Integracja zdarzeń zewnętrznych poprzez JavaScript

Przy użyciu zdarzeń zewnętrznych (external events) możemy przesyłać do systemu SALESmanago dodatkowe informacje na temat kontaktów z zewnętrznych systemów. Najpopularniejszym sposobem wykorzystania zdarzeń zewnętrznych w branży eCommerce jest przesyłanie informacji o dokonanym zakupie (PURCHASE)  lub porzuconym koszyku (CART)  przez kontakt. Dzięki tym informacjom możemy np.:

  • rozpocząć działania mające na celu ratowanie porzuconego koszyka,
  • wysłać wiadomość z podziękowaniem za dokonanie zakupu,
  • ustawić zaawansowaną segmentację kontaktów ze względu na wartość dokonywanych zakupów.

Oczywiście istnieją inne rodzaje zdarzeń zewnętrznych, które można wykorzystać i dostosować do własnych potrzeb. Są to:

  • WIZYTA (VISIT)
  • ROZMOWA TELEFONICZNA (PHONE_CALL);
  • REZERWACJA (RESERVATION),
  • ODWOŁANIE (CANCELED)
  • AKTYWACJA (ACTIVATION)
  • SPOTKANIE (MEETING)
  • OFERTA (OFFER)
  • POBRANIE (DOWNLOAD)
  • LOGOWANIE (LOGIN)
  • TRANSAKCJA (TRANSACTION)
  • INNE (OTHER).

Zdarzenia zewnętrzne można przesyłać poprzez API. Informacje o tym znajdują się w naszej specyfikacji, dostępnej tutaj >>

Drugim sposobem przesyłania zdarzeń zewnętrznych jest możliwość przesyłania ich poprzez JavaScript.  Wówczas nie musimy przekazywać tych danych przez API.

WAŻNE: typy zdarzeń zewnętrznych zawsze muszą być pisane z wielkiej litery.


PRZESYŁANIE ZDARZEŃ ZEWNĘTRZNYCH PRZEZ JavaScript 

[Krok 1] Podmiana kodu monitorującego na swojej stronie – obecny kod należy podmienić na ten znajdujący się poniżej uzupełniając odpowiednio pole ” var _smid = ” swoim indywidualnym ID klienta.

2

WAŻNE: Należy sprawdzić czy kod wygląda tak samo jak przed wklejeniem ponieważ, często zdarza się, że kod ulega modyfikacji. Kod nie zadziała jeżeli choć najmniejszy detal będzie zmieniony.

Endpoint oraz indywidualne ID klienta znajduje się w zakładce USTAWIENIA -> INTEGRACJE-> Dostęp przez API.

id

WAŻNE: Podmiana kodu NIE spowoduje utraty danych. Kontakty, które były monitorowane dalej będą monitorowane oraz wszystkie dotychczas zebrane dane będą dalej dostępne.


[Krok 2] Raportowanie konkretnego zdarzenia – każde zewnętrzne zdarzenie możemy raportować w następujący sposób.

Kod do skopiowania TUTAJ>> (dokumentacja dostępna w języku angielskim)

3

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Marzec 12 2024