Workflow | Zdarzenie: Data ze szczegółu słownikowego

Zdarzenie to występuje na podstawie daty z wybranego szczegółu słownikowego.

Możesz wybrać, czy Zdarzenie ma wystąpić:

  • konkretną liczbę dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego,
  • dokładnie w dniu wskazanym w wybranym szczególe słownikowym, lub
  • konkretną liczbę dni po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.

Przykład znajdziesz na końcu tego artykułu.

Szczegół słownikowy to dodatkowa informacja o Kontakcie. Szczegóły słownikowe muszą być uprzednio zdefiniowane w Menu → Ustawienia → Ustawienia systemu → zakładka Słownik szczegółów i mogą zawierać tylko dane liczbowe (np. rozmiar buta) lub daty (np. data zapisu do newslettera). Szczegóły słownikowe możesz znaleźć na Karcie Kontaktu, w zakładce Szczegóły i Tagi.

Przeczytaj więcej o szczegółach słownikowych >>

Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow i połączeniu go z elementem Start, zdefiniuj następujące ustawienia:

workflow zdarzenie data ze szczegolu slownikowego

[1] Nazwa – Wybierz istniejący szczegół słownikowy. Zdarzenie wystąpi na podstawie wartości tego konkretnego szczegółu słownikowego.

W tym elemencie możesz wybierać wyłącznie szczegóły słownikowe rodzaju: data.

[2] Uruchom – Zdefiniuj, kiedy Zdarzenie powinno wystąpić w stosunku do daty zawartej w szczególe słownikowym.

Zdarzenie może wystąpić:

  • Przed datą ze szczegółu – konkretną liczbę dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego,
  • W momencie sprawdzania warunku – dokładnie w dniu podanym w wybranym szczególe słownikowym lub
  • Po dacie ze szczegółu – konkretną liczba dni po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.

[3] Strefa czasowa – Wybierz strefę czasową, zgodnie z którą system będzie uruchamiać proces Workflow.

[4] Ignoruj rok – Zaznacz to pole, jeżeli rok zawarty w dacie nie powinien być brany pod uwagę przez system. Jest to szczególnie przydatne w przypadku dat rocznicowych.

Kliknij Zapisz, aby kontynuować konfigurację procesu Workflow.

PRZYKŁAD: Jesteś właścicielem hotelu. Przechowujesz daty przyjazdu i wyjazdu swoich Kontaktów na platformie SALESmanago w postaci szczegółów słownikowych o nazwie Data przyjazdu i Data wyjazdu.

Chcesz wysyłać e-maile do swoich gości:

  • 3 dni przed wizytą, aby wzbudzić ich ekscytację przed podróżą,
  • 1 dzień po wizycie, aby podziękować im za wybór twojego hotelu i zaprosić ich do ponownych odwiedzin w przyszłości.

Możesz stworzyć następujące procesy Workflow:

WORKFLOW 1. Wyślij e-mail do Kontaktu 3 dni przed datą z wybranego szczegółu słownikowego.

workflow zdarzenie przyklad

WORKFLOW 2. Wyślij e-mail do Kontaktu 1 dzień po dacie z wybranego szczegółu słownikowego.

workflow zdarzenie przyklad

Jeżeli Kontakt zarezerwuje teraz pobyt w twoim hotelu na okres pomiędzy 11 a 17 czerwca (a te dwie daty zostaną prawidłowo zapisane jako szczegóły słownikowe na Karcie Kontaktu), to w dniu 8 czerwca otrzyma e-mail wysłany z Workflow 1, a w dniu 18 czerwca e-mail wysłany z Workflow 2.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024