UTM (Urchin Tracking Module) to specjalne parametry, które można “dokleić” do standardowego adresu URL. Dzięki używaniu tagów UTM, możliwe jest precyzyjne śledzenie ruchu z poszczególnych źródeł na swojej stronie internetowej.
Tagi UTM składają się z następujących elementów:
- Źródło (Source) – określa źródło ruchu przychodzącego; jest to jedyny obowiązkowy element.
- Medium – określa rodzaj ruchu; oznacza to, że ten tag wskaże np. ruch płatny, ruch bezpłatny itp.
- Campaign – ten element jest używany aby oznaczyć konkretną kampanię, np. weekendowa-wyprzedaz itp.
- Term – używany aby oznaczyć słowa kluczowe.
- Content – służy do oznaczenia konkretnej reklamy. Jeśli prowadzisz kampanię z wieloma kreacjami reklamowymi, nadanie każdej z nich indywidualnego parametru pozwoli zidentyfikować ruch wygenerowany przez daną kreację.
WAŻNE: Parametry UTM można opisać w dowolny sposób. Należy jednak pamiętać, że tagi UTM mają umożliwić dokładną i wygodną analizę ruchu w witrynie – muszą więc być zrozumiałe i precyzyjne. Ponadto, po kliknięciu w otagowany link, parametry UTM są widoczne w oknie przeglądarki.
Tagi UTM dodawane w SALESmanago:
- ‘utm_source’ – ‘salesmanago’ (element obowiązkowy)
- ‘utm_medium’ – ‘email’ dla testów a/b, wiadomości wysyłanych cyklicznie, wiadomości urodzinowych, wiadomości wysłanych przez API
- ‘utm_medium’ – ‘rule’ dla wiadomości wysłanych z reguł
- ‘utm_medium’ – ‘workflow’ dla wiadomości wysłanych z Workflow
- ‘utm_medium’ – ‘smtp’ dla wiadomości wysłanych z smtp
Aby włączyć dodawanie tagów UTM w systemie:
[1] Ustawienia – kliknij w menu głównym a następnie [2] Inne. Zaznacz [3] Tracking UTM aktywny.
Tagi UTM są używane aby uprościć analizę ruchu w witrynie. Stosując te parametry na dużą skalę, możesz uzyskać obszerne dane, dzięki którym Google Analytics rozpoznaje które źródło, typ ruchu, kampania a nawet pojedyncza kreacja generuje najlepsze rezultaty.