Workflow | Zdarzenie: Cena produktu uległa obniżeniu

Zdarzenie to występuje, kiedy Kontakt ma produkt w konkretnej Kolekcji Produktów i cena tego produktu zostaje obniżona.

Możesz użyć tego elementu Workflow, jeżeli masz wdrożone Kolekcje Produktów.

Przeczytaj o Kolekcjach Produktów i ich wykorzystaniu w praktyce >>

Mechanizm stojący za tym Zdarzeniem monitoruje wartości w kolumnach cena (price) oraz cena promocyjna (discountPrice) w twoim Katalogu Produktowym. Zdarzenie wystąpi (a proces Workflow zostanie uruchomiony) w następujących dwóch przypadkach:

  • Kiedy cena (price) produktu zmieni się na niższą.
  • Kiedy dla produktu zostanie dodana cena promocyjna (discountPrice), niższa niż zwykła cena (price).

Aby w pełni wykorzystać potencjał tego Zdarzenia, poleć przeceniony produkt swoim Kontaktom. SALESmanago stworzyło specjalny scenariusz rekomendacji służący właśnie do tego celu: Produkty z wybranej Kolekcji Produktowej, których cena uległa obniżeniu.

Połącz Zdarzenie: Cena produktu ulega obniżeniu z Akcją: Wyślij e-mail do Kontaktu. W ustawieniach Akcji wybierz szablon e-maila zawierający dynamiczną ramkę produktową opartą na scenariuszu: Produkty z wybranej Kolekcji Produktowej, których cena uległa obniżeniu.

Na końcu tego artykułu znajdziesz przykład zawierający szczegółowe wyjaśnienia i przydatne wskazówki.

Po umieszczeniu tego Zdarzenia na planszy Workflow, zdefiniuj następujące ustawienia:

workflow zdarzenie cena produktu uległa obnizeniu

[1] Kolekcja Produktów – Wybierz Kolekcję Produktów, która będzie powiązana z tym Zdarzeniem. Zdarzenie będzie występować dla poszczególnych Kontaktów na podstawie zawartości tej konkretnej Kolekcji Produktów. To oznacza, że jeśli cena produktu uległa obniżeniu, to Zdarzenie wystąpi tylko dla tych Kontaktów, które mają ten konkretny produkt w Kolekcji Produktów wybranej w tym miejscu.

[2] Minimalne obniżenie ceny wymagane do zajścia Zdarzenia – Zdefiniuj minimalny procent obniżki, który musi zostać zastosowany dla produktu, aby Zdarzenie mogło wystąpić. W razie potrzeby system SALESmanago automatycznie obliczy procentową wartość obniżki na podstawie danych w twoim Katalogu Produktów.

Przykładowo, jeśli w tym polu wpiszesz „30”, a cena produktu zmieni się z 50 na 40 (obniżka o 20%), Zdarzenie nie wystąpi.

PRZYKŁAD: Na twoim koncie SALESmanago wdrożono Kolekcje Produktów. Jedną z nich jest Kolekcja „Obserwowane”, zawierająca produkty polubione przez Kontakty na twojej stronie internetowej.

Jednym z powodów dodania produktu do listy „Obserwowane” może być to, że Kontakt jest zainteresowany zakupem tego produktu, ale tylko po niższej cenie. Zamierzasz wdrożyć proces Workflow, który automatycznie wyśle e-mail do Kontaktu, jeżeli cena polubionego produktu zostanie obniżona.

Konfigurację możesz rozpocząć od przejścia do Email Design Studio i utworzenia szablonu e-mail, który będzie służyć do informowania Kontaktów o obniżonych cenach. Szablon musi zawierać Dynamiczną Ramkę Produktową, tak jak pokazano na poniższym przykładzie:

email cena produktu ulegla obnizeniu

W ustawieniach Ramki Produktowej jako główny scenariusz rekomendacji wybierz: Produkty z wybranej Kolekcji Produktowej, których cena uległa obniżeniu.

produkty ktorych cena ulegla obnizeniu scenariusz rekomendacji

Dobrą opcją może być nie wybranie żadnego scenariusza uzupełniającego. W ten sposób e-mail będzie zawierać jedynie bardzo konkretne rekomendacje – produktów, których cena uległa obniżeniu. Nawet jeżeli w Ramce Produktowej jest więcej miejsc na produkty, niż produktów do wyświetlenia, Ramka nadal będzie działać prawidłowo.

Kiedy szablon e-mail będzie gotowy, przejdź do Automatyzacja → Procesy Automatyzacji → Workflow i skonfiguruj proces Workflow, który będzie zawierać Zdarzenie: Cena produktu uległa obniżeniu oraz Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu. Dobrym pomysłem jest umieszczenie między nimi elementu Czekaj (wyjaśnienie znajdziesz poniżej).

cena produktu ulegla obnizeniu workflow przyklad

Oczywiście proces Workflow może zawierać dowolną liczbę dodatkowych elementów i ścieżek – to tylko podstawowy przykład.

Zacznij od skonfigurowania Zdarzenia w następujący sposób:

cena produktu ulegla obnizeniu zdarzenie przyklad

Zauważ, że „10” to wartość uznaniowa – możesz zdefiniować taki próg dostępności, jaki uznasz za odpowiedni.

Użycie elementu Czekaj jest zalecane, ponieważ aktualizacje Katalogów Produktowych dotyczą zazwyczaj wielu produktów, a nie jednego. Jeżeli Kontakt ma wiele produktów w Kolekcji Polubione i cena wielu z nich ulegnie obniżeniu w tym samym czasie, proces Workflow może zostać uruchomiony dla wszystkich tych produktów. W rezultacie Kontakt zostanie „zasypany” twoimi e-mailami. Element Czekaj pozwala tego uniknąć. Jeżeli Kontakt znajduje się w danym momencie w procesie Workflow, ten sam proces nie może zostać dla niego uruchomiony ponownie. Element Czekaj zatrzymuje Kontakt w procesie Workflow, dzięki czemu wszystkie nowe informacje w Katalogu Produktowym mogą zostać zaktualizowane w SALESmanago, zanim Akcja zostanie wykonana i zanim zostanie wysłany e-mail. Dzięki temu Kontakt otrzyma tylko jedną wiadomość e-mail.

Możesz skonfigurować element Czekaj w następujący sposób:

cena ulega obnizeniu czekaj przyklad

Na koniec skonfiguruj Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu, wybierając uprzednio przygotowany szablon e-mail:

wyslij email do kontaktu przyklad

Zapisz i aktywuj proces Workflow.

Jak będzie działać ten proces?

Prowadzisz sklep odzieżowy i masz Kolekcję Produktów o nazwie Obserwowane, która zawiera produkty polubione przez twoje Kontakty.

Jeden z twoich Kontaktów – Anna Kowalska – dodaje spodnie do swojej listy obserwowanych produktów. Produkt pojawia się w jej osobistej Kolekcji Produktów na Karcie Kontaktu.

Obecnie wprowadzasz sezonową wyprzedaż w swoim e-sklepie i aktualizujesz Katalog Produktowy o szereg cen promocyjnych. Cena spodni, którymi interesuje się Anna, zostaje obniżona ze 100 do 80 złotych, co stanowi 20% obniżkę. Ponieważ warunki są spełnione (Kolekcja Produktów: Obserwowane, minimalna obniżka ceny: 10%), występuje Zdarzenie: Cena produktu uległa obniżeniu, a proces Workflow zostaje uruchomiony dla Anny Kowalskiej.

SALESmanago czeka 1 godzinę, a następnie wykonuje Akcję: Wyślij e-mail do Kontaktu. Anna Kowalska otrzymuje dynamicznie spersonalizowaną wiadomość e-mail – Ramka Produktowa zawiera spodnie dodane przez ten Kontakt do listy Obserwowanych.

Teraz Anna wie, że spodnie są na wyprzedaży. Może kliknąć link w e-mailu, aby przejść do twojego sklepu internetowego i rozważyć zakup.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024