Zapier to jedna z największych platform internetowych pozwalających w prosty sposób łączyć ze sobą różne aplikacje i automatyzować wymianę danych pomiędzy nimi. Integracja pozwala na wymianę danych pomiędzy SALESmanago i każdą inną aplikacją połączoną z Zapier. Dostępne aplikacje w Zapier pozwalające na integracje z SALESmanago to np: Asana, Evernote, Facebook Pages, Gmail, Go to meeting, Go to webinar, Instagram, Linkedin, Twitter, Tumblr, WordPress oraz wiele innych aplikacji.
PRZEBIEG INTEGRACJI:
1. Należy założyć konto na ZAPIER lub zalogować się za pomocą linku, który znajduje się TUTAJ>> (należy wybrać: accept invite & go to dashboard).
2. Po zalogowaniu się do systemu, aby przejść do integracji wybieramy zakładkę: Make a Zap
3. Spośród dostępnych integracji wybieramy aplikacje, które chcemy zintegrować oraz określamy zadanie wybierając opcję Choose a Trigger… np. Gmail z SALESmanago
4. Wybieramy jaki rodzaj danych ma być przesyłany do SALESmanago (lub z SALESmanago – zależy od ustawienia „when this happens -> do this”)
5. Ustawienia związane z SALESmanago:
Parametry API SECRET oraz CLIENT ID pobieramy z systemu SALESmanago USTAWIENIA->INTEGRACJE -> zakładka DOSTĘP PRZEZ API
Natomiast w SERVER IDENTYFICATOR – wpisujemy app1 lub app2. Jeśli nie jesteśmy pewni na jakim serwerze posiadamy konto w SALESmanago po zalogowaniu się do systemu w linku URL możemy zobaczyć, czy znajduje się informacja app2. Jeśli tak wpisujemy app2, jeśli nie wpisujemy app1.
6. Przy ustawianiu przesyłanych informacji zawsze w polu OWNER EMAIL należy wpisać adres email, na który logujemy się do systemu SALESmanago.
Uwaga:
a) Aby przesłać informację o kontakcie z SALESmanago do ZAPIER w systemie SALESmanago należy ustawić regułę automatyzacji rozpoczynając ją dowolnym zdarzeniem, kończąc AKCJĄ: SEND ZAP. Więcej informacji tutaj >>
b) Więcej informacji na temat integracji i ciekawych rozwiązań znajduje się na blogu Marketing Automation tutaj >>