Dzięki integracji z platformą Selly.pl możemy powiększać swoją bazę w systemie SALESmanago o monitorowane kontakty, które wypełniły formularz w danym sklepie internetowym.
- Integracja obejmuje następujące funkcjonalności:
- dodawanie i usuwanie kontaktów dla klientów zapisujących się na newsletter wraz z parametrem monitorującym,
- dodawanie pełnych kontaktów dla klientów rejestrujących się w sklepie z (tag „klient”),
- wypisywanie z newslettera przez klientów w panelu klienta,
- usuwanie zgody na newsletter w panelu admina sklepu w edycji klienta,
- monitorowanie koszyka przez zdarzenia typu CART i PURCHASE (zdarzenie CART i PURCHASE jest przesyłany do kontaktów bez logowania).
Ważne:
- Kontakty, które zebraliśmy na platformie przed integracją należy wyeksportować i ręcznie zaimportować do systemu. Później już kontakty będą przesyłane automatycznie.
- Po przeprowadzeniu integracji kod monitorujący jest zaciągany automatycznie i wklejany na stronę, dlatego już nie musimy zajmować się wklejeniem kodu na stronę.
- Integracja:
- W celu zintegrowania systemu SALESmanago ze stroną Selly.pl należy na menu wybrać opcje Integracje.
- następnie z górnego menu wybieramy zakładkę Konfiguracja –> Integracje – opcje dodatkowe,
- w połowie strony możemy znaleźć ekran dotyczący SALESmanago,
- następnie należy uzupełnić informacje dotyczące integracji.
[1] Klient ID – w to miejsce należy wpisać numer id klienta
[2] API secret – dodajemy numer API secret
[3] E-mail – podaj adres e-mail w celu dokonania integracji
[4] End point – wpisujemy rodzaj aplikacji np. app2, app3, należy wpisać odpowiednią opcję
[5] Tag dla klienta – określamy tag dla kontaktów, będących klientami sklepu
[6] Tag newsletter – określamy, jaki tag powinien zostać przypisanytag dla kontaktów, które zapiszą się do newslettera
[7] Dodatkowy kod JS – miejsce na wklejenie dodatkowego kodu JS (po wygenerowaniu z SALESmanago)
[8] Zapisz – po wybraniu tej opcji, wprowadzone zmiany zostaną zapisane
Ważne: W celu weryfikacji wyżej wymienionych opcji w systemie SALESmanago, należy wybrać z menu zakładkę USTAWIENIA -> INTEGRACJE:
Kod jest automatycznie generowany na każdej stronie sklepu. Kontakty ze statusem opt-in i opt-out są automatycznie przekazywane do systemu SALESmanago. Jednakże należy pamiętać, aby kontakty, które zebraliśmy przed integracją wyeksportować z platformy Selly.pl i zaimportować do SALESmanago.