Workflow | Zdarzenie: Kontakt odwiedził stronę z konkretnego źródła

Zdarzenie to występuje, kiedy monitorowany Kontakt odwiedza twoją dowolną monitorowaną domenę ze źródła zdefiniowanego w ustawieniach Zdarzenia.

Źródłem może być zewnętrzna domena, twoja własna domena lub konkretny adres URL na twojej domenie.

WAŻNE: Ten element Workflow wymaga od ciebie dodatkowej konfiguracji. Poniżej znajdziesz przydatne informacje, które możesz przekazać swoim deweloperom. Aby dowiedzieć się więcej, możesz również skontaktować się z naszym działem Support (support@salesmanago.com).

Dane niezbędne do działania tego Zdarzenia procesu Workflow, znajdziesz w nagłówku referrer. Obecnie większość przeglądarek (w tym Google Chrome, Firefox i Safari) domyślnie stosuje restrykcyjną zasadę dotyczącą stron odsyłających, która zapobiega gromadzeniu niektórych informacji, w tym frazy wyszukiwania wprowadzonej przez użytkownika w wyszukiwarce przed odwiedzeniem strony internetowej.

Przykładowo, w przypadku Google Chrome, domyślną zasadą dotyczącą stron odsyłających (referrer) jest obecnie strict-origin-when-cross-origin. Jeżeli na twojej witrynie jest stosowana ta zasada, Zdarzenie Workflow: Kontakt odwiedził stronę z konkretnego źródła nie będzie działać, ponieważ nie można ustalić frazy użytej przez użytkownika do wyszukania twojej strony. Jednakże, w przypadku Google Chrome, to ustawienie bezpieczeństwa może zostać nadpisane. Jeżeli chcesz użyć tego Zdarzenia procesu Workflow, pamiętaj ustawić na swojej stronie mniej restrykcyjną zasadę, np. no-referrer-when-downgrade.

Pamiętaj, że zastosowanie mniej restrykcyjnej zasady może oznaczać, że dane wrażliwe zawarte w adresach URL zostaną przekazane do stron trzecich. Unikaj umieszczania w adresach URL wrażliwych danych, takich jak identyfikatory sesji lub tokeny.

Odwiedź stronę Chrome, aby przeczytać więcej o zasadach odsyłających dostępnych w Google Chrome >>

Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:

kontakt odwiedzil strone z konkretnego zrodla

[1] Źródło – Podaj zewnętrzną domenę, własną monitorowaną domenę lub adres URL na własnej domenie. Zdarzenie to wystąpi, kiedy twoja dowolna monitorowana domena zostanie odwiedzona poprzez źródło zdefiniowane w tym polu.

Nie uwzględniaj protokołu i subdomeny www.

W przypadku zewnętrznej domeny, podaj w tym polu wyłącznie domenę (lub subdomenę), np. przyklad.pl lub sklep.przyklad.pl. Jeżeli  dla zewnętrznej domeny zostanie podana konkretna ścieżka URL, Zdarzenie nie wystąpi.

Jeżeli Zdarzenie ma wystąpić, kiedy źródłem wizyty jest twoja własna monitorowana domena, możesz podać samą domenę lub pełny adres URL.

PRZYKŁADY:

POPRAWNE: domenazewnetrzna.pl; twojadomena.pl; twojadomena.pl/sklep/produkt/sweter-z-golfem.

NIEPOPRAWNE: https://domenazewnetrzna.pl; www.domenazewnetrzna.pl; domenazewnetrzna.pl/info/historia; https://twojadomena.pl; www.twojadomena.pl.

[2] Podążaj ścieżką alternatywną po upływie – Opcja ta jest dostępna tylko wtedy, gdy to Zdarzenie nie jest Zdarzeniem inicjującym proces Workflow (tzn. jeżeli nie jest bezpośrednio połączone z elementem Start, tylko jest poprzedzone innym Zdarzeniem, Warunkiem lub Akcją). W tym miejscu możesz zdefiniować jak długo system powinien odczekać na wystąpienie tego Zdarzenia po poprzednim Zdarzeniu/Warunku/Akcji.

Jeżeli Zdarzenie wystąpi w określonym czasie, Kontakt natychmiast podąży ścieżką podstawową.

Jeżeli Zdarzenie nie wystąpi w określonym czasie, Kontakt podąży ścieżką alternatywną.

Przeczytaj więcej o zaawansowanych konfiguracjach Workflow >>

Kliknij Zapisz, aby kontynuować konfigurację procesu Workflow.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024