Przydatne linki
Wszyscy wiemy, jak tworzyć piękne e-maile, ale czy to wystarczy? Unikalne i oryginalne treści wzbogacone przez natywną integrację Email Design Studio z Customer Data Platform wznoszą marketing na zupełnie nowy poziom. Masz w rękach jedyne narzędzie, którego możliwości wykraczają poza wsparcie tworzenia pięknych e-maili, wzbogacając je o dynamiczną personalizację 1:1 produktów w oparciu o dane Zero- i First-Party… Rozszerzone o zaawansowane AI Studio do generowania niesamowitych treści.
Spis treści
1. Dlaczego musimy na nowo przemyśleć Email Design?
Do dziś Email Marketing pozostaje jednym z bardziej efektywnych kanałów marketingowych, który generuje bardzo wysoki ROI. Jego ogromna popularność w marketingu eCommerce sprawia, że często trudno jest przebić się przez szum tworzony przez innych marketerów i autentycznie zaangażować odbiorcę.
- 61% konsumentów woli, aby marki kontaktowały się z nimi drogą mailową. (Statista)
- 99% użytkowników poczty elektronicznej sprawdza swoją skrzynkę codziennie, niektórzy nawet 20 razy dziennie. (OptinMonster)
- Więcej maili jest czytanych na urządzeniach mobilnych niż na stacjonarnych. (Litmus)
- Współczynniki klikalności na smartfonach są znacznie wyższe niż wcześniej. Więcej kliknięć ma miejsce obecnie na smartfonach (47,5%) niż na komputerach stacjonarnych (41,7%). (MessageGears)
- 42,3% osób usunie e-mail, jeśli nie jest on zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. (SaleCycle)
- Spersonalizowane emaile mają o 29% wyższy unikalny wskaźnik otwarć (OR) i o 41% wyższy unikalny wskaźnik kliknięć (CR) niż te niespersonalizowane. (Active Trail)
- Szacuje się, że technologie czwartej rewolucji przemysłowej (4IR) do 2025 roku wygenerują wartość do 3,7 biliona USD. Sama AI może wygenerować 1,2-2 biliony USD dla produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw. (McKinsey)
- AI ma potencjał zwiększenia produktywności nawet o 40% i może podwoić roczne tempo wzrostu gospodarczego do 2035 r. (Accenture)
W organizacjach, które wykorzystują AI, satysfakcja klientów ma wzrosnąć o 25% do 2023 r. (Gartner)
Dlatego postanowiliśmy przesunąć granicę, na której buduje się prawdziwe zaangażowanie i relacja z klientem.
2. Email Design Studio: przykłady zastosowania
Chcemy, abyś w pełni wykorzystał swoje dane i wyszedł poza tworzenie pięknych e-maili:
- Oszczędzaj czas. Zamiast kodować szablony od podstaw, stwórz e-mail i zaprojektuj jego strukturę za pomocą kilku kliknięć. Umieszczaj zaawansowane, gotowe do użycia widżety w poszczególnych blokach. Ciesz się pięknymi wiadomościami, które wyglądają doskonale niezależnie od konfiguracji urządzenia, skrzynki odbiorczej i klienta poczty elektronicznej odbiorcy.
- Zadbaj o użytkowników mobilnych — tych, którzy korzystają z najszybciej rozwijającego się kanału dystrybucji e-maili. Zbuduj swoją wiadomość za pomocą kolumn, które płynnie dostosują się do pionowych, wąskich ekranów smartfonów. Zapewnij bezbłędne wyświetlanie treści i wygodę odbiorcom, którzy chcą mieć wszystkie ważne elementy w zasięgu kciuka.
- Zachęć odbiorców do klikania i otwierania e-maili, tworząc najlepiej działające nagłówki. Wprowadź temat e-maila, a następnie przetestuj jego skuteczność za pomocą AI Subject Grader. Sprawdź różne wersje, aby uzyskać najlepszy efekt i zwiększyć szanse na dotarcie do odbiorcy.
- Wykorzystaj Customer Intimacy. Pokazuj odbiorcom tylko te treści, które ich interesują. Pogłębiaj personalizację za pomocą struktur warunkowych. Możesz np. dodatkowo dostosować rekomendację produktów dla każdej mniejszej grupy adresatów. Unikniesz wysyłania szablonowych treści i dodatkowo dostosujesz je w ramach wąskich segmentów odbiorców.
- Usprawnij swoją pracę. Zamiast ustawiać za każdym razem ten sam element lub kopiować go z innych e-maili, wykorzystaj szybko i sprawnie najpotrzebniejsze elementy, które zgromadzisz we własnej bibliotece widżetów. Po prostu przeciągnij je do nowo tworzonych wiadomości i oszczędzaj czas.
- Słuchaj uwag od osób, które już znają firmę i produkt dzięki ankiecie NPS. Dodaj widget ankiety do e-maila i zachęć ludzi do pozostawienia swojej opinii. Pomoże ci to dostosować i zoptymalizować działania marketingowe oraz pogłębi poczucie bliskości.
- Użyj AI Studio, aby usprawnić swoją pracę w wielu aspektach, takich jak wydajność i skalowalność, opłacalność czy przełamanie blokady pisarskiej. Zawsze sprawdzaj jakość wyników przed publikacją i zwracaj uwagę na ton wygenerowanej treści, ponieważ może się on nieznacznie zmienić.
- Optymalizuj swoje zasoby. Wypróbuj różne scenariusze AI, aby wzbogacić swoją treść o oceny, wypunktowania, chwytliwe slogany, opisy produktów, a nawet całe akapity, podczas gdy ty skupisz się wyłącznie na ogólnym przekazie.
- Generuj tematy maili, które pozytywnie wpłyną na OR. Po prostu daj AI znać, co chcesz powiedzieć i pozwól zaawansowanemu algorytmowi wygenerować najlepsze nagłówki e-maili.