W systemie SALESmanago można dokładnie analizować statystyki pod względem kliknięć w linki znajdujące się w wysłanym e-mailu.
[A] UMIESZCZANIE LINKÓW W SZABLONIE WIADOMOŚCI.
1. Należy umieszczać pełne, nieskrócone linki. Skracanie linków w specjalnych do tego programach może powodować wycięcie parametru monitorującego. Przyczyni się to do złego zliczania kliknięć.
2. Skrócone linki w wiadomości mogą być źle odczytywane przez programy pocztowe klasyfikując taką wiadomość jako SPAM.
3. Docelowo program SALESmanago zlicza kliknięcia tylko w linki przekierowujące na stronę monitorowaną.
4. Aby system zliczał kliknięcia we wszystkie linki należy zaznaczyć opcję UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ.
[B] USTAWIENIE FUNKCJI UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ.
Opcja 1.
Każdorazowo dla wybranych e-maili, które wysyłamy można ustawić opcję UŻYJ PRZEKIEROWAŃ W TYM MAILINGU.
Opcja 2.
Jeżeli chcemy, aby we wszystkich wysyłanych e-mailach były zliczane wszystkie kliknięcia możemy ustawić funkcję używania przekierowań przechodząc w USTAWIENIA -> INNE -> APLIKACJA -> używaj przekierowań. Tak ustawiona funkcja sprawi, że już nie będziemy musieli przy każdej wiadomości ustawiać tej funkcji tak jak w opcji 1.
WAŻNE: Analizowane kliknięcia w systemie SALESmanago mogą być różne w porównaniu z Google Analytics. Różnica ta wynika z braku zaznaczenia funkcji UŻYWAJ PRZEKIEROWAŃ. Docelowo system SALESmanago zlicza kliknięcia w linki przekierowujące do strony monitorowanej, Google Analytics zlicza wszystkie kliknięcia.
[C] SZCZEGÓŁOWA ANALIZA KLIKNIĘĆ
Przechodząc do analizy wysyłanych mailingów E-MAIL MARKETING-> ANALIZA WYSŁANYCH E-MAILI
W ANALITYCE WYSŁANYCH EMAILI wartość przy kliknięte e-mail pokazuje ile kontaktów kliknęło w linki znajdujące się w wiadomości. Np. jeśli przy klikniętych e-mailach będzie wartość 19 oznacza to, że 19 użytkowników, do których został wysłany mailing kliknęło w jakiś link. Pod przyciskiem KTO? można podglądnąć, które kontakty kliknęły. Wartość ta natomiast nie obrazuje sumy wszystkich kliknięć we wszystkie linki.
W sekcji HISTORIA KLIKNIĘĆ możemy wybrać opcję Pokaż mapę kliknięć mailingu. Po najechaniu pokazuje się szablon wysłanej wiadomości z zaznaczonymi miejscami, które były podlinkowane. Obok napisu Number of clicks – podana wartość obrazuje łączną liczbę kliknięć w dane miejsce przez wszystkie kontakty.
Poniżej znajduje się tabela z wykazem linków, które zostały kliknięte. W tym miejscu można podejrzeć sumę wszystkich kliknięć oraz kto dokładnie kliknął w dany link.
BEZPOŚREDNIO NA KARCIE KONTAKTU w zakładce wiadomości znajduje się podgląd do historii wysłanych wiadomości do danego kontaktu. Tam dokładnie widać, czy kontakt kliknął w linki w wiadomości wraz z datą kliknięcia.