Personalizacja wiadomości e-mail i komunikatów wyświetlanych na stronie

Istnieje możliwość wprowadzenia w treść maila lub innych komunikatów wyświetlanych na stronie atrybutów uzupełnianych dynamicznie na podstawie danych zebranych przez SALESmanago na kartach kontaktu. Atrybuty te można wpisywać ręcznie, bądź wprowadzić automatycznie za pomocą kreatora.

[A] Dodanie atrybutów za pomocą kreatora html

Aby dodać atrybut należy wybrać przycisk zaznaczony na poniższym obrazku, a następnie z rozwijanej listy wybrać interesujący nas atrybut. Swój wybór potwierdzić klikając w przycisk INSERT PLACEHOLDER. Atrybut pojawi się w treści pola oraz w podglądzie e-maila.

kreator_1

kreator_2

 

[B] Dodawanie atrybutów za pomocą kreatora newsletterów

Po wybraniu widżetu z tekstem przy edycji tekstu należy wybrać przycisk Custom fields i z rozwijanej listy interesujący nas atrybut.

Screenshot_10

 

[C] Manualne dodawanie atrybutów

Niezależnie, czy używany kreatora html, kreatora newsletterów, czy sami ręcznie tworzymy szablony, bądź uzupełniamy treści maila (nawet temat wiadomości) możemy wstawić atrybut, w miejsce, do którego będą odpowiednio zaciągane spersonalizowane informacje dla każdego kontaktu. Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych atrybutów.

PODSTAWOWE OPCJE PERSONALIZACJI 

  • nazwa kontaktu: podstawową opcją jest $name$, za pomocą której zaciągamy wszystkie informacje z pola imię i nazwisko, jeżeli chcemy umieścić tylko imię należy użyć opcji $name.p1$, w ten sposób zostanie zasięgnięta informacja z pierwszego miejsca w polu imię; możemy również użyć opcji wołacza, jeżeli chcemy zwrócić się do kontaktu po imieniu np. Witaj Katarzyno, wtedy wpisujemy $w:name.p1$, aby zwrócić się np. Janie Kowalski: $w:name.p1$ $name.p2$ (opcja wołacza dostępna jest jedynie dla imion polskich oraz czeskich)
  • e-mail kontaktu : $email$,
  • nazwa firmy: $company$,
  • dowolny szczegół kontaktu: $cst.nazwa_detalu$,w miejsce tego atrybutu zostanie zaciągnięta wartość szczegółu,
  • kupon rabatowy: $cst.nazwa_kuponu.coupon$
  • data:
    • wersja pełna: $date.long$ np. czwartek, 22 lis 2014,
    • wersja skrócona: $date.short$, np. 2014-11-22,
  • czas:
    • wersja pełna $time.long$ np. 10:14:12,
    • wersja skrócona: $time.short$ np. 10:14,
  • URL wypisania się z listy mailingowej (tzw. opt-out): $opt-out$,
  • URL zapisania się do wybranego tag’u (tzw. opt-in): $opt-in$,
  • Linku do pliku

 

ZAAWANSOWANE OPCJE PERSONALIZACJI

a) rozdzielenie nazwy kontaktu na dwa człony:

– wstawianie pierwszego członu nazwy kontaktu: $name.p1$ np. zostanie zaciągnięte imię.

– wstawianie drugiego członu nazwy kontaktu: $name.p2$ np. zostanie zaciągnięte nazwisko.

b) wstawianie odmiany w wołaczu: $w:field_name$ np. $w:name$, $w:name.p1$, $w:cst.name$, wówczas imię zostanie odmienione w wołaczu np. Dzień dobry $w:name.p1$ – użytkownikowi wyświetli się Dzień dobry Katarzyno. 

c) wstawianie pola z zmianą liter na kapitalizowane (np. JAN KOWALSKI na Jan Kowalski): $cap:field_name$ np. $cap:name$, $cap:name.p1$, $cap:cst.name$,

d) kombinacja dwóch powyższych np. $cap:w:name$, $cap:w:name.p1$, $cap:w:cst.name$,

e) wstawianie wyniku funkcji skrótu SHA1 od wartości pola: $sha1.field_name$ np. $sha1.name$, $sha1.cst.id_zamowienia$,

 

KONSTRUKCJE WARUNKOWE 

a) prosta: [#if $name$]$name$[#else]nieznajomy[#end]

– zaciągnie wartość z pola $name$ natomiast, gdy nie jest ono puste pojawi się słowo „nieznajomy”.

b) zaawansowana:[#if $cst.plec$='M']Drogi $name$,[#else]Droga $name$,[#end]

– wydrukuje „Drogi nazwa” gdy detal „plec” dla kontaktu przyjmie wartość „M”, w przeciwnym wypadku „Droga nazwa”,

c) rozpoznawanie płci z imienia: $sex:nazwa_pola$ np. $sex:name.p1$ przyjmuje odpowiednio wartości: M – mężczyzna, F – kobieta, O – nie rozpoznane,

 

zaawansowany przykład użycia tej opcji:
[#if $sex:name.p1$='M']Panie $cap:w:name.p1$[#else]Pani $cap:w:name.p1$[#end]!
– wydrukuje: „Panie Konradzie!” lub „Pani Anno!” odpowiednio gdy nazwa kontaktu będzie Konrad Kowalski lub Anna Kowalska,

warunki złożone (więcej niż dwie opcje):
[#if $sex:name.p1$='M']Panie $cap:w:name.p1$[#elseif $sex:name.p1$='F']Pani$cap:w:name.p1$[#else]Szanowni Państwo![#end]

 

ZACIĄGNIĘCIE DETALI ZDARZEŃ ZEWNĘTRZNYCH ORAZ INNYCH PRZYPISANYCH DO NICH WARTOŚCI, KTÓRE MOŻNA ZROBIĆ STOSUJĄC W TREŚCI MAILA FORMUŁĘ 

$cst.extEvent.TYP_ZDARZENIA.detail1$

– gdzie pod detail1 można podstawić dowolny detal od (1-10), a pod TYP ZDARZENIA dowolne zdarzenia (PURCHASE, CART, VISIT, OTHER). Należy pamiętać, że pobierana jest wartość ostatniego zdarzenia danego typu.

Przykłady ogólnie:

ZewnId: $cst.extEvent.TYP.eventId$
data: $cst.extEvent.TYP.date$ 
opis: $cst.extEvent.TYP.description$
produkty: $cst.extEvent.TYP.products$
likalizacja: $cst.extEvent.TYP.location$
wartość: $cst.extEvent.TYP.value$
szczegół1: $cst.extEvent.TYP.detail1$
szczegół2: $cst.extEvent.TYP.detail2$
szczegół3: $cst.extEvent.TYP.detail3$

Przykład dla zdarzenia typu: PURCHASE

ZewnId:  $cst.extEvent.PURCHASE.eventId$
data: $cst.extEvent.PURCHASE.date$ 
opis: $cst.extEvent.PURCHASE.description$
produkty: $cst.extEvent.PURCHASE.products$
likalizacja: $cst.extEvent.PURCHASE.location$
wartość: $cst.extEvent.PURCHASE.value$
szczegół1: $cst.extEvent.PURCHASE.detail1$
szczegół2: $cst.extEvent.PURCHASE.detail2$
szczegół3: $cst.extEvent.PURCHASE.detail3$

Przykłady dla typu: CART

ZewntId: $cst.extEvent.CART.eventId$
data: $cst.extEvent.CART.date$ 
opis: $cst.extEvent.CART.description$
produkty: $cst.extEvent.CART.products$
lokalizacja: $cst.extEvent.CART.location$
wartość: $cst.extEvent.CART.value$
szczegół1: $cst.extEvent.CART.detail1$
szczegół2: $cst.extEvent.CART.detail2$
szczegół3: $cst.extEvent.CART.detail3$

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas