Przydatne linki
Dzięki integracji z platformą sklepową Ebexo , w prosty sposób można przeprowadzić integrację, która przyczyni się do przesyłania wszystkich kontaktów z Ebexo do SALESmanago.
Spis treści
- Zakres integracji
- Konfiguracja
1. Zakres integracji
1. Przesłanie kontaktu jako monitorowanego wraz z pełnym zakresem danych:
- nazwa kontaktu
- telefon
- adres
- firma
- stan kontaktu
- data urodzenia
- data utworzenia kontaktu
2. Informacje o kliencie przesyłane są podczas:
- logowania się w sklepie
- zapisu do newslettera
- rejestracji w sklepie
- edycji danych
3. Dodatkowe dane:
- dodanie produktu do koszyka (przesyłane jako zdarzenie zewnętrzne typu CART) – tylko dla zalogowanego użytkownika, bądź gdy ciastko smclient zostanie zidentyfikowane,
- usunięcie produktu z koszyka (przesyłane jako zdarzenie zewnętrzne typu CART) – tylko dla zalogowanego użytkownika, bądź gdy ciastko smclient zostanie zidentyfikowane,
- dokonanie zakupu przez klienta (przesyłane jako zdarzenie zewnętrzne typu PURCHASE)
2. Konfiguracja
W celu przeprowadzenia integracji należy w platformie Ebexo przejść do zakładki INTEGRACJE -> Marketing/Social Media -> SALESmanago (ustawienia).
Następnie należy uzupełnić poniższe pola:
[1] Integracja aktywna – należy zaznaczyć checkbox, aby aktywować integrację.
[2] E-mail – należy podać adres e-mail, na który założone jest konto w SALESmanago.
[3] Client ID – należy podać Client ID, które znajduje się w SALESmanago w zakładce Ustawienia -> Integracja -> Dostęp przez API.
[4] ApiSecret – należy podać ApiSecret, które znajduje się w SALESmanago w zakładce Ustawienia -> Integracja -> Dostęp przez API.
[5] Endpoint – należy podać Endpoint, który znajduje się w SALESmanago w zakładce Ustawienia -> Integracja -> Dostęp przez API.
[6] Tryb działania – możliwość dokonać wyboru jednej z trzech opcji, od tego będzie uzależnione kiedy kontakt otrzyma status opt-in:
[7] Zapisz zmiany – w celu zapisania zmian należy kliknąć w ten przycisk.
UWAGA: Jeśli wybierzesz „tryb automatyczny” integracja aktywuje się automatycznie wszystkim klientom sklepu. Wyrażenie zgody przez klientów nie jest wymagane i w tym trybie nie występuje. Jeśli wybierzesz inną opcję – wówczas integracja jest aktywna tylko w przypadku klientów, którzy wyrazili określoną zgodę np. zaakceptowali regulamin sklepu. W takim wypadku należy powiązać integrację z jedną z dostępnych zgód. Zgodami zarządza się w dziale Konfiguracja/Zgody.
WAŻNE: Integracja z platformą Ebexo NIE wymaga instalowania żadnych dodatkowych wtyczek. Wystarczy przejść powyżej opisany schemat i integracja będzie aktywna.