Chcąc spełnić najwyższe oczekiwania naszych klientów wprowadziliśmy moduł Mobile Marketing 2.0 wraz z funkcją wysyłania wiadomości tekstowych. Zintegruj i używaj dowolną liczbę bramek i komunikatorów w różnych kanałach komunikacji bez żadnych ograniczeń. Zobacz jak zintegrować komunikator Viber w panelu Integracja kont i zacznij korzystać z możliwości Mobile Marketingu 2.0 już dziś!
Aby przejść do integracji komunikatora Viber należy przejść do
Kanały → Mobile Marketing → Integracje → Viber
Spis treści
- Integracja Viber
- Ustawienia integracji
1. Integracja Viber
Viber to komunikator, oraz aplikacja do prowadzenia rozmów telefonicznych na smartfony oraz komputery. Posiada ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie z ponad 280 milionów użytkowników zarejestrowanych globalnie. Umożliwia on przesyłanie wiadomości tekstowych, obrazów, video na różne platformy, a także oferuje połączenia głosowe w takich systemach jak: iOS, Android, Windows Phone. Integracja z Viberem umożliwi Ci przesyłanie wiadomości reklamowych, urodzinowych, wysyłkę wiadomości tekstowych z Workflow, oraz z Reguł Automatyzacji.
Aby przejść do integracji z komunikatorem Viber najpierw musisz stworzyć konto w systemie operatora wysyłek – obecnie SALESmanago oferuje jednego operatora – Infobip.
[1] Nazwa integracji konta – wybierz nazwę dla danej integracji konta, którą potem możesz znaleźć i edytować w szczegółach integracji komunikatora.
[2] Login – login do Twojego konta w systemie Infobip, którego użyłeś przy rejestracji.
[3] Hasło – hasło do Twojego konta w systemie Infobip, którego użyłeś przy rejestracji.
[4] API key – unikalny identyfikator służący do uwierzytelnienia użytkownika wystawiony przez system operatora, dzięki któremu możliwa jest integracja z SALESmanago, a co za tym idzie wysyłka wiadomości z naszego systemu. Możesz wygenerować nowe API Key w systemie Infobip.
Swój API Key odnajdziesz po zalogowaniu pod tym linkiem.
WAŻNE: Autoryzacji integracji możesz dokonać podając [2] Login i [3] Hasło do swojego konta na infobip, lub podając [4] API key. System SALESmanago preferuje użycie API key.
[5] URL – unikalny adres URL powiązany z Twoim kontem w Infobip. Wymagany URL wygenerujesz pod tym linkiem.
[6] Nadawca – identyfikator w systemie Infobip dla konkretnego numeru telefonu, z którego odbywa się wysyłka wiadomości tekstowych. Aby odnaleźć systemową nazwę nadawcy przejdź ze strony głównej do Apps, a następnie Numbers.
WAŻNE: Nazwa nadawcy wyświetli się Twoim kontaktom jako adresat wysyłki.
[7] Domyślny prefix numeru telefonu – jeśli numer telefonu składa się z 9 lub mniej znaków, domyślnie zostanie do niego dodany prefix.
[8] Standardowy tekst na przycisku z linkiem – Viber pozwala na wysyłanie w wiadomości jednego linka, który będzie wyświetlany pod przyciskiem.
Zdefiniuj domyślną treść przycisku dodawaną, gdy do wiadomości zostanie załączony odnośnik do strony, który pojawi się na przycisku w każdej Twojej wiadomości wysłanej kanałem komunikacyjnym Viber. Np.:
[9] Pozwól na znaki diakrytyczne – Viber zezwala na użycie znaków diakrytycznych w wiadomościach tekstowych. Możesz zaznaczyć checkbox, aby dozwolone było ich użycie w oknie treści. Znaki diakrytyczne to np. ę, ż, ä, ü, ß oraz emotikony.
[10] Skracaj linki w wiadomościach – automatycznie skracaj linki, aby zmniejszyć ilość wykorzystanych znaków przez operatora wysyłki.
[11] Aktywuj – aktywuj swoją integrację i wysyłaj od razu wiadomości tekstowe z komunikatora Viber.
[12] Zapisz – po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij przycisk “Zapisz”, aby potwierdzić integrację.
2. Ustawienia integracji
Po integracji w panelu masz możliwość zmiany ustawień podstawowych swojej integracji.
[1] Edytuj – Kliknij przycisk, a przejdziesz do ustawień edycji, które wyglądają identycznie jak dodanie nowego zintegrowanego konta.
[2] Testowa wiadomość – wyślij wiadomośc testową, aby sprawdzić, czy prawidłowo przeprowadziłeś integrację z Infobip, oraz czy Twoja wysyłka odbywa się poprawnie.
[A] Numer telefonu – podaj numer telefonu z numerem kierunkowym, na który ma zostać wysłana wiadomośc testowa. Pamiętaj, że numer musi znaleźć się w bazie Twoich kontaktów.
[B] Treść wiadomości – wpisz treść wiadomości, w wiadomości testowej nie można używać linków, zdjęć, oraz dodawać produktów ze sklepu.
[C] Wyślij – kliknij przycisk “Wyślij”, aby zatwierdzić wysyłkę wiadomości testowej.
[3] Akcja – wybierz działanie, które chcesz wykonać na wybranej integracji:
- Dezaktywuj – wyłącz integrację, wysyłka wiadomości kanałem Viber zostanie wstrzymana do momentu aktywacji.
- Usuń – usuń integrację, wysyłka wiadomości kanałem Viber będzie niemożliwa.