Zdarzenie to uruchamia workflow jeżeli kontakt zmieni status z obecnego na docelowy w raporcie RFM. Dzięki temu możemy zareagować, na przykład jeśli klient premium stanie się klientem przeciętnym i wysłać do niego specjalną ofertę, aby go pobudzić jego aktywność. Ważne jest by panel RFM był skonfigurowany.
>>Dowiedz się więcej na temat analityki RFM
PRZEJDŹ DO PROCESY AUTOMATYZACJI => WORKFLOW
W Workflow, z listy elementów wybierz Zdarzenia => Kontakt zmienił status w raporcie RFM
Następnie należy przejść do ustawień zdarzenia i określić:
[2] Raport: należy wybrać jeden zapisanych raportów.
[3] Segment: należy wybrać jeden z segmentów:
- czas od ostatniego zakupu (przez kontakt),
- częstotliwość (dokonywania zakupu przez kontakt),
- wartość (pieniężna dokonywanych zakupów).
[4] Grupa źródłowa: w zależności od tego jaki segment wybraliśmy wyświetlą się różne opcje. Należy wybrać jaka grupa kontaktów nas interesuje.
Czas od ostatniego zakupu:
- krótki,
- średni,
- długi,
- brak (jeżeli kontakt jeszcze nie jest w żadnej z powyższych grup).
Częstotliwość:
- częsty,
- regularny,
- okazjonalny,
- brak.
Wartość:
- premium,
- przeciętny,
- oszczędny,
- brak.
[5] Grupa docelowa: zdarzenie zostanie aktywowanie jeżeli kontakt przejdzie z grupy źródłowej do grupy docelowej. Należy wybrać jedną z grup, dostępne są jak powyżej.
Po wprowadzeniu ustawień Zapisz zmiany.
WAŻNE: Wywołanie zdarzenia przez zarządzanie kontaktami nie zadziała.