Grupy odbiorców reklam: Facebook, Google Ads, TikTok

SALESmanago oferuje integracje z usługami reklamowymi, które umożliwiają publikowanie reklam displayowych w wynikach wyszukiwania i na innych stronach internetowych (Google Ads) bądź na platformach społecznościowych (Facebook i TikTok). Integracje te pozwalają na kształtowanie grup odbiorców w oparciu o dane przechowywane w SALESmanago. Możesz dodawać i usuwać Kontakty do/z grup odbiorców reklam na podstawie określonych kryteriów, a w rezultacie dostarczać dopasowane komunikaty marketingowe zwiększające zaangażowanie i współczynniki konwersji. Dodatkowo dzięki takim integracjom twoje kampanie reklamowe mogą opierać się na najaktualniejszych informacjach, czego efektem mogą być wyższe współczynniki konwersji przy niższych kosztach za kliknięcie (CPC).


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Zakres integracji i ważne informacje
  3. Proces integracji
  4. Tworzenie grup odbiorców reklam
  5. Zarządzanie Kontaktami w grupach odbiorców reklam
  6. Analityka grup odbiorców
  7. Zastosowania i przykłady

1. Podstawowe informacje

Poprzez zintegrowanie swojego konta SALESmanago z usługami reklamowymi, możesz wykorzystywać dane Kontaktów do bardziej precyzyjnego targetowania i prowadzenia wysoce spersonalizowanych kampanii reklamowych.

SALESmanago oferuje integracje z następującymi usługami reklamowymi:

  • Google Ads,
  • Menedżer reklam Meta (Facebook),
  • Menedżer reklam TikTok.

Integracje te pozwalają tworzyć i zarządzać grupami odbiorców reklam (określanymi jako custom audiences, segmenty odbiorców, segmenty danych itp.) w oparciu o dane Kontaktów oraz dane transakcyjne przechowywane w SALESmanago. Takie grupy odbiorców mogą być później targetowane za pomocą kampanii reklamowych skonfigurowanych w zintegrowanej usłudze.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o zakresie tych integracji oraz sposobie korzystania z nich.


2. Zakres integracji i ważne informacje

Zakres integracji SALESmanago z usługami reklamowymi (Facebook, Google Ads, TikTok) obejmuje:

  • Tworzenie grup odbiorców reklam za pośrednictwem SALESmanago.
  • Wyświetlanie listy istniejących grup odbiorców reklam w SALESmanago, z możliwością usunięcia grupy odbiorców za pośrednictwem SALESmanago.
  • Dodawanie i usuwanie Kontaktów, które spełniają określone kryteria, do/z grup odbiorców, ręcznie (przy użyciu selektorów i filtrów SALESmanago) lub za pomocą Procesów Automatyzacji.
  • Analitykę grup odbiorców – liczba żądań dodania/usunięcia Kontaktu wysłanych do zintegrowanej usługi.

Przesyłanie danych i dopasowywanie Kontaktów

SALESmanago nie dodaje ani nie usuwa Kontaktów bezpośrednio, a jedynie wysyła żądania do zintegrowanej platformy reklamowej (Meta Ads, Google Ads lub TikTok). Żądanie zawiera następujące dane Kontaktów: adres e-mail oraz numer telefonu, które są przesyłane do zintegrowanych platform w formacie haszowanym (SHA-256). Platformy reklamowe przechowują dane osobowe w tym samym formacie, dlatego są w stanie dopasować przesłane dane do własnych danych i tym samym określić, które Kontakty z SALESmanago odpowiadają konkretnym użytkownikom ich usług. Te informacje pozwalają platformom reklamowym realizować żądania otrzymane z SALESmanago i dodawać bądź usuwać konkretne Kontakty z konkretnych grup odbiorców.

Każdy Kontakt w SALESmanago ma przypisany adres e-mail, a niektóre z nich mogą mieć również numer telefonu. Aby zmaksymalizować szanse na udane dopasowanie, SALESmanago przekazuje zintegrowanym platformom zarówno adres e-mail, jak i numer telefonu. Jeżeli Kontakt nie może zostać dopasowany na podstawie adresu e-mail, platforma reklamowa spróbuje dokonać dopasowania na podstawie numeru telefonu, i odwrotnie.

Ponieważ platformy reklamowe działają na skalę globalną, przesyłane numery telefonów muszą zawierać kod kraju (np. +49 w przypadku Niemiec). Dlatego podczas dodawania lub usuwania Kontaktów należy podać domyślny kod kraju, który zostanie dodany do tych numerów, które jeszcze go nie zawierają.

Zauważ, że podany przez ciebie domyślny kod kraju może nie być tym właściwym dla każdego Kontaktu. Jeżeli do numeru telefonu zostanie dodany niewłaściwy kod kraju, Kontakt nie zostanie dopasowany bądź zostanie dopasowany do innego użytkownika z innego kraju.

WAŻNE: Tylko te Kontakty, które zostaną pomyślnie dopasowane, zostaną faktycznie dodane do grupy odbiorców lub z niej usunięte.

PRZYKŁAD: Twoje konto SALESmanago zostało zintegrowane z Facebookiem, Google Ads i TikTokiem. Na każdej z tych platform utworzono grupy odbiorców reklam, po czym do każdej z tych grup dodano Kontakty. Żądania dodania Kontaktów zostały wysłane przez SALESmanago do odpowiednich platform, jednak nie wszystkie Kontakty wybrane w SALESmanago zostały rzeczywiście dodane do grup odbiorców. Niektóre z Kontaktów nie miały konta na Facebooku albo na TikToku i dlatego nie mogły zostać dopasowane do użytkowników Facebooka lub TikToka. Inne Kontakty nie korzystają z żadnych usług Google (np. używają przeglądarek innych niż Chrome) lub mają kilka adresów e-mail, dlatego nie mogły zostać dopasowane do użytkowników Google.

Te Kontakty, które zostały pomyślnie dopasowane na podstawie adresu e-mail lub numeru telefonu, zostały dodane do odpowiednich grup odbiorców zgodnie z żądaniem.

Czas oczekiwania

Żądania dodania lub usunięcia Kontaktu do/z grupy są agregowane, a następnie przesyłane zbiorczo, w różnych odstępach czasu, w zależności od platformy reklamowej. Żądania te muszą zostać przetworzone przez zintegrowane platformy, a następnie wykonane, co również zajmuje czas. Z tego powodu zmiany w członkostwie grup odbiorców nie są wprowadzane natychmiast, a dopiero po pewnym czasie.

Szczegóły przedstawiono w tabeli poniżej.

Parametr Facebook Google Ads TikTok
Odstępy czasowe
Jak często żądania są wysyłane do platformy reklamowej
Workflow: Co godzinę
Ręcznie: Natychmiast po zapisaniu
Co 24 godziny (o 01:00 UTC) Workflow: Co godzinę
Ręcznie: Natychmiast po zapisaniu
Czas oczekiwania
Jak dużo czasu może minąć, zanim żądania przesłane przez SALESmanago zostaną zrealizowane przez platformy reklamowe i będą widoczne na liście grup odbiorców
Do 24 godzin Do 72 godzin Do 48 godzin

Zarządzanie odbiorcami

Po zintegrowaniu usługi reklamowej z SALESmanago możesz zobaczyć listę wszystkich istniejących grup odbiorców na platformie SALESmanago, przechodząc do Menu → Odbiorcy → Social Media → Odbiorcy reklam → zakładka Twoje grupy odbiorców. Wybierz jedną z integracji, a następnie jedno z kont reklamowych istniejących na tej platformie. W tabeli poniżej znajdziesz wszystkie grupy odbiorców powiązane z tym kontem reklamowym, niezależnie od tego, czy zostały utworzone bezpośrednio na zintegrowanej platformie, czy za pośrednictwem SALESmanago.

Jeżeli zedytujesz lub usuniesz grupę odbiorców na platformie SALESmanago, zostanie ona również edytowana lub usunięta na platformie reklamowej.

Liczba członków grupy

Tabela przedstawiająca istniejące grupy odbiorców reklam zawiera kolumnę o nazwie Liczba członków. Rzeczywista wartość zostanie wyświetlona tylko pod warunkiem, że liczba członków w grupie przekracza minimalny próg, ten zaś różni się w zależności od platformy:

  • Facebook – Liczba członków jest wyświetlana, jeżeli grupa odbiorców ma co najmniej 1000 członków. Powyżej tego progu liczba członków jest zaokrąglana do najbliższej setki.
  • Google Ads – Liczba członków jest wyświetlana, jeżeli grupa odbiorców ma co najmniej 100 członków. Powyżej tego progu liczba członków jest zaokrąglana do najbliższej setki.
  • TikTok – Liczba członków jest wyświetlana, jeżeli grupa odbiorców ma co najmniej 1000 członków.

3. Proces integracji

Aby zintegrować platformę reklamową z SALESmanago, przejdź do Menu → Odbiorcy → Social Media → Odbiorcy reklam. Następnie wybierz zakładkę Integracje. Znajdź interesującą cię integrację i kliknij Zintegruj.

grupy odbiorcow reklam zintegruj

Jeżeli integracja, którą chcesz wdrożyć, jest dla ciebie niedostępna (wyszarzona), skontaktuj się ze swoim Customer Success Managerem, aby rozszerzyć pakiet SALESmanago.

Po kliknięciu Zintegruj nastąpi przekierowanie na odpowiedni portal, na którym należy się zalogować przy użyciu danych swojego konta firmowego. Pamiętaj, że w przypadku Facebooka najpierw musisz podać dane do swojego konta osobistego, a dopiero potem do konta firmowego.

Po podaniu danych logowania musisz udzielić SALESmanago wymaganych uprawnień. Postępuj zgodnie z instrukcjami dostawcy usług reklamowych, aby ukończyć proces integracji.

Po pomyślnym zakończeniu integracji nastąpi przekierowanie na platformę SALESmanago. Tam zobaczysz, że tekst przycisku zmienił się ze Zintegruj na Rozłącz integrację.

grupy odbiorcow rozlacz integracje

Teraz możesz tworzyć grupy odbiorców na zintegrowanej platformie reklamowej oraz zarządzać nimi za pośrednictwem SALESmanago, przy wykorzystaniu danych Kontaktów oraz danych transakcyjnych przechowywanych w twojej bazie SALESmanago.


4. Tworzenie grup odbiorców reklam

Po pomyślnym zintegrowaniu konta SALESmanago z jedną lub kilkoma usługami reklamowymi, możesz przejść do zakładki Twoje grupy odbiorców, aby tworzyć i zarządzać grupami odbiorców reklam.

grupy odbiorcow twoje grupy odbiorcow

Aby utworzyć nową grupę odbiorców, najpierw wybierz jedną ze zintegrowanych platform reklamowych [1]. Następnie kliknij przycisk + Dodaj nową grupę [2], widoczny nad listą istniejących grup odbiorców.

Proces tworzenia grupy odbiorców wygląda bardzo podobnie dla wszystkich platform reklamowych.

W przypadku Facebooka i Google Ads, wybierz konto reklamowe [1], na którym chcesz utworzyć grupę odbiorców, oraz podaj nazwę [2] i opis [3], które pozwolą ci odróżnić tę grupę odbiorców od innych.

nowa grupa odbiorcow reklam facebook

Następnie zdefiniuj okres członkostwa [4]. Jest to czas, przez jaki Kontakt dodany do tej grupy odbiorców pozostanie w tej grupie, zanim zostanie z niej automatycznie usunięty przez daną usługę reklamową.

W przypadku TikToka wybierz konto reklamowe [1], na którym chcesz utworzyć grupę odbiorców, a także podaj nazwę [2], która pozwoli ci odróżnić tę grupę odbiorców od innych.

nowa grupa odbiorcow rekam tiktok

Ponieważ TikTok rozróżnia dwa rodzaje kampanii: Normal oraz Reach & Frequency, podczas tworzenia grupy odbiorców na TikToku musisz również wybrać jej rodzaj [3]. Zauważ, że tego ustawienia nie można później edytować (zmienić).

Na koniec wskaż okres ważności grupy [4]. To ustawienie wyznacza, jak długo dana grupa odbiorców pozostanie aktywna. Po upływie tego okresu grupa odbiorców nie będzie mogła być używana.

Jeżeli wybierzesz opcję Odnawialny, data wygaśnięcia zostanie ustalona na 365 dni od ostatniej modyfikacji grupy lub jej ostatniego zastosowania do aktywnej grupy reklam.

Jeżeli wybierzesz opcję Określony, grupa odbiorców wygaśnie określoną liczbę dni po dacie jej utworzenia. Żadne operacje na tej grupie nie zresetują daty wygaśnięcia.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól i wybraniu odpowiedniej konfiguracji, kliknij Zapisz. Nowa grupa odbiorców właśnie została utworzona, więc możesz zacząć zarządzać jej członkami. Możesz dodać pierwsze Kontakty natychmiast, klikając Dodaj Kontakty, lub w dowolnym późniejszym momencie (zob. Sekcja 5 poniżej).

pomyslnie utworzono grupe odbiorcow

Nowo utworzona grupa pojawi się na liście istniejących grup odbiorców reklam, pod odpowiednią integracją i odpowiednim kontem reklamowym, przykładowo:

twoje grupy odbiorcow

5. Zarządzanie Kontaktami w grupach odbiorców reklam

Integracje SALESmanago z usługami reklamowymi pozwalają na dodawanie Kontaktów do grup odbiorców lub usuwanie Kontaktów z grup odbiorców na podstawie konkretnych kryteriów. Zarządzanie Kontaktami może odbywać się na dwa sposoby: ręcznie, przy użyciu standardowych selektorów i filtrów SALESmanago, lub za pomocą Procesów Automatyzacji. Możesz używać tych dwóch metod zarządzania Kontaktami wymiennie lub jednocześnie, w zależności od potrzeb.

Ręczne zarządzanie Kontaktami polega na użyciu standardowych selektorów i filtrów SALESmanago do zdefiniowania grupy Kontaktów, które zostaną dodane do grupy odbiorców lub z niej usunięte.

Zauważ, że jest to jednorazowa operacja: jeżeli jakiekolwiek dane Kontaktów użyte jako kryteria ulegną zmianie, nie wpłynie to na skład grupy. Przykładowo, jeżeli Kontakt znajdujący się w grupie odbiorców przestanie spełniać warunek, który wcześniej spełniał, nie zostanie z tej grupy automatycznie usunięty.

Aby ręcznie zarządzać Kontaktami w istniejącej grupie odbiorców, przejdź do zakładki Twoje grupy odbiorców i wybierz odpowiednią integrację [1]. Następnie wybierz konto reklamowe [2], do którego przypisana jest dana grupa odbiorców. Zobaczysz listę [3] wszystkich istniejących grup odbiorców przypisanych do tego konta reklamowego.

lista grup odbiorcow reklam

Znajdź na liście grupę odbiorców, którą chcesz zarządzać. Kliknij Dodaj/Usuń Kontakty.

grupa odbiorcow reklam dodaj usun kontakty

Następnie podaj niezbędne szczegóły.

grupy odbiorcow reklam dodawanie kontaktow

[1] Domyślny telefoniczny kod kraju – Kod kraju jest wymagany przez standard E.164 i dlatego musi zostać podany przy przesyłaniu numerów telefonów z SALESmanago do zintegrowanych usług reklamowych. Niektóre Kontakty w twojej bazie danych mogły podać numer telefonu bez takiego kodu. W tym polu możesz określić domyślny kod, który zostanie dodany do takich numerów, aby umożliwić ich przesłanie i dopasowanie (zob. również Sekcja 2 powyżej).

Zalecamy wprowadzenie kodu kraju, który ma szansę być tym właściwym dla największej liczby twoich Kontaktów (zwykle będzie to kod dla twojego głównego rynku).

Pamiętaj, aby poprzedzić kod kraju znakiem plusa.

[2] Rodzaj operacji – Wybierz, czy Kontakty, które zamierzasz wybrać, mają zostać dodane do tej grupy odbiorców czy też z niej usunięte.

[3] Wybierz Kontakty – Wybierz istniejący segment lub użyj standardowych selektorów i filtrów, aby zdefiniować grupę Kontaktów, które zostaną dodane do grupy odbiorców lub z niej usunięte (w zależności od wyboru w punkcie [2]).

Przeczytaj więcej o wyborze Kontaktów w SALESmanago >>

[4] Przelicz – Kliknij ten przycisk, aby zobaczyć, ile Kontaktów spełnia kryteria określone powyżej i w efekcie zostanie dodane do grupy odbiorców lub z niej usunięte.

Zautomatyzowane zarządzanie Kontaktami polega na skonfigurowaniu Procesu Automatyzacji zawierającego Akcję: Dodaj/Usuń Kontakt w grupie odbiorców reklam. Może to być Workflow lub Reguła Automatyzacji.

Określ Zdarzenia, które muszą wystąpić, oraz Warunki, które muszą zostać spełnione, aby Kontakt został dodany do wybranej grupy odbiorców lub z niej usunięty.

Zauważ, że możesz skonfigurować wiele Procesów Automatyzacji dla tej samej grupy odbiorców.

Przeczytaj więcej o Akcji: Dodaj/Usuń Kontakt w grupie odbiorców reklam >>

Pamiętaj, że może upłynąć trochę czasu, zanim przesłane żądanie zostanie wykonane przez usługę reklamową, a zmiany staną się widoczne zarówno w SALESmanago, jak i w tej usłudze (zob. Sekcja 2 powyżej).


6. Analityka grup odbiorców

Analityka SALESmanago dotycząca grup odbiorców reklam obejmuje liczbę żądań dodania oraz usunięcia Kontaktów przesłanych z SALESmanago dla każdej pojedynczej grupy odbiorców.

Aby uzyskać dostęp do tych danych, znajdź interesującą cię grupę na liście, kliknij ikonę przedstawiającą trzy kropki i wybierz Analityka:

grupy odbiorcow rekma analityka

Zobaczysz okno wyglądające w ten sposób:

analityka grupa odbiorcow

Najpierw wybierz zakres czasowy [1], dla którego chcesz wyświetlić dane. Poniżej zobaczysz, ile żądań dodania [2] oraz usunięcia [3] Kontaktu w tej konkretnej grupie zostało wysłanych z SALESmanago do zintegrowanej platformy w wybranym okresie.

WAŻNE:

  • Analityka pokazuje liczbę żądań wysłanych z SALESmanago, a nie rzeczywistą liczbę Kontaktów dodanych lub usuniętych do/z grupy odbiorców. Jeżeli nie udało się dopasować Kontaktu na podstawie adresu e-mail lub numeru telefonu, żądanie nie zostało dla tego Kontaktu wykonane.
  • SALESmanago liczy żądania wysyłane dla pojedynczych grup odbiorców, bez prowadzenia historii dla poszczególnych Kontaktów. Przykładowo, jeżeli Kontakt zostanie dodany do tej samej grupy odbiorców dwukrotnie, najpierw ręcznie, a potem przez Proces Automatyzacji, zostanie to policzone jako dwa żądania.

7. Zastosowania i przykłady

Integracje SALESmanago z usługami reklamowymi pozwalają na tworzenie i zarządzanie grupami odbiorców, którym można wyświetlać dedykowane reklamy. Poniżej znajdziesz kilka przykładów łączących różne zastosowania z obiema metodami zarządzania Kontaktami (ręczną i automatyczną).

PRZYKŁAD 1: TikTok i Centrum Preferencji.

Prowadzisz biuro podróży, które korzysta z Centrum Preferencji >>, aby gromadzić dane zero-party o swoich Kontaktach, w tym o ich preferowanych celach podróży. Twoja oferta została ostatnio wzbogacona o interesujące wycieczki do Afryki, które chcesz zareklamować na TikToku.

Utwórz grupę odbiorców w serwisie TikTok. Grupa ta będzie zawierać Kontakty, które poinformowały cię, że są zainteresowane odwiedzeniem Afryki poprzez podanie Kluczowej Informacji o nazwie „Cel podróży”.

Dodaj Kontakty do tej grupy ręcznie, poprzez użycie selektora Kluczowa Informacja i wybranie Informacji o nazwie Cel podróży. Zaznacz przycisk: Wartość zdefiniowana, a na liście wybierz pozycję “Afryka”. Pamiętaj, aby kliknąć + Dodaj, a dopiero potem: Dalej i Zapisz.

grupy odbiorcow przyklad tiktok

Konfiguracja będzie wyglądać następująco:

grupy odbiorcow reklam kluczowa informacja

Następnie skonfiguruj odpowiednio reklamy dotyczące wycieczek do Afryki w serwisie TikTok Ads, tak aby były wyświetlane tej konkretnej grupie odbiorców.

PRZYKŁAD 2: Google Ads i wybrane miasta.

Organizujesz wystawę, która odbędzie się w trzech miastach. Chcesz poinformować Kontakty z tych miast o nadchodzącym wydarzeniu. Decydujesz się użyć Google Ads.

Utwórz grupę odbiorców Google Ads o nazwie “Letnia wystawa”. Dodaj Kontakty ręcznie, korzystając z następujących selektorów:

grupy odbiorcow przyklad google ads

Przygotuj reklamy Google Ads, które będą zapraszać na te wydarzenia, i skonfiguruj je tak, aby były wyświetlane nowo utworzonej grupie odbiorców.

WSKAZÓWKA: Aby uzyskać jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie, przygotuj osobne materiały reklamowe dla każdego z miast i dodaj Kontakty mieszkające w tych miastach do różnych grup odbiorców. Pamiętaj, aby wyłączyć kampanię, gdy tylko wszystkie bilety zostaną wyprzedane.

PRZYKŁAD 3: Google Ads i Baner Personalizowany.

Ostatnio na twojej stronie był wyświetlany Baner Personalizowany z rekomendacjami określonych grup produktów. Teraz chcesz zachęcić Kontakty, które kliknęły ten baner, ale nie dokonały zakupu, aby wróciły do twojego sklepu. Decydujesz się skorzystać z kanału Email Marketing (jako że wysyłanie e-maili nie wiąże się z dodatkowymi kosztami), a jeżeli to nie odniesie skutku, będziesz retargetować Kontakty za pomocą kampanii Google Ads.

Utwórz następujący proces Workflow:

grupy odbiorcow przyklad workflow

Proces Workflow zostaje uruchomiony, kiedy Kontakt klika dowolny wariant Baneru Personalizowanego [1]. Jeżeli Kontakt dokona zakupu [2], Workflow się zakończy. Jeżeli Kontakt nie dokona zakupu, system poczeka 1 godzinę, a następnie wyśle e-mail [3] do tego Kontaktu. E-mail będzie zawierać Dynamiczną Ramkę Produktową z ostatnio oglądanymi produktami.

Jeżeli Kontakt dokona zakupu [4], proces Workflow się zakończy. Jeżeli Kontakt nie dokona zakupu, system poczeka 1 dzień, po czym doda Kontakt do wybranej grupy odbiorców Google Ads [5]

Przygotuj specjalne reklamy Google Ads i skonfiguruj je tak, aby były wyświetlane grupie odbiorców wybranej w ustawieniach Akcji.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024