Workflow | Warunek: Data ze szczegółu słownikowego

Warunek ten jest spełniony, jeżeli data zapisana w wybranym szczególe słownikowym spełnia zdefiniowane kryterium.

W zależności od twojej konfiguracji, Warunek może zostać spełniony, jeżeli data ze szczegółu słownikowego ma dowolną wartość; mieści się w konkretnym przedziale czasu; lub jest taka sama jak data, dla której Warunek jest sprawdzany przez system.

Szczegół słownikowy to dodatkowa informacja o Kontakcie. Szczegóły słownikowe muszą być uprzednio zdefiniowane w Menu → Ustawienia → Ustawienia systemu → zakładka Słownik szczegółów i zawierają wyłącznie dane liczbowe (np. rozmiar buta) lub daty (np. data subskrypcji). Szczegóły słownikowe możesz znaleźć na Karcie Kontaktu, w zakładce Szczegóły i Tagi.

Przeczytaj więcej o szczegółach słownikowych >>

Po umieszczeniu tego Warunku na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:

data ze szczegolu slownikowego

[1] Nazwa – Z listy wybierz istniejący szczegół słownikowy. Możesz wybrać wyłącznie szczegóły słownikowe mające rodzaj: data.

Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli data zapisana w tym szczególe słownikowym spełnia kryterium zdefiniowane w punkcie [2].

[2] Kryterium – Zdefiniuj warunek, który musi zostać spełniony przez datę ze szczegółu słownikowego wybranego w punkcie [1].

Wybierz opcję Data sprawdzenia warunku…, jeżeli chcesz sprawdzić zależność między datą ze szczegółu słownikowego a datą, na podstawie której system przetwarza ten Warunek procesu Workflow.

Wybierz opcję Szczegół słownikowy ma wartość…, jeżeli chcesz sprawdzić, czy Kontakt ma dowolną wartość w wybranym szczególe słownikowym lub czy data ze szczegółu słownikowego mieści się w zdefiniowanym zakresie czasu.

Zobacz przykłady na końcu tego artykułu.

[3] Ignoruj rok – Zaznacz to pole, jeżeli nie chcesz, aby system brał pod uwagę rok zawarty w dacie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dat rocznicowych.

Zauważ, że opcja ta nie jest dostępna dla wszystkich konfiguracji, które możesz ustawić w punkcie [2].

PRZYKŁAD 1: Szczegół słownikowy ma dowolną wartość:

workflow warunek przyklad 1

Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli Kontakt ma szczegół słownikowy „rocznica” o dowolnej wartości.

PRZYKŁAD 2: Warunek jest sprawdzany na podstawie daty ze szczegółu:

workflow warunek przyklad 2

Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli Kontakt ma szczegół słownikowy „Data wyjazdu” i jeżeli data zapisana w tym szczególe słownikowym jest taka sama jak data, dla której Warunek jest sprawdzany przez system.

Przykładowo, jeżeli Kontakt osiągnie ten etap procesu Workflow (tzn. Warunek: Data ze szczegółu słownikowego) w dniu 6 stycznia, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wartość szczegółu słownikowego tego Kontaktu to 6 stycznia (potencjalnie wraz z rokiem, np. 6 stycznia 2010 r.).

PRZYKŁAD 3: Data sprawdzenia warunku wypada dokładnie … dni przed datą ze szczegółu:

workflow warunek przyklad 3

Warunek ten będzie spełniony, jeżeli system przetworzy go dokładnie 7 dni przed datą ze szczegółu słownikowego „Data przyjazdu”.

Przykładowo, jeżeli data przechowywana dla Kontaktu w szczególe „Data przyjazdu” to 30 czerwca, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Kontakt osiągnął ten etap procesu Workflow (tzn. jeżeli Warunek będzie sprawdzony przez system) w dniu 23 czerwca.

PRZYKŁAD 4: Data sprawdzenia warunku wypada w ciągu … dni po dacie ze szczegółu:

workflow warunek przyklad 4

Warunek ten będzie spełniony, jeżeli system przetworzy go w ciągu 3 dni następujących po dacie ze szczegółu słownikowego „Data wyjazdu”.

Przykładowo, jeżeli data przechowywana dla Kontaktu w szczególe „Data wyjazdu” to 30 czerwca, Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Kontakt osiągnie ten etap procesu Workflow (tzn. jeżeli Warunek będzie sprawdzony przez system) pomiędzy 1 a 3 lipca.

PRZYKŁAD 5: Szczegół słownikowy ma wartość pomiędzy (włącznie):

workflow warunek przyklad 5

Warunek ten będzie spełniony dla Kontaktu, jeżeli data ze szczegółu słownikowego “Koniec subskrypcji” przypada pomiędzy 2 a 14 września 2024 roku (zauważ, że w przypadku tej opcji nie da się zignorować roku).

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024