Integracja SALESmanago z Leadoo

Leadoo to fińska platforma do marketingu konwersacyjnego, która pomaga w przekształcaniu pasywnego ruchu na stronie w aktywne leady. W drugiej połowie 2024 roku Leadoo stało się częścią SALESmanago. Platformy te będą stopniowo łączone w pojedyncze rozwiązanie. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej o nowych możliwościach, obecnie dostępnych dla Klientów obu platform.

Postaw na jeszcze większy rozwój!

Zobacz, co mogą ci dać połączone możliwości SALESmanago i Leadoo.

Czytaj więcej na stronie SALESmanago >>

Czytaj więcej na stronie Leadoo >>


Spis treści

  1. SALESmanago i Leadoo
  2. Kod Monitorujący SALESmanago i skrypt śledzący Leadoo
  3. Przełączanie się między platformami SALESmanago i Leadoo
  4. Integrowanie kont SALESmanago i Leadoo
  5. Przesyłanie Kontaktów z Leadoo do SALESmanago
    1. Zdarzenie Workflow: Kontakt pozyskany przez narzędzia Leadoo
  6. Przesyłanie danych produktowych z SALESmanago do Leadoo

1. SALESmanago i Leadoo

Pod koniec 2024 roku Leadoo stało się częścią SALESmanago. Połączyliśmy siły, aby stworzyć najbardziej kompleksową platformę Customer Engagement na rynku.

Leadoo to platforma oparta na chmurze (SaaS), łatwa do wdrożenia za pomocą skryptu bądź wtyczki. Umożliwia marketerom osiąganie wymiernych wyników biznesowych dzięki połączeniu:

  • narzędzi do marketingu konwersacyjnego (chat boty, live chat, boty wizualne, interaktywne formularze) – bez konieczności kodowania,
  • danych i analityk, które pozwalają monitorować zachowania odwiedzających, identyfikować firmy, mapować ścieżki użytkowników i optymalizować rezultaty,
  • zespołu ekspertów, który pomaga przy konfigurowaniu, monitorowaniu oraz ciągłym ulepszaniu narzędzi i procesów.

Dzięki Leadoo możesz skutecznie identyfikować odwiedzających, angażować ich za pomocą interaktywnych narzędzi konwersacyjnych, budować relacje z wykorzystaniem automatyzacji, a wreszcie przekształcać leady w klientów.

Narzędzia Leadoo będą stopniowo wbudowywane w platformę SALESmanago. Już teraz Klienci obu platform mogą odnosić szereg korzyści wynikających z tego połączenia. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.


2. Kod Monitorujący SALESmanago i skrypt śledzący Leadoo

Aby ułatwić proces integracji Klientom korzystającym z obu platform, Kod Monitorujący SALESmanago automatycznie wdraża skrypt śledzący Leadoo.

Sam kod nie ulega zmianie – jeżeli na twojej stronie został już wdrożony Kod Monitorujący SALESmanago, nie musisz niczego edytować. W momencie, gdy połączysz swoje konto SALESmanago z kontem Leadoo (zob. Sekcja 4 poniżej), Kod Monitorujący automatycznie doda skrypt śledzący Leadoo.

WAŻNE: Upewnij się, że skrypt śledzący Leadoo nie jest podwojony w kodzie twojej strony. W takim wypadku w konsoli przeglądarki (F12) pojawi się prawdopodobnie ostrzeżenie.


3. Przełączanie się między platformami SALESmanago i Leadoo

Jeśli korzystasz zarówno z SALESmanago, jak i z Leadoo, możesz połączyć swoje konta na poziomie użytkownika, aby z łatwością przełączać się między tymi platformami.

UWAGA:

  • Połączenie opisane w tej sekcji (Sekcja 3) odbywa się na poziomie użytkownika. Ten rodzaj połączenia nie umożliwia przesyłania danych Kontaktów ani danych produktowych między platformami. Aby w pełni zintegrować konta SALESmanago i Leadoo, postępuj zgodnie z instrukcją w Sekcji 4 poniżej.
  • Nie możesz połączyć wielu kont SALESmanago z pojedynczym kontem Leadoo, ani wielu kont Leadoo z pojedynczym kontem SALESmanago.
  • Domyślny czas trwania połączenia to 7 dni. Po połączeniu kont możesz ten okres wydłużyć.

Łączenie kont SALESmanago i Leadoo (na poziomie użytkownika)

Proces połączenia możesz przeprowadzić zarówno z poziomu platformy SALESmanago, jak i na platformie Leadoo.

W SALESmanago:

Na platformie SALESmanago, kliknij ikonę konta w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Połącz konta.

Otworzy się nowa karta przeglądarki.

Jeżeli jesteś obecnie zalogowany/-a do Leadoo, potwierdź decyzję, klikając Link account.

Jeżeli nie jesteś obecnie zalogowany/-a do Leadoo, wprowadź swoje dane logowania i kliknij Sign in.

W Leadoo:

Na platformie Leadoo, kliknij ikonę konta w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Connect account.

Otworzy się nowa karta przeglądarki.

Jeżeli jesteś obecnie zalogowany/-a do SALESmanago, potwierdź decyzję, klikając Connect.

Jeżeli nie jesteś obecnie zalogowany/-a do SALESmanago, wprowadź swoje dane logowania i kliknij Log in.

Gotowe! Twoje konta SALESmanago i Leadoo są teraz połączone.

UWAGA: Domyślny okres połączenia wynosi 7 dni. Możesz go przedłużyć po połączeniu kont.

Przełączanie między SALESmanago a Leadoo

Poprzez połączenie ze sobą obu platform, zyskujesz wygodny dostęp do obu swoich kont.

W Leadoo możesz łatwo otworzyć SALESmanago w nowej karcie, klikając na ikonę konta na górnym pasku menu, a następnie na ikonę strzałki.

W SALESmanago możesz postąpić bardzo podobnie, aby otworzyć w nowej karcie platformę Leadoo.

Ponadto w SALESmanago możesz kliknąć na ikonę trzech kropek, aby zdefiniować okres połączenia [A] lub przerwać połączenie między kontami [B].

Aby zakończyć połączenie z poziomu Leadoo, przejdź do ustawień konta i kliknij Manage account security. W nowej karcie przeglądarki wybierz Account linking. Kliknij Unlink account [A].

W tym samym miejscu możesz sprawdzić, kiedy wygaśnie obecna sesja połączenia [B].


4. Integrowanie kont SALESmanago i Leadoo

Jeśli korzystasz zarówno z SALESmanago, jak i z Leadoo, możesz zintegrować te dwa konta, aby zacząć korzystać z możliwości opisanych w dalszej części tego artykułu, obejmujących między innymi:

  • przesyłanie Kontaktów pozyskanych za pomocą narzędzi Leadoo do SALESmanago (w czasie bliskim rzeczywistemu) – od razu po ich zidentyfikowaniu za pomocą adresu e-mail. Wykorzystaj Zdarzenie Workflow: Kontakt pozyskany przez narzędzia Leadoo, aby uruchamiać procesy automatyzacji zaprojektowane specjalnie z myślą o takich Kontaktach;
  • przesyłanie danych produktowych z SALESmanago do Leadoo – w celu wyświetlania rekomendacji produktów.

Jeśli chcesz zintegrować swoje konta SALESmanago i Leadoo, wystarczy, że napiszesz na adres success@salesmanago.com z prośbą o przeprowadzenie integracji. Zespoły Customer Success SALESmanago oraz Leadoo zajmą się całym procesem i poinformują cię, gdy integracja będzie gotowa.

Jeżeli w przyszłości zdecydujesz się rozłączyć te dwa konta, postępuj według tej samej procedury.


5. Przesyłanie Kontaktów z Leadoo do SALESmanago

W systemie Leadoo, leady są śledzone, a ich dane analizowane, do momentu, gdy zostanie spełniony określony warunek (np. podanie adresu e-mail lub numeru telefonu). Kiedy twoje konta SALESmanago i Leadoo są połączone, dane Kontaktu zostają automatycznie przesłane z Leadoo do SALESmanago w momencie, gdy lead zostaje zidentyfikowany za pomocą adresu e-mail (co umożliwia utworzenie Karty Kontaktu w SALESmanago).

Dla nowych adresów e-mail tworzona jest Karta Kontaktu, która zostaje uzupełniona o dane z Leadoo.

W przypadku istniejących Kontaktów, dane przechowywane w SALESmanago zostają zaktualizowane na podstawie informacji przesłanych z Leadoo.

UWAGA: Jest to zdarzenie jednorazowe. Kiedy lead z platformy Leadoo staje się Kontaktem w SALESmanago, jego dane przestają być przesyłane.

Do każdego Kontaktu (zarówno nowego, jak i istniejącego), którego dane zostały przesłane z Leadoo do SALESmanago, zostaje automatycznie przypisany tag LEADOO.

Dane Kontaktów są przesyłane do SALESmanago w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Pola danych z systemu Leadoo są dopasowywane (mapowane) do odpowiadających im pól w SALESmanago, dzięki czemu mogą być od razu wykorzystywane do segmentacji, zwiększając możliwości targetowania i personalizacji.

W tabeli poniżej przedstawiono zasady mapowania danych dla integracji SALESmanago z Leadoo.

Parametry (properties) Leadoo są zapisywane na Karcie Kontaktu jako szczegóły standardowe, których nazwy zaczynają się od „leadoo_”.

Etykiety (labels) Leadoo są zapisywane na Karcie Kontaktu jako tagi poprzedzone prefiksem „LEADOO_”.

Integracja SALESmanago z Leadoo: Zasady mapowania

Pole danych Leadoo Pole danych SALESmanago
NameNazwa
EmailE-mail
PhoneTelefon
CountryKraj
PostcodeKod pocztowy
CityMiasto
Street addressUlica
CompanyFirma
Parametr (property) LeadooNazwa szczegółu standardowego w SALESmanago
Variableleadoo_$variable$
utm_sourceleadoo_utm_source
utm_mediumleadoo_utm_medium
utm_campaignleadoo_utm_campaign
utm_termleadoo_utm_term
utm_contentleadoo_utm_content
Last touch referrerleadoo_last_touch_referrers
Customer Profile IDleadoo_customer_profile_id
Lead URLleadoo_lead_url
UWAGA: Wartość tego szczegółu standardowego (adres URL) może zostać przycięta, jeżeli będzie dłuższa niż 255 znaków.
Scoreleadoo_score
Botleadoo_bot_name
Bot typeleadoo_bot_type
Bot categoryleadoo_bot_category
Profile IDleadoo_organisation_profile_id
Etykiety (labels) LeadooTagi SALESmanago
LABELPRZYKLADLEADOO_$LABELPRZYKLAD$
(gdzie $LABELPRZYKLAD$ jest dynamicznie zastępowane etykietą Leadoo)
Ponadto do każdego Kontaktu (zarówno nowego, jak i istniejącego), którego dane zostały przesłane z Leadoo do SALESmanago, zostaje automatycznie przypisany tag LEADOO.

5.A. Zdarzenie Workflow: Kontakt pozyskany przez narzędzia Leadoo

Jeżeli przesyłasz dane Kontaktów z Leadoo do SALESmanago, możesz uruchamiać procesy Workflow na podstawie Zdarzenia: Kontakt pozyskany przez narzędzia Leadoo. Dzięki temu możesz tworzyć zautomatyzowane kampanie zaprojektowane konkretnie dla takich Kontaktów.

WAŻNE: To Zdarzenie występuje tylko w przypadku dodania nowego Kontaktu. Jeżeli Kontakt o danym adresie e-mail istniał w SALESmanago jeszcze przed przesłaniem jego danych z Leadoo, jego Karta Kontaktu zostanie zaktualizowana o przesłane dane, ale Zdarzenie: Kontakt pozyskany przez narzędzia Leadoo nie wystąpi.

Ponieważ każdy Kontakt, którego dane zostały przesłane z Leadoo, automatycznie otrzymuje tag LEADOO, możesz również skorzystać ze Zdarzenia: Przypisano tag do Kontaktu, aby uruchomić Workflow dla wszystkich Kontaktów, których dane zostały przesłane z Leadoo – zarówno nowych, jak i wcześniej istniejących.

Korzystając z Warunku: Kontakt ma tag, możesz tworzyć dedykowane ścieżki dla takich Kontaktów w procesach Workflow uruchamianych na podstawie innych Zdarzeń (tak jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej).


6. Przesyłanie danych produktowych z SALESmanago do Leadoo

W botach Leadoo możesz wyświetlać rekomendacje w postaci karuzel, wyglądających podobnie jak Ramki Rekomendacji SALESmanago. Kiedy twoje konta SALESmanago i Leadoo są połączone, zamiast wgrywać pliki CSV na platformę Leadoo, możesz automatycznie przesyłać swoje Katalogi Produktowe i/lub Feedy Produktowe XML z SALESmanago. Wiąże się to z szeregiem korzyści:

  • Na platformie Leadoo, jedynym akceptowanym formatem jest CSV. Przesyłając dane produktowe z SALESmanago, możesz korzystać z plików XML oraz Katalogów Produktowych.
  • Maksymalny rozmiar pliku CSV na platformie Leadoo to 1 MB, tymczasem Feedy XML przesyłane z SALESmanago do Leadoo mogą mieć rozmiar do 250 MB. Przesyłając Feedy XML z danymi produktowymi do Leadoo, SALESmanago automatycznie konwertuje je na pliki CSV.
  • W Leadoo aktualizacje danych produktowych dokonywane są ręcznie. Tymczasem kiedy przesyłasz dane produktowe z SALESmanago, są one aktualizowane z taką samą częstotliwością jak w systemie SALESmanago.
    • Jeżeli korzystasz z Katalogów Produktowych, częstotliwość aktualizacji zależy od twoich ustawień (czas rzeczywisty lub CRON). W każdym wypadku twoje dane produktowe będą odświeżane z Leadoo tak często, jak są odświeżane w SALESmanago.
    • Jeżeli twój Feed Produktowy XML jest skonfigurowany w taki sposób, aby był aktualizowany w SALESmanago w określonych odstępach czasu (np. co 2 godziny), będzie on odświeżany z taką samą częstotliwością na platformie Leadoo. Ręczne aktualizacje również będą natychmiast uwzględniane w Leadoo.

Przesyłając dane produktowe z SALESmanago do Leadoo, zmniejszasz swój nakład pracy, upraszczasz zarządzanie danymi produktowymi, a także zapewniasz, że twoje rekomendacje są tak aktualne, jak to możliwe.

Aby aktywować przesyłanie danych produktowych z SALESmanago do Leadoo, na platformie SALESmanago przejdź do Menu → Integracje → Katalogi i Feedy Produktowe. Znajdź Katalog lub Feed, który chcesz zintegrować, i włącz dedykowaną opcję.

W przypadku Katalogów Produktowych: Skorzystaj z dedykowanego przełącznika (tak jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej).

W przypadku Feedów Produktowych XML: Kliknij Akcje → Edytuj. W ustawieniach Feedu włącz dedykowaną opcję (tak jak pokazano na zrzucie ekranu poniżej), a następnie zapisz zmiany.

Gotowe! Od teraz twoje dane produktowe będą na bieżąco przesyłane z SALESmanago do Leadoo.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Maj 21 2025 Kwiecień 03 2025