Integracja z LiveChat Inc.

LiveChat Inc. to zaawansowane rozwiązanie pozwalające odwiedzającym stronę na czat na żywo z obsługą klienta. Z oprogramowania LiveChat Inc. korzysta ponad 34 000 firm, co czyni je jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu. LiveChat Inc. oferuje szeroką gamę funkcjonalności, takich jak powitania i formularze pre-chat, ale również raporty i analityka.

Poprzez zintegrowanie LiveChat Inc. ze swoim kontem SALESmanago możesz powiązać dane z rozmów i formularzy LiveChat Inc. z danymi o Kontaktach pochodzącymi z innych źródeł. Pozyskane w ten sposób informacje możesz wykorzystywać w hiper-personalizowanych kampaniach marketingowych omnichannel, a w rezultacie – zwiększać sprzedaż w swoim eCommerce.


Spis treści

  • 1. Podstawowe informacje
  • 2. Zakres integracji
  • 3. Integracja
  • 4. Przykłady zastosowania
    • A. Segmentacja Kontaktów
      B. Procesy Automatyzacji
  • 5. Opis techniczny
    • A. Pola danych w Zdarzeniach Zewnętrznych

1. Podstawowe informacje

W tym artykule znajdziesz szczegółowe informacje na temat integracji z platformą  LiveChat Inc. Wtyczka integrująca jest dostępna za darmo dla naszych Klientów.

W ramach integracji do SALESmanago przesyłane są dane użytkowników LiveChat Inc. zidentyfikowanych za pośrednictwem formularza pre-chat.

Odwiedź Help Center LiveChat Inc. i dowiedz się, jak włączyć formularze pre-chat >>


2. Zakres integracji

W wyniku integracji dane Kontaktów oraz Zdarzenia Zewnętrzne przesyłane są do SALESmanago automatycznie.

Zakres integracji obejmuje:

  • przesyłanie do SALESmanago danych Kontaktów (nazwa użytkownika oraz adres e-mail) udostępnionych za pośrednictwem formularzy pre-chat dostarczanych przez LiveChat Inc.;
  • przypisywanie tagu LIVECHAT_INC Kontaktom przesyłanym do SALESmanago oraz zwiększanie scoringu tagu za każdym razem, gdy Kontakt rozpocznie rozmowę na chacie;
  • tworzenie Zdarzenia Zewnętrznego: MEETING w systemie SALESmanago dla każdej nowej rozmowy rozpoczętej przez zidentyfikowany Kontakt.

UWAGA: Aby rozmowa na chacie została uznana za nową, poprzednia rozmowa musi zostać zamknięta (automatycznie lub przez konsultanta).

W wyniku integracji na platformę SALESmanago przesyłane są dane Kontaktów pozyskane za pośrednictwem formularzy pre-chat. Na tej podstawie w bazie danych SALESmanago tworzone są nowe Kontakty lub aktualizowane są dane istniejących Kontaktów.

Jeżeli adres e-mail podany w formularzu pre-chat nie występuje w bazie danych SALESmanago, zostanie utworzony nowy Kontakt, do którego zostanie przypisany specjalny tag: LIVECHAT_INC. Dodatkowo zostanie utworzone nowe Zdarzenie Zewnętrzne: MEETING (spotkanie).

Jeżeli adres e-mail podany w formularzu pre-chat występuje już w bazie danych SALESmanago, istniejącemu Kontaktowi zostanie przypisany tag: LIVECHAT_INC, a w razie potrzeby dane Kontaktu zostaną zaktualizowane (w przypadku podania innej nazwy użytkownika). Dodatkowo zostanie utworzone nowe Zdarzenie Zewnętrzne: MEETING (spotkanie).

Scoring tagu LIVECHAT_INC zwiększa się o 1 punkt za każdym razem, gdy zidentyfikowany Kontakt rozpoczyna rozmowę na chacie (pod warunkiem, że przeglądarka Kontaktu przechowuje ciasteczko LiveChat Inc. umożliwiające identyfikację lub że Kontakt ponownie wypełni formularz pre-chat, podając ten sam adres e-mail).


3. Integracja

Aby zintegrować swoje konto LiveChat Inc. z platformą SALESmanago, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej.

Na platformie SALESmanago przejdź do Menu → Centrum Integracji → Integracje. Wpisz „LiveChat Inc.” do wyszukiwarki [A], a następnie kliknij Integruj [B].

Na następnej stronie kliknij Podłącz integrację [C].

Otworzy się nowa zakładka. Zaloguj się do swojego konta LiveChat Inc. i nadaj SALESmanago uprawnienia niezbędne do celów integracji.


Od tego momentu twoje konto SALESmanago jest zintegrowane z LiveChat Inc.


4. Przykłady zastosowania

A. Segmentacja Kontaktów

Możesz skorzystać z Centrum Segmentacji Kontaktów SALESmanago, aby utworzyć segment obejmujący Kontakty, które skontaktowały się z tobą za pośrednictwem LiveChat Inc.

Dowiedz się więcej o Centrum Segmentacji Kontaktów >>

Na platformie SALESmanago przejdź do Menu → Segmentacja → Centrum Segmentacji Kontaktów. Kliknij + Dodaj nowy segment w prawym górnym rogu.

Sprawdź, jak utworzyć nowy segment w Centrum Segmentacji Kontaktów >>

Wprowadź nazwę i opis nowego segmentu. Jako że każdy zidentyfikowany Kontakt, który skorzystał z LiveChat Inc., posiada tag: LIVECHAT_INC, możesz wykorzystać ten tag jako kryterium przy wyborze Kontaktów.

Kliknij na ikonę dodawania widoczną obok pola: Wybierz Kontakty.

Na liście selektorów wybierz Tag, a następnie wyszukaj LIVECHAT_INC na liście istniejących tagów. Kliknij Dalej, a na następnym ekranie – Zapisz. W ten sposób zostały wybrane wszystkie Kontakty posiadające tag LIVECHAT_INC, tzn. wszystkie zidentyfikowane Kontakty, które skorzystały z LiveChat Inc.

WSKAZÓWKA: Możesz również wyszukać tag LIVECHAT_INC bezpośrednio w polu Wybierz Kontakty. Zacznij wpisywać nazwę tagu, a następnie znajdź go na liście wyników.

WSKAZÓWKA: Podobnie, jeżeli chcesz wykluczyć z tworzonego segmentu Kontakty, które skorzystały z LiveChat Inc., wprowadź tag LIVECHAT_INC w polu: Wyklucz Kontakty.

Na następnym ekranie (Filtry) możesz określić dodatkowe kryteria, aby zawęzić listę Kontaktów należących do tworzonego segmentu. Przykładowo, możesz utworzyć segment zawierający Kontakty, które skorzystały z LiveChat Inc. co najmniej 3 razy.

W tym celu kliknij na + Dodaj filtr i wybierz Filtrowanie po scoringu tagów. Wpisz „LIVECHAT_INC” w polu [A]. Chcesz dodać wyłącznie te Kontakty, które skorzystały z LiveChat Inc. co najmniej 3 razy, a to oznacza, że ich scoring dla tego tagu wynosi co najmniej 3. W związku z tym wpisz „2” w polu [B].

Jeżeli chcesz dodać kolejne filtry, ponownie kliknij na + Dodaj filtr. Następnie kliknij Dalej, aby zobaczyć podsumowanie i zapisać nowy segment.

WSKAZÓWKA: Nowo utworzony segment może zostać wykorzystany m.in. w kampaniach E-mail Marketing, kampaniach Mobile Marketing czy Procesach Automatyzacji.

B. Procesy Automatyzacji

Możesz użyć tagu LIVECHAT_INC – bądź segmentu stworzonego na jego podstawie – do uwzględnienia Kontaktów, które skorzystały z LiveChat Inc., w Procesie Automatyzacji.

Przykładowo, możesz stworzyć proces Workflow, który uruchamia się, gdy Kontakt skontaktuje się z tobą za pośrednictwem LiveChat Inc. Na platformie SALESmanago przejdź do Procesy Automatyzacji ➝ Workflow i utwórz nowy proces poprzez kliknięcie na + Nowy Workflow w prawym górnym rogu. Następnie kliknij na kafelek: Utwórz nowe Workflow.

Przeczytaj więcej o Workflow SALESmanago >> oraz o tworzeniu zautomatyzowanej kampanii >>

Na liście Elementy wybierz Zdarzenia i wyszukaj Wystąpiło nowe Zdarzenie Zewnętrzne. Przeciągnij kafelek na tablicę i połącz strzałką z kafelkiem Start. Kliknij na ikonę ustawień.

Wybierz typ zdarzenia: MEETING [A].

UWAGA: Jeżeli przesyłasz do SALESmanago jakiekolwiek inne zdarzenia typu MEETING (za pośrednictwem innych integracji), aby uniknąć uwzględnienia w tworzonym procesie Zdarzeń Zewnętrznych niepowiązanych z LiveChat Inc., zaznacz opcję opis i wpisz “LivechatInc” (zob. sekcja 5.A – Pola danych w Zdarzeniach Zewnętrznych).

Kliknij Zapisz zmiany [B].

Teraz możesz utworzyć kampanię marketingową poprzez dodanie Warunków i Akcji, takich jak Wyślij powiadomienie Web Push. W tym przykładzie, jeżeli dla danego Kontaktu zajdzie Zdarzenie Zewnętrzne: MEETING, Kontaktowi zostanie wyświetlone powiadomienie Web Push.

Pamiętaj, aby po utworzeniu procesu Workflow nadać mu nazwę, zapisać go i aktywować.


5. Opis techniczny

A. Pola danych w Zdarzeniach Zewnętrznych

Dane przesyłane w Zdarzeniach Zewnętrznych MEETING:

  • Typ – rodzaj Zdarzenia Zewnętrznego: MEETING.
  • Data – czas przesłania Zdarzenia Zewnętrznego do SALESmanago.
  • Opis – „LivechatInc” (wartość stała).
  • Szczegół 1 – rzeczywisty czas rozpoczęcia rozmowy na chacie (znacznik czasu UNIX).
  • Szczegół 2 – rodzaj użytkownika LiveChat Inc.: „customer” (wartość stała).
  • Szczegół 3 – unikalny identyfikator przypisywany użytkownikowi przez LiveChat Inc.
  • Szczegół 4 – webhook wykorzystywany w ramach integracji: „incoming_chat” (wartość stała).
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Luty 02 2024 Kwiecień 30 2024