Jak anulować mailing

W trakcie tworzenia i planowania kampanii mailingowej zawsze może pojawić się błąd ludzki. Nie wszystko stracone – jeśli Twoja wiadomość nie została jeszcze wysłana, możesz ją jeszcze wstrzymać lub anulować.SALESmanago oferuje dwa współpracujące narzędzia wstrzymywania wysyłek mailingowych. Od razu po dostrzeżeniu błędu powinniśmy zastosować awaryjne wstrzymywanie wysyłek

WAŻNE: SALESmanago korzysta z kilkudziesięciu wysokowydajnych serwerów wysyłkowych, które mogą wysłać kilkaset tysięcy wiadomości w ciągu zaledwie kilku minut. Po zorientowaniu się, że doszło do błędu jak najszybciej zatrzymaj wysyłkę – zwlekając zbyt długo możesz nie zdążyć przed wysłaniem wszystkich maili.

1. Awaryjne wstrzymywanie wiadomości email

Aby przejść do awaryjnego wstrzymania wiadomości email należy przejść do Ustawienia, a następnie wybrać Inne w górnym menu.
Na samym szczycie okna widzimy czerwony przycisk do wstrzymywania wysyłek:

Kliknij go, a wszystkie wysyłki z konta zostają wstrzymane. Okno zmieni swój wygląd na następujący:

UWAGA: W trakcie, gdy funkcja jest włączona, żadna wiadomość z systemu nie zostanie wysłana. Po jej dezaktywacji wszystkie wiadomości zostaną wysłane automatycznie.

Jeżeli chcesz, aby jakaś wiadomość nie została wysłana, musisz ją usunąć.

Jeżeli miałeś włączoną funkcję dłużej niż 7 dni, zostaną wysłane wiadomości z ostatnich 7 dni. Wszystkie starsze zostaną automatycznie wstrzymane.

WAŻNE: Przycisk do awaryjnego wstrzymywania wysyłek ich NIE anuluje! Awaryjna kontrola wysyłek to blokada – jest zakładana na całe konto i WSTRZYMUJE wszystkie wysyłki. Po kliknięciu w „Uruchom wysyłkę e-maili” wszystkie wiadomości które są zakolejkowane zostaną wysłane!

Awaryjna blokada wysyłek daje nam jednak dwie możliwości – poprawy szablonu wiadomości, którą chcemy wysłać, lub całkowite usunięcie jej z kolejki wysyłkowej.

Jeśli wystarczy nam poprawienie szablonu – wstrzymujemy awaryjnie wysyłkę, poprawiamy i zapisujemy szablon, z którego korzystaliśmy, a następnie wznawiamy wysyłki. Wszyscy, do których wiadomość jeszcze się nie wysłała, dostaną poprawiony szablon. Uwaga: ilość wysłanych wiadomości podaną w analityce kontaktów może w takim wypadku wprowadzić w błąd. Analityka procesuje i odświeża się z kilkunastominutowym opóźnieniem. Przez pierwsze kilkanaście minut wskazuje na 0 wysłanych wiadomości, mimo, że w rzeczywistości część lub wszystkie została wysłała. Po wstrzymaniu awaryjnym wysyłek poczekaj kilkanaście minut – dopiero wtedy będzie można ocenić, ile błędnych wiadomości zostało już wysłanych.

W ten sposób nie można edytować listy wysyłkowej – jeśli skierowaliśmy wiadomość do złej grupy, pozostaje nam usunięcie wiadomości i zaadresowanie jej ponownie.

Jeśli poprawa szablonu nie wystarczy i chcemy anulować wiadomość, możemy to zrobić w analityce mailingów.

2. Usuwanie zakolejkowanych wiadomości email

Po wejściu w E-mail Marketing->Analityka Wysłanych E-maili możemy podejrzeć listę wszystkich mailingów – możemy je usunąć z kolejki klikając w przycisk „Usuń” przy odpowiednim mailingu.

Po kliknięciu musimy potwierdzić naszą decyzję, a system usunie wiadomość z kolejki wysyłkowej oraz z analityki.

gg

Na liście wiadomości pokazują się wiadomości przeszłe oraz te, które są aktualnie wysyłane.

Jeśli chcemy usunąć wiadomość zaplanowaną na przyszłość (np. na jutrzejszy dzień o 7 rano), klikamy przycisk „Pokaż planowane”.

oo

Dalej postępujemy analogicznie, jak w przypadku usuwania aktualnych mailingów.

3. Co zrobić, jeśli mailing, który chcemy usunąć jeszcze się nie zakolejkował i nie ma go na liście?

Gdy zorientujemy się od razu, że wysyłamy błędny mailing, możemy anulować wysyłkę zanim jakakolwiek wiadomość trafi do adresatów.

W tym celu uruchamiamy Awaryjną kontrolę wysyłek e-mail (punkt 1), następnie czekamy, aż wiadomość zakolejkuje się i pokaże na liście w zakładce E-mail Marketing->Analityka Wysłanych E-mailu. Następnie postępujemy jak przy wiadomościach zakolejkowanych – usuwamy ją przyciskiem Usuń, a następnie ponownie aktywujemy wysyłkę wiadomości e-mail. Po poprawieniu wiadomości lub listy adresatów musimy ponownie wysłać wiadomość.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na powyższy temat skontaktuj się z nami: bok@salesmanago.pl +48 533 600 808