przeprojektowane w związku z tą aktualizacją?
ODPOWIEDŹ: Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie procesy związane z otwieraniem e-maili powinny zostać zweryfikowane. Obejmuje to takie procesy jak: workflow i reguły automatyzacji, które używają otwarć e-maili jako wyzwalaczy, automatyczne follow-upy, segmentacja oparta na zachowaniu odbiorców i odbiorczyń, segmentacja oparta na geolokalizacji i tak dalej.
PYTANIE: Co to oznacza dla marketerów?
ODPOWIEDŹ: Oto kilka aspektów, do których marketerzy będą musieli się dostosować:
- obniżenie OR, uszczuplone o część użytkowników iOS,
- wymuszenie niekonwencjonalnego śledzenia dostarczalności, aby upewnić się, że e-maile są odbierane,
- przyjęcie CTR (click-through rate) jako nowego sposobu mierzenia zaangażowania,
- ograniczenie segmentacji, ponieważ zaangażowanie i lokalizacja użytkowników nie będą pokazywane,
- spadek dokładności statystyk takich jak „data ostatniego otwarcia”,
- ograniczenia w testach A/B,
- utrudnienia w usuwaniu nieaktywnych subskrybentów.