Integracja SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim. Przez analizę zachowań osób odwiedzających stronę internetową (Digital Body Language), system SALESmanago tworzy profile behawioralne, uzupełnione o dane transakcyjne wszystkich użytkowników zidentyfikowanych i anonimowych. Dzięki tym danym możesz skutecznie personalizować komunikację we wszystkich kanałach i dostarczać właściwe oferty, do właściwych osób, we właściwym czasie i właściwym miejscu.
Na czym polega AdRemarketing z Google DoubleClick?
Google DoubleClick to platforma do dostarczania i zarządzania reklamami stworzone przez Google. Emisja reklamy za pośrednictwem platformy DoubleClick odbywa się w modelu RTB. Kupienie usługi oznacza wynajęcie powierzchni reklamowej docierającej wyłącznie do wskazanego, wcześniej zidentyfikowanego na stronie użytkownika.
AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł łączący potencjał produktu Google z SALESmanago. Umożliwia targetowanie reklam 1-do-1, czyli każdemu użytkownikowi będzie pokazywana specjalnie dla niego przygotowana treść. W scenariuszu można ustawić reklamy z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, albo podobnymi do zakupionych wcześniej.
Personalizacja odbywa się w oparciu o dowolne dane o kliencie zapisane w SALESmango (np. etap w lejku sprzedażowym, na którym klient się znajduje), na przykład:
- LTV (długoterminowa wartość klienta)
- cykliczność dokonywanych zakupów
- cykl życia produktu
- etap w procesie zakupowym
Dodatkowo dla firm działających w branży eCommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów i ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online. Rekomendacje oparte są na dotychczas zebranych danych o preferencjach danego klienta. System przetwarza je tak, by wyświetlać klientowi reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.
Jakie możliwości daje zastosowanie tej metody?
- wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
- wyświetlanie wcześniej zarekomendowanych produktów w wiadomości email oraz innych kanałach komunikacji
- wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
- pokazywanie produktów dopasowanych do cyklu życia klienta (LTV)
- automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
- dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
- wysyłanie w emailu produktów z porzuconego koszyka
Korzyści z zastosowania tej metody:
- Optymalizacja kosztów prowadzonych kampanii reklamowych
- Pełna personalizacja komunikacji z konkretnym użytkownikiem w kanale reklamowym
- Zwiększenie ruchu i konwersji na stronie WWW
- Nowa metoda aktywizacji klientów
- Automatyczna reaktywacja użytkowników po upływie wykupionej cyklicznej usługi lub abonamentu
JAK PRZEPROWADZIĆ INTEGRACJĘ U SIEBIE
Integracja z DoubleClick odbywa się za pośrednictwem agencji Hitspot.media, która oferuje gotowe rozwiązania i usługi powiązane z DoubleClick.
1. Zamówienie usługi
- Żeby zamówić usługę, skontaktuj się z HSM. O chęci przeprowadzenia integracji poinformuj też swojego Project Managera.
- HSM przedstawi możliwości wdrożenia i warunki współpracy oraz umowę.
2. Wdrożenie
- Po podpisaniu umowy otrzymujesz specjalny kod monitorujący do wgrania na stronę.
- Kolejny krok to synchronizacja danych (reklama będzie działać dla monitorowanych kontaktów).
- Jeżeli masz w SALESmanago kontakty monitorowane, to są one łączone z kodem od HSM poprzez dodanie specjalnego parametru do istniejących parametrów SALESmanago.
- Ciasteczka śledzące SALESmanago i HSM przypisane do kontaktów synchronizują się, gdy dany kontakt wejdzie na stronę bezpośrednio lub z mailingu.
- Po stronie SALESmanago powstaje mechanizm doboru produktów, które będą wyświetlanie w HSM.
- Jeśli nie masz żadnych treści dynamicznych, zamów w SALESmanago opracowanie scenariusza (mechanizm doboru produktów), przygotowanie treści dynamicznych i odpowiednie zakodowanie.
- Jeśli masz treści dynamiczne i powiązaną regułę wyzwalającą, to możesz wyświetlać reklamy produktów na podstawie mechanizmu doboru produktów.