Segmentacja Transakcyjna AI

AI Sidekick to moduł wbudowany w szereg funkcjonalności SALESmanago, w tym Email Design Studio, Workflow oraz Live Chat. W obszarze segmentacji narzędzie to pozwala tworzyć segmenty Kontaktów na podstawie poleceń wprowadzonych w języku naturalnym, a także generować segmenty transakcyjne. Ta ostatnia funkcjonalność jest szczegółowo opisana w tym artykule.

W Segmentacji Transakcyjnej nowoczesna technologia AI analizuje twoje historyczne dane transakcyjne, identyfikuje najbardziej optymalne sposoby na pogrupowanie Kontaktów na podstawie tych danych, a następnie generuje kilka segmentów (wraz z ich opisem w wybranym języku), które mogą być wykorzystywane na całej platformie SALESmanago, wszędzie tam, gdzie wymagany jest wybór Kontaktów.

To proste rozwiązanie może być szczególnie użyteczne dla nowych klientów, którzy nie są jeszcze w pełni zaznajomieni z możliwościami segmentacji SALESmanago bądź mają ograniczone dane transakcyjne. Generowane przez sztuczną inteligencję Segmenty Transakcyjne pozwalają łatwo zrobić użytek z posiadanych danych i skutecznie targetować odbiorców już od pierwszego dnia korzystania z SALESmanago. Funkcja ta może być jednak użyteczna dla wszystkich klientów SALESmanago, którzy chcą maksymalnie wykorzystać potencjał swoich danych transakcyjnych.

segmenty transakcyjne ai

Aby wygenerować Segmenty Transakcyjne AI, przejdź do

Odbiorcy → Segmentacja → Segmentacja Transakcyjna AI


Spis treści

  1. Podstawowe informacje
  2. Generowanie Segmentów Transakcyjnych AI
  3. Używanie Segmentów Transakcyjnych AI w praktyce

1. Podstawowe informacje

Segmentacja Transakcyjna AI służy do generowania segmentów Kontaktów na podstawie historycznych danych transakcyjnych zgromadzonych w bazie danych SALESmanago. Dane te są przesyłane z twojego sklepu internetowego w formie Zdarzeń Zewnętrznych  (CART i PURCHASE). Specjalny model AI analizuje te dane, aby zidentyfikować wzorce w zachowaniach Kontaktów, a następnie tworzy od 4 do 10 segmentów, które od razu są gotowe do użycia w codziennych działaniach marketingowych. Każdy segment opatrzony jest unikalną nazwą i opisem. Ponadto AI generuje zalecenia dotyczące najlepszego sposobu wykorzystania poszczególnych segmentów – wszystko w wybranym przez ciebie języku.

Aby segmenty pozostawały aktualne, możesz je odświeżać. Proces ten polega na uwzględnieniu przez AI nowych danych transakcyjnych. Odświeżanie może być uruchamiane automatycznie, w regularnych odstępach czasowych, lub ręcznie.

Segmentacja Transakcyjna AI jest częścią funkcjonalności AI Sidekick, która jest dodatkowo płatna. Zarówno za generowanie, jak i odświeżanie segmentów naliczane są tokeny. System każdorazowo poinformuje cię o kosztach danej operacji. Liczba zużywanych tokenów nie zależy od liczby wygenerowanych, a później odświeżanych segmentów.

Pamiętaj, że w danym momencie możesz mieć tylko jeden zestaw Segmentów Transakcyjnych AI. Jeżeli ponownie skorzystasz z tej funkcjonalności (tzn. wygenerujesz segmenty na nowo), istniejące segmenty zostaną zastąpione nowymi (przy czym segmenty, które są już w użyciu, pozostaną funkcjonalne – w swojej najnowszej wersji).

Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej.


2. Generowanie Segmentów Transakcyjnych AI

Aby wygenerować segmenty transakcyjne AI, przejdź do Menu → Odbiorcy → Segmentacja → Segmentacja Transakcyjna AI. Kliknij Nowa segmentacja, aby otworzyć kreator.

nowa segmentacja transakcyjna ai

W kreatorze zdefiniuj następujące szczegóły:

wygeneruj segmenty transakcyjne

[1] Liczba segmentów – Określ, ile segmentów ma wygenerować AI. Możesz wygenerować od 4 do 10 segmentów. Zauważ, że koszt generowania i odświeżania segmentów jest zawsze taki sam, niezależnie od liczby segmentów.

WSKAZÓWKA: Na podstawie dokładnych analiz oraz biorąc pod uwagę wymiarowość zestawu danych, liczba segmentów rekomendowana przez SALESmanago to 6. Taka liczba segmentów ma największe szanse maksymalizować zaangażowanie i ROI.

[2] Częstotliwość odświeżania – Określ, jak często chcesz odświeżać Segmenty Transakcyjne AI. Możesz wybrać ręczne odświeżanie lub ustalić regularne odstępy czasowe. Widoczna poniżej niebieska ramka zawiera informację o aktualnym koszcie odświeżania. Im wyższa częstotliwość odświeżania, tym częściej będą pobierane opłaty.

[3] Język treści generowanych przez AI – Wybierz język, w którym AI wygeneruje opisy twoich segmentów oraz zalecenia dotyczące ich użycia.

[4] E-sklep – Wybierz e-sklep, z którego będą pochodzić dane użyte przez AI do wygenerowania segmentów. Możesz również poddać analizie transakcje ze wszystkich swoich e-sklepów.

WAŻNE: Jeżeli wybierzesz e-sklep, a później zmienisz jego location (poprzez edycję ustawień Feedu Produktowego XML lub modyfikację Katalogu Produktowego przez API), konieczne będzie ponowne wygenerowanie segmentów.

Kiedy zdefiniujesz wszystkie niezbędne szczegóły, kliknij Generuj segmenty [5].

Proces generowania może zająć do 1 minuty.


3. Używanie Segmentów Transakcyjnych AI w praktyce

Po wygenerowaniu segmentów możesz je zobaczyć w Odbiorcy → Segmentacja Transakcyjna AI.

segmenty transakcyjne ai

W miejscu tym możesz sprawdzić następujące dane segmentu:

[1] Nazwa – Nazwa segmentu zasugerowana przez AI. Aby ją edytować, kliknij ikonę ołówka.

[2] Liczba Kontaktów – Liczba Kontaktów w danym segmencie. Każdy Kontakt w twojej bazie może być przypisany tylko do jednego Segmentu Transakcyjnego.

[3] Opis – Krótki opis głównych cech Kontaktów zakwalifikowanych do tego segmentu.

[4] Propozycje wykorzystania – Wygenerowane przez AI zalecenia i przykłady dotyczące najlepszego sposobu wykorzystania tego konkretnego segmentu.

Ponadto możesz sprawdzić, kiedy segmenty były ostatnio odświeżane [A]:

odswiezanie segmentow transakcyjnych

Możesz również zmienić częstotliwość odświeżania [B]. Pamiętaj, że każde odświeżenie kosztuje pewną liczbę tokenów AI Sidekick.

Użyj przycisku [C], aby ręcznie odświeżyć segmenty. Możesz to zrobić w dowolnym momencie. Proces odświeżania może zająć do 1 minuty.

Jeśli chcesz zmienić liczbę segmentów, bądź jeśli zakres twoich danych transakcyjnych uległ znaczącej zmianie i uważasz, że obecnie możliwe jest wygenerowanie bardziej optymalnych segmentów, możesz skorzystać z opcji Zastąp nową segmentacją:

zastap nowa segmentacja

WAŻNE: W wyniku tej operacji AI Sidekick wygeneruje nowy zestaw segmentów transakcyjnych, które zastąpią istniejące segmenty. Stare segmenty nie będą już widoczne na liście, nie będą dostępne podczas wyboru Kontaktów, a ponadto nie będzie możliwe ich odświeżanie. Nie wpłynie to jednak na uprzednio zaplanowane komunikaty marketingowe ani na standardowe segmenty utworzone w Centrum Segmentacji – w takich przypadkach stare Segmenty Transakcyjne pozostaną w pełni funkcjonalne, w swojej najbardziej aktualnej (ostatnio odświeżonej) wersji.

Jak wykorzystywać Segmenty Transakcyjne AI w praktyce?

Segmentów Transakcyjnych AI możesz używać zawsze, kiedy wybierasz (lub wykluczasz) Kontakty na platformie SALESmanago, np. podczas wysyłki e-maila czy definiowania odbiorców Ramki Rekomendacji. Wystarczy, że otworzysz menu selektorów i znajdziesz na liście Segmenty Transakcyjne.

wybor kontaktow segmentacja transakcyjna

Po kliknięciu na tę pozycję otworzy się nowe okno. Wybierz jeden lub kilka Segmentów Transakcyjnych i kliknij Dalej.

lista predefiniowanych segmentow segmentacja transakcyjna

Gotowe! Jak widać, Segmenty Transakcyjne AI to szybki i łatwy sposób na targetowanie odbiorców na podstawie ich zachowań konsumenckich.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Styczeń 23 2025