Deep Behavioural Profiling

Deep Behavioural Profiling to najnowocześniejszy moduł do zaawansowanego śledzenia kontaktów na Twojej stronie www. Teraz możesz monitorować i zapisywać informacje o wszystkich interakcjach klienta z konkretnym produktem. Mierz zainteresowanie i personalizuj komunikację z klientami w oparciu o to, czego naprawdę szukają. Dane pozyskane przez moduł na temat śledzenia interakcji użytkownika ze stroną, służą do stworzenia unikalnej analityki, identyfikacji atrybutów produktów oraz głębszego poznania potrzeb użytkowników.

Aby wyświetlić zakładkę DEEP BEHAVIOURAL PROFILING należy przejść do 

CDP => LISTA KONTAKTÓW => KARTA KONTAKTU => DEEP BEHAVIOURAL PROFILING


Spis treści

  1. Co to jest Deep Behavioural Profiling i jakie ma zastosowania?
  2. Podstawowe funkcje Deep Behavioural Profiling na karcie kontaktu.
  3. Implementacja techniczna modułu Deep Behavioural Profiling

1. Co to jest Deep Behavioural Profiling i jakie ma zastosowania?

Deep Behavioural Profiling to moduł, który tworzy profil zakupowy klienta na podstawie jego zachowań, interakcji i kliknięć na danej stronie internetowej. Umożliwia nam tworzenie rekomendacji dla konkretnego klienta nadając im odpowiedni scoring na podstawie ilości podliczonych interakcji, których dokonał klient na stronie www. Pozwala śledzić nie tylko listę obejrzanych przez użytkownika produktów, ale też informacje na temat wszystkich sprawdzanych przez niego parametrów i wyświetlanych szczegółów o danym produkcie. Na tej podstawie wyłaniane są cechy wspólne, unikalne dla każdego klienta, pozwalające na dokładne dopasowanie oferty do jego preferencji. Bierze pod uwagę w obliczaniu scoringu danego produktu między innymi to, gdzie klient zobaczył produkt, czy wszedł na stronę danego produktu, czy zmieniał jego kolor, dodał go do listy życzeń lub czy dodał go do koszyka.

Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest śledzenie różnych aktywności klienta na stronie, takich jak:

  • wyświetlenie konkretnego elementu na stronie www,
  • najechanie kursorem na dowolny element,
  • kliknięcie na interaktywny element, np.: powiększone grafiki, przyciski, suwaki,
  • zmiana wariantu, koloru lub rozmiaru produktu,
  • dodanie produktu do listy (np. lista Ulubione)
  • rozpoczęcie i zakończenie checkout’u koszyka,
  • reklamacja, zwrot produktu,
  • interakcje z dowolnymi konfiguratorami i kalkulatorami (np. kredytowymi),
  • stopień przescrollowania strony www,
  • integracje z playerami YouTube i Vimeo osadzonymi na stronie WWW w celu identyfikacji minuty/sekundy zatrzymania, ponownego uruchomienia i zakończenia oglądania filmu.

Na podstawie wszystkich tych informacji zliczany jest scoring danego produktu, a te z tym największym wyświetlane są w zakładce Deep Behavioural Profiling w oknach z:

[1] Najpopularniejszymi produktami
[2] Najpopularniejszymi produktami według typu interakcji


2. Podstawowe funkcje Deep Behavioural Profiling na karcie kontaktu

W karcie kontaktu Twoja zakładka Deep Behavioural Profiling dzieli się na dwie, wcześniej już wspomniane listy:

Na rozwijanej liście “Najpopularniejsze produkty” mieszczą się produkty posegregowane od najwyższego do najniższego scoringu. Możemy tam zobaczyć dokładną ilość nadanych i zsumowanych punktów scoringu dla danego przedmiotu, wystarczy kliknąć w jego zdjęcie, a wyświetlą nam się następujące informacje:

[1] Miejsce zobaczenia produktu – czyli gdzie klient zobaczył nasz produkt, oraz nadany scoring dla danego miejsca na podstawie jego kliknięć. Możliwe miejsca zobaczenia danego produktu to:

[A] Strona główna

[B] Strona z promocjami

[C] Strona z koszykiem

[D] Dodatkowa strona

[E] Wyszukiwarka

[F] Strona produktu

[2] Strona produktu – czyli interakcje jakich dokonał klient na stronie danego produktu oraz nadany im scoring na podstawie jego kliknięć. Do tych interakcji zaliczamy:

[A] Przeglądanie zdjęć

[B] Powiększenie zdjęcia

[C] Zmiana wariantu

[D] Zmiana koloru

[E] Zmiana rozmiaru

[F] Dodatkowe informacje

[3] Lista życzeń – czyli informacja o nadanym scoringu jeśli klient:

[A] Dodał do listy przedmiot

[B] Usunął z listy przedmiot

[4] Informacje o transakcjach – czyli informacja o nadanym scoringu na podstawie tego czy klient:

[A] Dodał do koszyka przedmiot

[B] Usunął z koszyka przedmiot

[C] Dokonał zakupu przedmiotu

[D] Jest w Procesie zamawiania przedmiotu

[E] Dokonał Zwrotu przedmiotu

Drugą rozwijaną listą widoczną na stronie modułu jest segregacja produktów biorąc pod uwagę największą ilość konkretnego typu interakcji:

Podzakładka ta liczy scoring i segreguje produkty biorąc pod uwagę ilość dokonanych konkretnych interakcji. Czyli np. jak na załączonym wyżej zdjęciu widać najczęściej na stronie głównej był wyświetlany zegar, zaraz po nim sofa, lub:

Produktem najczęściej dodawanym do listy życzeń była dekoracyjna waza, a najrzadziej niebieska sofa.


3. Implementacja techniczna moduły Deep Behavioural Profiling

Moduł Deep Behavioural Profiling jest dodatkowo płatną funkcjonalnością. Sposób jego implementacji technicznej przekazywany jest wraz z zakupem tej funkcji. W razie pytań o funkcjonalność zapraszamy do kontaktu pod adresem mailowym success@salesmanago.com

 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: support@salesmanago.com +48 533 600 808
Wrzesień 17 2024 Październik 04 2024