Asystent Integracji AI

Asystent Integracji AI, będący częścią rodziny AI Sidekick, to łatwy i skuteczny sposób na połączenie formularzy wykorzystywanych na twojej stronie z platformą SALESmanago. Umożliwia to przesyłanie danych Kontaktów oraz Zdarzeń Zewnętrznych (takich jak CART i PURCHASE). Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne dla nowych Klientów, którzy chcą szybko zintegrować swoją stronę, aby od razu zacząć korzystać z możliwości SALESmanago. Może być jednak wykorzystywane również przez istniejących Klientów, na przykład w celu zintegrowania sezonowej lub tymczasowej strony landing page.

UWAGA: Przed skorzystaniem z tej funkcjonalności upewnij się, że na twoim koncie SALESmanago istnieje już e-sklep (Feed Produktowy XML lub Katalog Produktowy). Możesz łatwo zmapować Feed Produktowy XML, korzystając z narzędzia AI Sidekick.

Aby zintegrować formularz przy pomocy Asystenta Integracji AI, przejdź do:

Integracje → Asystent Integracji AI


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Integrowanie formularza z systemem SALESmanago
  3. Wdrażanie wygenerowanego kodu na stronie
  4. Zastosowania i przykłady

1. Podstawowe informacje

Dzięki Asystentowi Integracji AI możesz w kilku kliknięciach zintegrować formularze na swojej stronie internetowej z SALESmanago, aby na bieżąco przesyłać wartościowe dane. Na podstawie podanego adresu URL sztuczna inteligencja analizuje zawartość strony, identyfikuje formularze, które można wybrać, a następnie generuje gotowy do użycia fragment kodu, który należy wdrożyć na stronie.

Narzędzie to powstało z myślą o Klientach, którzy korzystają z mniej popularnych platform eCommerce lub z własnych rozwiązań – czyli takich, dla których SALESmanago nie oferuje gotowej wtyczki.

Jeżeli korzystasz z popularnej platformy eCommerce, w pierwszej kolejności sprawdź listę dostępnych integracji SALESmanago (Menu → Integracje → Integracje).

Zanim skorzystasz z Asystenta Integracji AI, upewnij się, że na twojej stronie został wdrożony Kod Monitorujący, a na twoim koncie SALESmanago został już utworzony e-sklep (Feed Produktowy XML lub Katalog Produktowy).

Dowiedz się więcej o Feedach Produktowych XML >>

WAŻNE:

  • Asystent Integracji AI wchodzi w skład narzędzia AI Sidekick, które jest bezpłatne jedynie do określonego limitu. Za każdą utworzoną integrację pobierane są tokeny AI Sidekick. System poinformuje cię o koszcie przed wykonaniem każdej operacji. Jeżeli nie wystarcza ci bezpłatna pula tokenów i chcesz zwiększyć ich limit, prosimy o kontakt pod adresem: success@salesmanago.com.
  • Aby dokończyć integrację, musisz wdrożyć wygenerowany kod na swojej witrynie poprzez edytowanie szablonu podstrony lub skorzystanie z Google Tag Managera (zob. Sekcja 3 poniżej).
  • Po dodaniu kodu przetestuj integrację, aby upewnić się, że wszystkie dane Kontaktów i Zdarzeń Zewnętrznych są poprawnie przesyłane do SALESmanago.
  • Asystent Integracji AI został skonfigurowany w taki sposób, aby nigdy nie przesyłał żadnych haseł.

2. Integrowanie formularza z systemem SALESmanago

Aby zintegrować formularz z SALESmanago za pomocą Asystenta Integracji AI, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

1. Przejdź do Menu → Integracje → Asystent Integracji AI i kliknij Integruj [1].

2. Postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi na następnym ekranie.

  • Podaj adres URL podstrony zawierającej formularz, który chcesz zintegrować.
  • Wybierz e-sklep, z którym ma być powiązana integracja (wybrany e-sklep będzie źródłem danych produktowych dla Zdarzeń Zewnętrznych, takich jak CART i PURCHASE).
  • Wybierz użytkownika SALESmanago, który będzie głównym właścicielem Kontaktów dodawanych do bazy SALESmanago za pośrednictwem zintegrowanego formularza.

WSKAZÓWKA: Jeżeli chcesz, aby cały twój zespół miał dostęp do takich Kontaktów, rozważ użycie wspólnego konta (np. dzial.marketingu@twojafirma.pl) zamiast osobistego adresu e-mail (np. jan.kowalski@twojafirma.pl).

PRZYKŁAD:

3. Kliknij Integruj. Wskazana podstrona otworzy się w nowej karcie przeglądarki.

Postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi w niebieskiej ramce w prawym górnym rogu ekranu. Za pomocą narzędzia zaznaczania [A] wybierz formularz, który chcesz zintegrować. Te formularze, które można wybrać, będą podświetlone na zielono.

Jeżeli z jakiegoś powodu musisz poruszać się w obrębie strony (np. w celu zlokalizowania formularza), skorzystaj z narzędzia nawigacji [B].

4. Po wybraniu formularza, który chcesz zintegrować, kliknij Generuj Kod.
Ta karta przeglądarki zostanie automatycznie zamknięta, a ty wrócisz do SALESmanago.

5. System wyświetli gotowy do użycia fragment kodu. Skopiuj go i wdróż na swojej stronie, pamiętając o tym, aby uprzednio przetestować jego działanie (zob. Sekcja 3 poniżej).

Wszystkie wygenerowane fragmenty kodu znajdziesz na liście w Menu → Integracje → Asystent Integracji AI.

Na liście integracji możesz:

  • Zobaczyć wszystkie wygenerowane fragmenty kodu w jednym miejscu.
  • W razie potrzeby – ponownie skopiować kod [A].
  • Edytować nazwy integracji w celu ich uporządkowania oraz łatwiejszego wyszukiwania w przyszłości [B].

3. Wdrażanie wygenerowanego kodu na stronie

Aby zakończyć integrację, wdróż wygenerowany kod na swojej stronie internetowej. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Dodaj kod do szablonu podstrony zawierającej zintegrowany formularz.
  • Dodaj kod jako tag za pomocą Google Tag Managera.

WAŻNE: Po dodaniu kodu koniecznie przetestuj integrację. Sprawdź, czy wszystkie dane Kontaktów oraz Zdarzenia Zewnętrzne są poprawnie przesyłane do SALESmanago.


4. Zastosowania i przykłady

Asystent Integracji AI może być wykorzystywany zarówno przez nowych, jak i istniejących Klientów, choć w różnych celach.

WAŻNE: Asystent Integracji AI został skonfigurowany w taki sposób, aby nigdy nie przesyłał żadnych haseł.

Nowi Klienci SALESmanago mogą zintegrować, między innymi, następujące rodzaje formularzy:

  • Formularze rejestracyjne – w celu przesyłania adresów e-mail, niezbędnych do tworzenia Kart Kontaktu, a także innych danych wzbogacających profile Kontaktów.
  • Formularze logowania – w celu przesyłania danych o aktywności Kontaktów (Zdarzeń Zewnętrznych typu LOGIN).
  • Formularze na stronie koszyka i finalizacji zakupów (w tym zakupów jako gość) – w celu przesyłania Zdarzeń Zewnętrznych typu CART i PURCHASE do SALESmanago, a tym samym gromadzenia danych transakcyjnych.
  • Formularze zapisu na newsletter (np. formularze w stopce strony) – w celu przesyłania adresów e-mail, niezbędnych do tworzenia Kart Kontaktów, oraz/lub przesyłania zgód marketingowych.
  • Formularze w ustawieniach konta – w celu przesyłania informacji o zaktualizowaniu danych przez Kontakty.
  • Formularze kontaktowe (wykorzystywane np. do zadawania pytań za pośrednictwem strony internetowej) – w celu przesyłania adresów e-mail, niezbędnych do tworzenia Kart Kontaktów, a także innych danych wzbogacających profile Kontaktów.

Istniejący Klienci, którzy już zintegrowali swoje sklepy internetowe z SALESmanago, mogą korzystać z Asystenta w celu integrowania formularzy tworzonych poza SALESmanago (np. formularzy umieszczanych na sezonowych bądź tymczasowych stronach landing page).

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Maj 21 2025 Kwiecień 03 2025