Analiza kliknięć w mailingi

W systemie SALESmanago można dokładnie analizować statystyki pod względem kliknięć w linki znajdujące się w wysłanym e-mailu.

[A] UMIESZCZANIE LINKÓW W SZABLONIE WIADOMOŚCI. 

1. Należy umieszczać pełne, nieskrócone linki. Skracanie linków w specjalnych do tego programach może powodować wycięcie parametru monitorującego. Przyczyni się to do złego zliczania kliknięć.

2. Skrócone linki w wiadomości mogą być źle odczytywane przez programy pocztowe klasyfikując taką wiadomość jako SPAM.

3. Docelowo program SALESmanago zlicza kliknięcia tylko w linki przekierowujące na stronę monitorowaną.

4. Aby system zliczał kliknięcia we wszystkie linki należy zaznaczyć opcję UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ.

 

[B] USTAWIENIE FUNKCJI UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ. 

Opcja 1. 

Każdorazowo dla wybranych e-maili, które wysyłamy można ustawić opcję UŻYJ PRZEKIEROWAŃ W TYM MAILINGU.

klikniecia_4

 

Opcja 2.

Jeżeli chcemy, aby we wszystkich wysyłanych e-mailach były zliczane wszystkie kliknięcia możemy ustawić funkcję używania przekierowań przechodząc w USTAWIENIA -> INNE -> APLIKACJA -> używaj przekierowań. Tak ustawiona funkcja sprawi, że już nie będziemy musieli przy każdej wiadomości ustawiać tej funkcji tak jak w opcji 1.

klikniecia_5

 

WAŻNE: Analizowane kliknięcia w systemie SALESmanago mogą być różne w porównaniu z Google Analytics. Różnica ta wynika z braku zaznaczenia funkcji UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ. Docelowo system SALESmanago zlicza kliknięcia w linki przekierowujące do strony monitorowanej, Google Analytics zlicza wszystkie kliknięcia.

 

[C] SZCZEGÓŁOWA ANALIZA KLIKNIĘĆ 

Przechodząc do analizy wysyłanych mailingów E-MAIL MARKETING-> ANALIZA WYSŁANYCH E-MAILI

W ANALITYCE WYSŁANYCH EMAILI wartość przy kliknięte e-mail pokazuje ile kontaktów kliknęło w linki znajdujące się w wiadomości. Np. jeśli przy klikniętych e-mailach będzie wartość 19 oznacza to, że 19 użytkowników, do których został wysłany mailing kliknęło w jakiś link. Pod przyciskiem KTO? można podglądnąć, które kontakty kliknęły. Wartość ta natomiast nie obrazuje sumy wszystkich kliknięć we wszystkie linki.

edededede

W sekcji HISTORIA KLIKNIĘĆ możemy wybrać opcję Pokaż mapę kliknięć mailingu. Po najechaniu pokazuje się szablon wysłanej wiadomości z zaznaczonymi miejscami, które były podlinkowane. Obok napisu Number of clicks – podana wartość obrazuje łączną liczbę kliknięć w dane miejsce przez wszystkie kontakty.

edededede

Poniżej znajduje się tabela z wykazem linków, które zostały kliknięte. W tym miejscu można podejrzeć sumę wszystkich kliknięć oraz kto dokładnie kliknął w dany link.

edededede

BEZPOŚREDNIO NA KARCIE KONTAKTU w zakładce wiadomości znajduje się podgląd do historii wysłanych wiadomości do danego kontaktu. Tam dokładnie widać, czy kontakt kliknął w linki w wiadomości wraz z datą kliknięcia.

klikniecia_6

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024