Google Ads to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Dzięki integracji SALESmanago z tą platformą możesz wykorzystać dane behawioralne i transakcyjne twoich klientów, zapisane w ich profilach 360º, do tworzenia oraz zarządzania grupami odbiorców reklam. Dzięki możliwości wyboru konkretnych cech kontaktów, takich jak predykcja zakupu, CLV i churnu, tagi i szczegóły kontaktu, segmenty behawioralne, a także wielu innych opcji zacznij tworzyć zaawansowane grupy odbiorców twoich reklam. Możesz także wykorzystać integrację w Procesach Automatyzacji – prowadź remarketing, lub kampanie typu win-back dla indywidualnych klientów, którzy odwiedzili twoją stronę oraz spełnili warunki określone w Workflow i Regułach Automatyzacji.
Wymagania stawiane przez Google, by korzystać z integracji > >
Aby zintegrować swoje konto SALESmanago z platformą Google Ads należy przejść do
Social Media => Google Ads => Integruj
Spis treści
- Jak poprawnie zintegrować konto w SALESmanago z platformą Google Ads?
- Integracja z Google Ads – główny panel
- Zarządzanie kontaktami w Google Ads
1. Jak poprawnie zintegrować konto w SALESmanago z platformą Google Ads?
Integracja z platformą Google Ads jest bardzo prosta i intuicyjna. Wystarczy, że na panelu głównym klikniesz przycisk “Integruj”:
Wyskoczy wtedy następujące okno, w którym musisz wprowadzić podstawowe dane swojego konta Google Ads:
[1] Adres e-mail lub numer telefonu powiązany z twoim kontem reklamowym Google Ads.
[2] Hasło, którego użyłeś przy tworzeniu konta reklamowego Google Ads.
2. Integracja z Google Ads – główny panel
Jeśli poprawnie przeprowadziłeś integrację ze swoim subkontem Google Ads, na stronie głównej wyświetli ci się następujący panel z pobranymi danymi:
[1] Wybierz konto – wybierz subkonto połączone z głównym kontem w platformie Google Ads, do którego dopasowane będą konkretne grupy kontaktów. Na liście dostępne są wszystkie subkonta, które zaprosiłeś jako współużytkowników konta reklamowego.
[2] Wprowadź nazwę kampanii – użyj wyszukiwarki, wprowadzając część, lub całość jej nazwy, aby skrócić listę.
[3] Filtruj – listę możesz także skrócić używając filtrów i wyszukać grupy Aktywne, bądź Nieaktywne.
[4] Dane z Google Ads – wszystkie dane podane w oknie przesyłane są do SALESmanago z Google Ads. Ich definicje znajdziesz na stronie pomocy platformy Google.
[5] Edytuj – klikając przycisk przejdziesz do panelu identycznego jak w punkcie Zarządzanie kontaktami w Google Ads, z tym wyjątkiem, że nie można zmienić konta właściciela. Wszystkie pozostałe dane możesz dowolnie edytować.
[6] Rozłącz integrację – kliknij przycisk, aby rozłączyć integrację. Pamiętaj, że jeśli to zrobisz wszystkie ustawione elementy staną się nieaktywne.
[7] Dodaj grupę – kliknij przycisk, aby stworzyć nową grupę kontaktów, którą będziesz mógł później użyć, aby dodawać kontakty w Procesach automatyzacji.
2. Zarządzanie kontaktami w Google Ads
Ten proces w SALESmanago dzieli się na dwa etapy – wprowadzenie danych w celu określenia grupy kontaktów, oraz zarządzanie kontaktami. Zarządzanie kontaktami polega na wybraniu, które z nich chcemy dodać do utworzonej przez nas grupy.
[1] Konto – wybierz subkonto, które będzie właścicielem utworzonej grupy kontaktów.
[2] Nazwa – wprowadź nazwę odbiorców. Z pomocą tej nazwy przeszukasz później listę swoich kampanii.
[3] Opis – wpisz opis, który pomoże ci w klasyfikacji grup.
[4] Okres członkostwa – liczba dni, określająca jak długo kontakty mają pozostać na liście i być odbiorcami Twoich kampanii.
[5] Dalej – kliknij, aby przejść do drugiego kroku, czyli zarządzania kontaktami.
Są dwa sposoby na usuwanie, oraz dodawanie kontaktów do grup:
[1] Procesy automatyzacji – możesz wykorzystać Reguły Automatyzacji, lub Workflow, aby dodać nowe kontakty, lub je usunąć z utworzonych grup.
Zobacz jak działa kafelek akcji w Regułach Automatyzacji >>
Zobacz jak działa kafelek akcji w Workflow >>
[2] Grupa kontaktów – określ kontakty wybierając je, lub wykluczając, w identyczny sposób jak robisz to wysyłając wiadomości z systemu SALESmanago.
Wybierz kontakty – w tym polu doprecyzować możesz grupę kontaktów używając tagów, lejków, grup mailingowych, zdefiniowanych grup odbiorców, a także selektorów. Więcej informacji na temat selektorów znajdziesz tutaj >>
Wyklucz kontakty – wybierz grupę odbiorców wykluczonych w sposób analogiczny.
[2] Filtrowanie zaawansowane – wybierz dodatkowe filtry z listy. Więcej informacji na temat zaawansowanego filtrowania znajdziesz tutaj >>
[3] Liczba odbiorców – ten współczynnik pokazuję całkowitą liczbę kontaktów w danej grupie. Klikając przycisk Przelicz możesz odświeżyć tę liczbę, jeśli zostały wprowadzone zmiany w wyborze filtrów.
Wybrane na podstawie filtrów i selektorów grupy możesz usuwać [A], lub [B] dodawać. Wystarczy, że klikniesz interesujący cię przycisk, aby wykonać daną akcję.
Kliknij Zapisz, aby utworzona przez ciebie grupa została zapisana.