Workflow| Akcja: wyślij e-mail do kontaktu

Wysyłka automatyczna wiadomości e-mail to podstawowy typ akcji wykorzystywanych w Marketing Automation. Ta akcja może obsługiwać różne typy wysyłek wiadomości, między innymi:

  • wysyłka wiadomości powitalnej – Welcome Message,
  • wysyłka e-maila dynamicznego,
  • wysyłka e-maila porzuconego koszyka,
  • wysyłka predefiniowanej wiadomości e-mail po osiągnięciu tzw. Trigger Point, może to być np. wysyłka oferty po przekroczeniu przez kontakt 300 punktów scoringu lub z możliwościami współpracy po odwiedzeniu zakładki,
  • wysyłka cykli wiadomości typu drip campaign, wysyłanych w określonych odstępach czasu po wystąpieniu zdarzenia, np. trzech wiadomości po jednym, trzech i siedmiu dniach od zapisania się na newsletter,
  • wysyłka wiadomości w ramach kampanii Lead Nurturing,
  • wysyłka wiadomości z produktami z konkretnej kategorii odwiedzonej przez kontakt,
  • wysyłka predefiniowanego e-maila z konkretnym, oglądanym przez kontakt produktem,
  • wysyłka wiadomość z kodem rabatowym.

1

W akcji należy określić:

[1] Typ akcji: Wyślij e-mail do kontaktu.

[2] Email: należy wybrać wiadomość, która ma zostać wysłana do kontaktu. Do dyspozycji są wszystkie wiadomości zapisane na liście wiadomości standardowych.

[3] Po wystąpieniu zdarzenia: Określ po jakim czasie od wystąpienia zdarzenia wiadomość zostanie wysłana

[4] Dla kontaktów aktywnych dobierz optymalną datę / godzinę wysyłki: wybór optymalnej daty/godziny pozwala na wysyłkę wiadomości indywidualnie dopasowanej do największej aktywności kontaktu. Oznacza to, że system sprawdzi kiedy kontakt jest najbardziej aktywny i w tym czasie wyśle do niego wiadomość.

Wiadomość wyjdzie wtedy o godzinie i/lub w dniu, w zależności od:

  • aktywności kontaktu na stronie www,
  • reakcji na wiadomości e-mail (nie tylko klikalność, ale też otwieralność),
  • zdarzeń zewnętrznych (koszyk, zakup), jeśli mamy integrację platformy sklepowej z SALESmanago.

Analitykę (dzienną i godzinową) znajdziemy na karcie kontaktu, w zakładce Zdarzenia.

[4] Wyślij kopię e-maila do głównego właściciela kontaktu: zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w momencie, kiedy wiadomość zostanie wysłana do kontaktu, w tym samym czasie, ta sama wiadomość zostanie wysłana do głównego właściciela kontaktu. Dzięki temu będzie wiadomo, kiedy akcja została uruchomiona.

[5] Wyślij kopię e-maila do dowolnego kontaktu CC: w tym miejscu możemy wpisać dowolny adres e-mail, na który ma zostać wysłana ta sama wiadomość, w tym samym czasie co do kontaktu, dla którego została uruchomiona akcja.

 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808